KTM 1190 Adventure 2013 - oficjalnie
Nowy KTM 1190 Adventure na rok 2013. Wczoraj były przecieki, dziś są już zdjęcia oficjalne. Wszystko wskazuje na to, że wyścig zbrojeń w klasie dużych motocykli turystycznych idzie pełną parą. Yamaha ciągle ulepsza swoją Super Tenerę, Triumph wypuścił w tym sezonie Explorera 1200 a Honda zaszokowała nas Crosstourerem. Widząc co się dzieje BMW także zabrało się do roboty i w przyszłym sezonie zobaczymy rewolucyjnego, chłodzonego cieczą R1250GS. W tej sytuacji Austriacy nie mogli siedzieć z założonymi rękami. Nowy 1190 Adventure to nie tylko zupełnie nowy model, ale sądząc po zdjęciach i specyfikacji także lekka zmiana filozofii budowania motocykli turystycznych.
Turystyczny KTM zawsze cieszył się opinią motocykla o ogromnym potencjalnie offroadowym, ale walor ten był okupiony komfortem kierowcy i pasażera. Teraz ma być inaczej. Wygodne siodło, bardzo rozbudowana ochrona przed wiatrem, obniżone zużycie paliwa, a także typowo szosowe opony sygnalizują odejście od ekstremalnego wizerunku. Do tego dochodzi mnóstwo dodatków które przydadzą się w najdłuższej nawet wyprawie – zaawansowana elektronika, długie okresy międzyprzeglądowe, szeroki zakres regulacji pozycji za sterami i dostępu do instrumentów. Więcej szczegółów poniżej:
Nowości w KTM 1190 Adventure 2013:
- Najnowsza werscja silnika LC8 V2 z podwójnym zapłonem, najnowszym układem sterowania Keihin, elektronicznym wtryskiem paliwa, sterowaniem ride-by-wire i sprzęgłem antypoślizgowym
- 150KM, 125Nm, okresy międzyprzeglądowe 15 tysięcy km, niskie zużycie paliwa
- 230kg z pełnym bakiem
- Zaawansowany układe BOSCH-ABS, wielopoziomowa kontrola trakcji BOSCH Traction Control (MTC), elektronicznie regulowane zawieszenia
- Terenowe tryby pracy ABS i MTC!
- Stabilna rama z rur ze stali chromowo-molibdenowej
- Bezdętkowe drogowe opony na szprychowanych felgach,
- Ogumienie120/70-19 przód i 170/60-17 tył
- Regulowane podnóżki, siedzenie, kierownica, szyba
- Najnowszy zespół wskaźników VDO
Nowy motocykl zostanie zaprezentowany jesienią na targach Intermot w Kolonii.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzewyglada jak "superteresa" - czyli jak klocek na asfalt, juz nie będzie się dało jeździć na stojąco - pozycja jak w bmw gs - czyli dla brzuchaczy. mogli tylko dac ten silnik do starego i byłoby o.k.
OdpowiedzKapcie szersze w porównaniu do konkurencji...
Odpowiedzcena zapewne w sufitu, nie bedzie sie sprzedawal
OdpowiedzKurde, ale ten tłumik od razu rzucił mi się w oczy. Wygląda jak karton po zgrzewce mleka...
OdpowiedzSuper! przytuliłbym :P
OdpowiedzSmukla, lekka sylwetka, w koncu KTM ktory mi sie podoba. Wyglada na to ze technicznie rowniez najwyzsza polka, ciekawe jaka bedzie cena. Poprzeczka postawiona bardzo wysoko, chyba BMW bedzie ...
Odpowiedz