KTM 1290 Super Duke od kuchni
Nowego Super Duke'a zazwyczaj widzimy lecącego bokiem, w chmurze dymu, przy akompaniamencie heavy metalu. Jednak tym razem producent przygotował dla nas coś specjalnego - krótką video-prezentację na temat głównych elementów Bestii. W roli głównej Jeremy McWilliams, człowiek, który obecnie ma najlepszą pracę na świecie. Jest jeźdźcem testowym KTMa i w ogromnej mierze przyczynił się do rozwoju całego projektu. To właśnie on gra w filmach promocyjnych, w którym Duke lata powerslidem.
W materiale dowiemy się co tak naprawdę Super Duke ma do zaoferowania, a ma i to sporo. Jeremy opowie nam jak działa elektronika. Szczególnie zainteresowała nas kontrola trakcji, która współpracuje z trybem Sport. Wg McWilliamsa to idealny tryb na tor, gdzie mamy sporo swobody i możliwości jazdy z poślizgami przy pełnej kontroli. A co za tym idzie, Duke ma też ABS z dwoma trybami pracy. Można go ustawić tak, żeby działał tylko na przednie koło (tak, jazda bokiem..). Oddajemy głos szefowi projektu, byłemu zawodnikowi GP i osobie odpowiedzialnej za Super Duke'a.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego zwariowanego motocykla, koniecznie sprawdźcie naszą prezentację.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeNie ma sie co zachwycaæ. S1000RR wci±ga KTM-a airboxem :D
Odpowiedzs1000rr prawdopodobnie tak wypada je porównac pod wzgledem okreslenia który motocykl jest nr 1 obecnie pod wzgledem dynamiki i pozostanie nim nadal s1000rr , jednak tam gdzie lezy naturalny habitat ktm bedzie jednym z najlepszych o ile nie najlepszym motocyklem pod wzgledem parametrów jazdy i dynamiki jest jeszcze b king zblizona moc i pojemnosc ale 50 kg róznicy wagi to przepa¶æ w naprzemiennym chocby przerzucaniu z zakretu w zakret czy innych manewrach , gorsza reakcja na dodanie gazu, gorszy stosunek mocy do masy bking 550 km/tone ktm 620 b-kng 100-200 5.0s, ktm 4.3-4.5 ,jakie jeszcze sa bardzo mocne nakedy ? fz1 150 km nie ma szans ,augusta brutale rr 156 km ,ducati street fighter s 155 km ,jedynie b-king ma zblizona metryke .
Odpowiedzhahah "this bike can acceleration from 0 to 200 km/h in under 8 seconds " dobrze ze mnie pos³uchali i sobie zostawili taki zapas bo7.2 by³oby ciezko osiagnac:P jak juz pisa³em ,pozatym wreszcie ...
Odpowiedzsie znaczy tak wynik s1000rr to 0-100 3.0 100-200 4.0 ktm bedzie w stanie dobic do 200 w 7.2 jesli uda mu sie odjechac bmw dostatecznie daleko na pierwsyzch metrach zak³adajac ze hamownia wywali 10 % mniejsza moc niz w bmw wtedy ktm osiagnie 7.2 gdy mu sie uda dobic do 100 w 2.8 sek tak ze ca³kiem mozliwe ze mu sie uda nieznam doka³dnych parametrow rozstawu osi i rozkladu mas co by odp na decydujace pytanie czy dobije do 100 szybciej niz bmw s1000 rr ja jednak sk³aniam sie ku 3.0 do 100 i 7.5 do 200 ,pomijajac poczatkowa faze przyspieszenia od zakresu predkosc w ktorym ktm i bmw beda mog³y wykorzystac 100 % mocy róznica wyniesie 10 % na korzysc bmw z racji 10 % wyzszej mocy przy tej samej masie bmw ma p³aski szczyt ,tak ze generalne 7.2 jest mozliwe do osiagniecia jesli pierwsze metry od startu ktm uzyska wystarczajaca przewage nad bmw wiele tez zalezy od warunków testu wazniejsza jest sama roznica w tych samych warunkach niz 7.2 czy 7.5 ok ludzie od ktm mogli miec racje ztymi 7.2 a ja sie jeplem o ca³e 5% niech to h.i wyszed³em z wprawy zreszta o czym ja pisze 7.5 vs 7.2 5% róznicy chrzanic ten temat zobaczymy co pokaza testy .
Odpowiedzhttp://www.youtube.com/watch?v=4XSmGebxiG8 jezeli na tym filmiku albo to nie 1290 superduke albo jedzie na jakims trybie o zmniejszonej mocy róznica miedzy nim a bmw jest weksza niz 10 % kierowca bmw ewiidentne niewykorzystuje ca³ej mocy kreci do 11-12 tys czasem staje na obrotach zeby nie odjechac ktm ...
Odpowiedztak jak pisa³em od 12 tys jezeli to 1290 superduke bmw zaczyna ewdentnie odjezdzac :)
OdpowiedzA w tle stoi trzecia wersja kolorystyczna (do tej pory pokazali tylko ta pomaranczowa i czarno-grafitowa z pomaranczowa rama).
Odpowiedz