KTM 450 SX-F i 250 SX-F w wersjach Factory
Limitowane edycje crossowych modeli austriackiej marki są lżejsze i mocniejsze.
Niedawno informowaliśmy o limitowanej edycji Factory modeli enduro, wyposażonej w akcesoria z katalogu PowerParts. Oczywiście, to idealny sposób na pozbycie się zalegających na półkach części i sprzedaży kilku dodatkowych motocykli przed wprowadzeniem nowej serii, ale powiedzmy, że przymkniemy na to oko. W przypadku crossowych 450 SX-F i 250 SX-F Factory Edition sprawa ma się zupełnie inaczej.
Amerykańskie media określają modele jako "2015 i pół" z racji szeregu poważnych zmian. W moim odczuciu to wręcz zapowiedź modeli 2016. KTMy posiadają zupełnie nowe, chromowo-molibdenowe ramy przy projektowaniu których głównym celem była centralizacja mas. Jeśli jesteśmy już przy masie, to warto dodać, że 450 jest o (uwaga!) 4,5 kg lżejsza od standardowej wersji. Osobiście nie mam pojęcia, gdzie znaleziono tak duże oszczędności w wadze. Model 450 SX-F Factory Edition jest też o 3 KM mocniejszy, jakby komukolwiek mocy w sprzęcie brakowało. W notce prasowej można wyczytać, że jednostka napędowa została całkowicie przebudowana. Silnik jest krótszy i ulokowany bliżej środka ciężkości motocykla. KTM zastosował kompletnie nową głowicę, przeprojektował gniazda zaworowe oraz komorę spalania, wzmocnił także 5-ciobiegową skrzynię biegów. SX-Fy zostały wyposażone w system launch control oraz zmienne mapy zapłonu, całość obsługiwana jednym palcem z kierownicy.
To także pierwszy rok dostępności 250 SX-Fa Factory Edition, który otrzymał wszystkie powyższe zmiany. Obywa motocykle wyposażono w lans grafiki, kute półki, tuningowe siedzenia Sella Dalla Valle, lekkie tarcze hamulcowe Galfer, felgi Excel, opony Dunlop Geomax i wiele innych gadżetów z PowePart. Factory Edition to także zawieszenie WP 4CS.
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy KTMy będą dostępne w Europie - informacja prasowa pojawiła się w Stanach Zjednoczonych, a przygotowaniem limitowanej serii ma zająć się fabryczny zespół prowadzony przez Rogera DeCostera. W USA za 250 SX-Fa trzeba będzie zapłacić 9,299 dolarów, za 450 SX-Fa 10,199 dolarów.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze