2022 KTM RC 390 i KTM RC 125. Opis, zdjêcia, dane techniczne
KTM wreszcie przedstawił nową generację modeli RC, które zostały całkowicie odmienione i unowocześnione. Oprócz zmian konstrukcyjnych pojawiły się także ciekawe zmiany w elektronice.
Wygląd motocykli zdecydowanie zmienił się na plus, przedni reflektor już nie straszy, a cała sylwetka została odchudzona i sprawia wrażenie zwinniejszej. Owiewki zaprojektowano tak by dobrze wyglądały oraz zapewniały optymalny przepływ powietrza, co zwiększa komfort jazdy. Z tyłu usunięto wszystkie niepotrzebne elementy i pozostawiono odkrytą ramę pomocniczą.
Owiewki i zbiornik paliwa zostały tak zaprojektowane, by z łatwością poruszać się na motocyklu podczas pokonywania zakrętów. Zbiornik paliwa ma zwiększoną pojemność, choć producent nie podaje konkretów w informacji prasowej. Rama główna i pomocnicza zostały odchudzone o 1,5 kg. Koła są lżejsze aż o 3,4 kg. Nowe hamulce ByBre pozwoliły zaoszczędzić 960 gramów.
Zarówno w RC 125 jak i RC 390 zastosowano zawieszenie WP APEX. Z przodu posiada regulację kompresji i odbicia. Ustawienia są bardzo precyzyjne i można je zmienić aż o 30 "kliknięć". Tylny amortyzator oferuje ustawienia napięcia wstępnego oraz pięć poziomów ustawienia odbicia.
KTM RC 390 otrzymał nowe mapy silnika, co pozwoli na instalację Quickshifter+. W obu modelach przeprojektowano puszkę dolotu powietrza, która jest większa o 40 procent. Zmiany w elektronice to przede wszystkim pojawienie się systemu Supermoto ABS - w RC 125 znalazł się moduł Bosch 10.1 MB, a w RC 390 - Bosch 9.1 MP. Jeżeli kierujący zdecyduje się na skorzystanie z tej opcji, to zostaną wyłączone wszystkie systemy "pilnujące" tylnego koła, a także Cornering ABS. Dodatkowo w modelu RC 390 zamontowano kontrolę trakcji działającą w zakrętach (Cornering MTC) z czujnikami 3D.
Na pokładzie pojawiło się również nowe oświetlenie LED ze światłem do jazdy dziennej, nowy wyświetlacz TFT, który automatycznie dopasowuje jasność i można go połączyć z telefonem przez Bluetooth i korzystać z aplikacji KTM MY RIDE. Owiewki zostały zaprojektowane tak, by można było je w łatwy sposób zdemontować. Lusterka stworzono z dbałością o aerodynamikę i można je łatwo złożyć. Siedzisko otrzymało nową, grubszą warstwę pianki.
KTM RC 125 oraz RC 390 pojawią się w salonach w marcu 2022 roku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze