KTM 1190 Adventure 2013 - oficjalnie
Nowy KTM 1190 Adventure na rok 2013. Wczoraj by³y przecieki, dzi¶ s± ju¿ zdjêcia oficjalne. Wszystko wskazuje na to, ¿e wy¶cig zbrojeñ w klasie du¿ych motocykli turystycznych idzie pe³n± par±. Yamaha ci±gle ulepsza swoj± Super Tenerê, Triumph wypu¶ci³ w tym sezonie Explorera 1200 a Honda zaszokowa³a nas Crosstourerem. Widz±c co siê dzieje BMW tak¿e zabra³o siê do roboty i w przysz³ym sezonie zobaczymy rewolucyjnego, ch³odzonego ciecz± R1250GS. W tej sytuacji Austriacy nie mogli siedzieæ z za³o¿onymi rêkami. Nowy 1190 Adventure to nie tylko zupe³nie nowy model, ale s±dz±c po zdjêciach i specyfikacji tak¿e lekka zmiana filozofii budowania motocykli turystycznych.
Turystyczny KTM zawsze cieszy³ siê opini± motocykla o ogromnym potencjalnie offroadowym, ale walor ten by³ okupiony komfortem kierowcy i pasa¿era. Teraz ma byæ inaczej. Wygodne siod³o, bardzo rozbudowana ochrona przed wiatrem, obni¿one zu¿ycie paliwa, a tak¿e typowo szosowe opony sygnalizuj± odej¶cie od ekstremalnego wizerunku. Do tego dochodzi mnóstwo dodatków które przydadz± siê w najd³u¿szej nawet wyprawie – zaawansowana elektronika, d³ugie okresy miêdzyprzegl±dowe, szeroki zakres regulacji pozycji za sterami i dostêpu do instrumentów. Wiêcej szczegó³ów poni¿ej:
Nowo¶ci w KTM 1190 Adventure 2013:
- Najnowsza werscja silnika LC8 V2 z podwójnym zap³onem, najnowszym uk³adem sterowania Keihin, elektronicznym wtryskiem paliwa, sterowaniem ride-by-wire i sprzêg³em antypo¶lizgowym
- 150KM, 125Nm, okresy miêdzyprzegl±dowe 15 tysiêcy km, niskie zu¿ycie paliwa
- 230kg z pe³nym bakiem
- Zaawansowany uk³ade BOSCH-ABS, wielopoziomowa kontrola trakcji BOSCH Traction Control (MTC), elektronicznie regulowane zawieszenia
- Terenowe tryby pracy ABS i MTC!
- Stabilna rama z rur ze stali chromowo-molibdenowej
- Bezdêtkowe drogowe opony na szprychowanych felgach,
- Ogumienie120/70-19 przód i 170/60-17 ty³
- Regulowane podnó¿ki, siedzenie, kierownica, szyba
- Najnowszy zespó³ wska¼ników VDO
Nowy motocykl zostanie zaprezentowany jesieni± na targach Intermot w Kolonii.
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzewyglada jak "superteresa" - czyli jak klocek na asfalt, juz nie bêdzie siê da³o je¼dziæ na stoj±co - pozycja jak w bmw gs - czyli dla brzuchaczy. mogli tylko dac ten silnik do starego i by³oby o.k.
OdpowiedzKapcie szersze w porównaniu do konkurencji...
Odpowiedzcena zapewne w sufitu, nie bedzie sie sprzedawal
OdpowiedzKurde, ale ten t³umik od razu rzuci³ mi siê w oczy. Wygl±da jak karton po zgrzewce mleka...
OdpowiedzSuper! przytuli³bym :P
OdpowiedzSmukla, lekka sylwetka, w koncu KTM ktory mi sie podoba. Wyglada na to ze technicznie rowniez najwyzsza polka, ciekawe jaka bedzie cena. Poprzeczka postawiona bardzo wysoko, chyba BMW bedzie ...
Odpowiedz