Karbonowe ramy w BMW?
Zachodnie media podają, że BMW złożyło wnioski patentowe dotyczące dwóch niezależnych ram motocyklowych wykonanych z karbonu. Jedna z nich dedykowana jest motocyklom sportowym.
Amerykański Lanesplitter, wspierając się informacjami dostarczonymi przez Brytyjczyków, podał, że BMW złożyło wnioski patentowe dotyczące karbonowych ram. Ponoć BMW miałoby korzystać z dwóch niezależnych rozwiązań dedykowanych motocyklom sportowym i motocyklom sportowo-turystycznym z silnikami typu boxer. Ważnych punktem w przypadku patentów jest opisanie rozwiązań pozwalających na szybką i niedrogą produkcję.
Jak dobrze zauważają redaktorzy brytyjskiego MCN, BMW posiada w swojej ofercie dwa samochody wyposażone w karbonowe nadwozie samonośne (mowa o elektrycznych pojazdach z serii "i"). Bawarczycy planują wyprodukować w 2016 roku ok. 100,000 takich pojazdów i bez wątpienia karbon nie jest dla nich niczym nowym.
Na wizualizacji obok możemy zobaczyć S1000RR z karbonową ramą. Na moje oko mogłoby to być kolejne wcielenie modelu HP4, konkurujące chociażby z Yamahą R1M i Ducati Panigale R. Topowy motocykl sportowy BMW sprzedaje się bardzo dobrze, a nowe HP4 (z karbonową ramą czy nie) mogłoby stać się popularną bazą dla zawodników startujących w lokalnych seriach.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze