KTM RC 8C - mocno limitowany motocykl torowy
Zgodnie z oczekiwaniami KTM przedstawił swój mocno limitowany, sportowy motocykl torowy. Maszyna to tak naprawdę nieco przebudowany Kramer GP2 890R i powstanie w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy.
W informacji prasowej KTM oczywiście próżno szukać związków modelu RC 8C z Kramerem GP2 890R, ale obie konstrukcje są niemal identyczne, a oprócz tego motocykle Kramer były widywane w centrali pomarańczowych. Silnik zastosowany w motocyklu pochodzi z modelu 890 Duke R, a jego moc została podkręcona do 128 koni mechanicznych. Serce jest zamknięte w chromo-molibdenowej ramie rurowej i ukryte pod owiewkami wzmocnionymi kevlarem.
Zawieszenie składa się z przedniego amortyzatora WP APEX PRO 7543 i tylnego WP APEX PRO 7746. Co prawda nie ma ono zbyt wiele wspólnego z MotoGP, ale i tak jest to mocna broń - jest w pełni regulowane i ręcznie składane przez specjalistów, którzy zajmują się motocyklami klasy królewskiej. Motocykl posiada hamulce Brembo z zaciskami Stylema z przodu. Koła składają się z felg Dymag i opon Pirelli SC1.
Co ciekawe, producent nie wspomina o żadnych pomocnikach elektronicznych, więc na pokładzie jest tylko data logger z modułem GPS. Informacje są wyświetlane na ekranie TFT o przekątnej 5 cali. Owiewki i zbiornik paliwa wyposażono w szybkozłączki, które pozwalają na szybki demontaż. W przeciwieństwie do GP2 890R motocykl KTM jest dodatkowo wyposażony w skrzydła aerodynamiczne, które są inspirowane tymi z modelu RC16.
KTM RC 8C powstanie w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy, a zapisy ruszą 22 lipca, o godzinie 16:00 czasu środkowoeuropejskiego. Dodatkowo 25 osób będzie mogło dołączyć do teamu REd Bull KTM Factory Racing podczas testów na torze Jerez, gdzie pod opieką Miki Kallio i Daniego Pedrosy zdobędą nową, cenną wiedzę. Jeżeli ktoś zdecyduje się na udział w tym wydarzeniu, to otrzyma drugi komplet kół oraz tarcz hamulcowych, a także stojaki, koce grzewcze i wyścigowy dywan KTM.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze