KTM "tuninguje" zdjêcia Adventura 1190?
Do amerykañskiej prasy wyciek³y (nie mamy pojêcia sk±d) zdjêcia prasowe nowego KTMa Adventure 1190. Nie by³oby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, ¿e obserwatorzy dopatrzyli siê w nich modyfikowania rzeczywisto¶ci przez obrabianie w Photoshopie zdjêæ pokazywanych odbiorcy. Obok zobaczycie reklamowe ujêcia nowego podró¿niczego KTMa przed i po obróbce. Widaæ na nich wyra¼nie wgiêt± rurê wydechow±, która na obrobionych fotografiach jest ju¿ „wyprostowana”. Oryginalne zdjêcia zosta³y zaprezentowane podczas targów Intermot gdy ¶wiatu okazany zosta³ nowy Adventure 1190, ale na oficjalnej stronie KTMa te same zdjêcia s± ju¿ poprawione.
Ca³a sprawa zapewne przesz³aby bez echa, gdyby nie jeden drobny szczegó³, którzy zauwa¿yli internauci. Producenci motocykli podró¿niczych przedstawiaj± swoje maszyny jako rasowe offroadówki zdolne do zaatakowania ka¿dego terenu. Rzecz jasna maszyny te zaopatrzone w odpowiednie opony, odpowiednio przygotowane i kierowane przed profesjonalnego kierowcê s± w stanie pokonaæ bardzo trudny teren, ale pytanie (jak zreszt± ca³a dyskusja w tej sprawie) sprowadza siê do tego jaki to ma zwi±zek z rzeczywisto¶ci± po wyje¼dzie pojazdu z salonu? Gdy normalny kierowca na fabrycznych oponach bêdzie próbowa³ je¼dziæ w sposób w jaki motocykl zosta³ mu zaprezentowany w katalogu producenta, skoñczy siê to tak, jak na za³±czonych zdjêciach, a zapewne i o wiele gorzej. Maszyny wa¿±cej 250kg i dysponuj±cej moc± ponad 100KM nie da siê nie po³o¿yæ przy ofensywnej je¼dzie w terenie. Tutaj nawet profesjonalista wygi±³ wydech na kamieniach.
Dyskusja, któr± zainicjowa³y prezentowane fotografie to czê¶æ szerszej dyskusji na temat tzw. turystycznych enduro, które w gruncie rzeczy s± motocyklami turystycznymi z opcj± zjazdu na szutrow± drogê. Du¿e maszyny, dysponuj±ce potê¿nymi zawieszeniami o odpowiednim skoku, wyposa¿one w mocne silniki i naszpikowane elektronik± oraz gad¿etami ¶wietnie sprawdzaj± siê przy dalekich wyjazdach i w ten sposób s± te¿ najczê¶ciej wykorzystywane. Niemniej jednak producenci eksploatuj±c ludzkie emocje i naturaln± dla wszystkich chêæ bycia uto¿samianym z tym co spektakularne mocno precyzuj± swój marketingowy przekaz (niektórzy okre¶laj± to jako manipulacjê).
A jakie jest Wasze zdanie w tej dyskusji? Czy modyfikowanie rzeczywisto¶ci poprzez u¿ycie programów do obróbki zdjêæ jest manipulowaniem odbiorc±, czy mie¶ci siê w ramach dopuszczalnego reklamowego przekazu?
Komentarze 10
Poka¿ wszystkie komentarzeDalej, dalej nakrêcajcie siê i napinajcie, uwielbiam to ;)
OdpowiedzNie bardzo juz jest czym walczyc wiec robi sie pojemnosci i wmawia tepym bogatym ludziom, ze w dluga trase to nizej litra sie nie da. Gowno prawda i smieszy mnie, ze jakies gryzipiorki od ...
Odpowiedz"Maszyny wa¿±cej 250kg i dysponuj±cej moc± ponad 100KM nie da siê nie po³o¿yæ przy ofensywnej je¼dzie w terenie. Tutaj nawet profesjonalista wygi±³ wydech na kamieniach." - za wyj±tkiem oczywi¶cie GS1200, które nawet wa¿±c 300 kg, jest w terenie lekkie jak piórko:) nawet z Boczem na pok³adzie
OdpowiedzNie bardzo juz jest czym walczyc wiec robi sie pojemnosci i wmawia tepym bogatym ludziom, ze w dluga trase to nizej litra sie nie da. Gowno prawda i smieszy mnie, ze jakies gryzipiorki od ...
OdpowiedzWidaæ, ¿e nie masz kasy i zaszczepion± polsk± z³o¶æ na tych co maj± jej wiêcej i wydaj± na co chc±... We¼ siê do roboty!!!
Odpowiedzmoim zdaniem lepiej jest wyretuszowaæ zdjêcie ni¿ zmieniaæ wydech, w programach nie zmieniaj± siê parametry geometryczne maszyny tylko ewentualnie tuszowanie zu¿ycia motocykla typu porysowany ...
OdpowiedzJestem zszokowany, dobity i zdruzgotany. Idê napiæ siê benzyny, a potem w³o¿ê sobie w prze³yk racê i odpalê. ¯egnaj, okrutny ¶wiecie!
OdpowiedzTylko idiota, móg³by pomysleæ, ¿e motocykl przedstawiony w reklamie na rzucaj±cych siê w oczy terenowych oponach, jest w 100% identyczny jak ten, który zje¿d¿a z salonu... Ka¿dy przeciêtnie ...
Odpowiedz