KTM 1190 Adventure 2013 - detronizator?
Wojna w segmencie turystycznych motocykli enduro trwa w najlepsze. Przed kilkoma godzinami BMW zaprezentowało swój flagowy w tym segmencie model R1200GS, a już znamy oficjalną odpowiedź KTMa.
Odpowiedź Austriaków na wieloletnią niemiecką dominację ma być jasna. Niska masa, wysoka moc, świetne właściwości trakcyjne. Tak przynajmniej wynika z deklaracji inżynierów z Mattighofen. Nowy Adventure to naprawdę zupełnie nowy motocykl, który ze starym ma wspólne jedynie założenia koncepcyjne. Zacznijmy od jednostki napędowej. Dwucylindrowiec, który wcześniej wykorzystywany był w Superbikach KTMa o pojemności 1195cc teraz wytwarza 150KM oraz 125Nm. Przy suchej masie motocykla na poziomie 212kg (około 235 gotowy do jazdy) zapowiada to spektakularne osiągi na szosie. Wewnątrz jednostki napędowej znajdziecie nowy układ wtryskowy, sterowanie ride-by-wire, sprzęgło antyhoppingowe, zmienne tryby pracy, ABS, kontrolę trakcji oraz dużo wszelakiej elektroniki.
Obok wersji standardowej dostępna będzie także wersja R. różniły ją będą dodatkowe gmole ochronne, wyższy prześwit, lepsze przystosowanie do jazdy w offroadzie. Oczywiście do obu wersji można dokupić całe tony dodatkowego wyposażanie z katalogów Power Parts KTMa.
Przebiegi międzyprzeglądowe obu motocykli wydłużono do 15 tysięcy kilometrów, obniżona ma być także konsumpcja benzyny. Teraz już nic powinno kolidować z wakacyjnym wyjazdem dookoła Europy.
|
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeJe¶li ma 19 cali z przodu to teren, w który mo¿e wjechaæ to najwy¿ej dojazd nad jezioro na mazurach. Jak kto¶ je¼dzi³ w terenie- motocyklem typu choæby soft enduro (XT 600) wie jak wazne sa duze ...
Odpowiedzkolejna maszyna dla kolesiowych dyrektorów z ma³ymi przyrodzeniami
Odpowiedzkolejny któremu w ¿yciu nie wysz³o ....
OdpowiedzStrasznny brzydal ale dobrze, ¿e nie ma gertiatrycznego kardana. Mam nadzieje, ¿e ci co beda tym jezdzili po miejscie zdejma kufry i gmole zakupione jak na wyprawe do Tybetu...
Odpowiedz:D dobre
Odpowiedza co ma kardan wspolnego z geriatria?
Odpowiedzmam niejasne wra¿enie ¿e kardana nie naprawi± m³otkiem i kombinerkami gdzie¶ na zadupiu Rumunii albo innego Tad¿ykistanu a ³añcuch...sam sobie odpowiedz :) No chyba ¿e kardan siê nie psuje
OdpowiedzD³ugie wyprawy po prawdziwych bezdro¿ach to te¿ ryzyko (czêsto nieuniknionej) przewrotki.Rozwalisz np. obudowê wa³u z dala od ASO, zsika sie olejem i koniec jazdy. Praktycznie ka¿de uszkodenie jest nienaprawialne bez czê¶ci zamiennych i serwisu.. Przy ³añcuchu masz duzo wieksze szanse reanimacji, nie mówi±æ o tym ¿e nie wieziesz nipotrzebnej masy. Jako¶ w Dakarze kardanów nie widaæ ;) Ze smarowaniem te¿ nie ma co przesadzaæ - nikt normalny nie smaruje po ka¿dym wyjechaniu z wody, DID-y maj± swoj± odporno¶æ. Zrobi sie to na postoju, najlepiej wieczorem.
OdpowiedzNo w³a¶nie sam sobie odpowiedzia³e¶ - kardan siê nie psuje. A nie chodzi wy³±cznie o awariê napêdu - chodzi równie¿ o to, ¿e ³añcuch trzeba co chwilê smarowaæ ¿eby jechaæ, a po wodzie i b³ocie natychmiast po wyschniêciu, potem problemy z luzem, potem wymiana, itd. itp. A kardan napêdza bez ¿adnej obs³ugi, co w d³ugich i trudnych trasach ma znaczenie. No i wytrzymuje dziesi±tki ty¶ km.
Odpowiedzponawiam pytanie: co to wszystko ma wspolnego z geriatria? fakt ze lancuch jest latwiej naprawialny nie stanowi ze kardan jest dla dziadkow.
OdpowiedzKardan jest dla ka¿dego, ale jest te¿ spu¶cizn± BMW produkuj±cego przez dziesiêciolecia motocyle dla emerytów, statecznych ojców rodzin, turystów lubi±cych nawijaæ powolnie kilometry etc. Motocykle robili (kiedy¶) bez wyj±tku ciê¿kie, malo zwrotne, z wolnoobrotowymi bokserami itd. Przeciwieñstwem sta³y siê KTM-y - wy¿y³owany, lekki silnik, ³añcuch, twardy jak na enduro zawias w wysokiej specyfikacji, wygl±d nawi±zuj±cy do maszyn dakarowych itd. I BMW musi sie trudziæ.
OdpowiedzKolega widocznie jest wielkim entuzjast± smarowania i naci±gania ³añcucha oraz wymiany zestawu napêdowego. Ka¿dy ma jakie¶ hobby.
Odpowiedzchodzi o to ,¿e ³atwiej naprawiæ ³añcuch np. w Rumunii...
OdpowiedzToæ kardana niet!
OdpowiedzGdyby jeszcze mia³ kardan...
Odpowiedz