tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 1050 Adventure - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
bg 960x300
controls-playcontrols-unmute
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM 1050 Adventure - pierwsze wrażenia

Autor: Lovtza 2015.02.04, 14:13 4 Drukuj

Niższa masa motocykla, lżejsze koła (mniejsza masa nieresorowana i mniejszy efekt żyroskopowy) oraz węższe ogumienie - to wszystko cechy sprzyjające zwrotności i jakości prowadzenia. I 1050 Adventure jest w rzeczy samej bajecznie zwrotny i poręczny.

Szczerze mówiąc spodziewałem się po tym motocyklu sprzętu spokojniejszego. Choć liczby wskazują na dużo niższą moc w zestawieniu z 1190 Adventure, to różnicę odczujecie dopiero w wysokim zakresie obrotów. W przedziale 2000-6000 obrotów KTM 1050 wyrywa do przodu jak smagnięty batem i to bardzo dobra wiadomość, bo w przypadku tego motocykla jest to najczęściej używany zakres obrotów. 

NAS Analytics TAG

Czego by nie mówić o mocy silnika, należy podkreślić, że sposób jej oddawania jest naprawdę wzorowy. Jedynie w trybie Rain silnik sprawia nie tyle wrażenie spokojniejszego, co zamulonego i wiecznie zagubionego, co przejawia się chociażby mocno opóźnioną reakcją na dodanie gazu. 

W tym motocyklu nie chodzi jednak o moc. Celowo znacząco ją zredukowano, aby maszyna nie przytłaczała i nie stresowała kierowcy. Oczywiście możesz jechać dynamicznie i szybko, w czym z pewnością pomoże rozbudowany pakiet elektroniki z kontrolą trakcji, ale najwięcej radości będziecie mieć z przekładania tego motocykla z jednego zakrętu w drugi. 

Choć zawieszenie w porównaniu z 1190, a tym bardziej z 1290 Adventure jest mocno uproszczone, wywiązuje się ono bardzo dobrze z postawionych przed nim zadań. Niższa masa motocykla, lżejsze koła (mniejsza masa nieresorowana i mniejszy efekt żyroskopowy) oraz węższe ogumienie - to wszystko cechy sprzyjające zwrotności i jakości prowadzenia. I 1050 Adventure jest w rzeczy samej bajecznie zwrotny i poręczny.

W paru miejscach widać oszczędności. Nie chodzi tylko o zawieszenie, ale także o inny modulator ABSu (brak MSC - opcji hamowania w złożeniu), uboższe wyposażenie i bardziej budżetowe wykończenie, czego przykładem są nieco tandetnie wyglądające kierunkowskazy i lusterka.

Nie znamy jeszcze oficjalnej ceny 1050 Adventure, a to będzie miało duży wpływ na to jak ocenimy ten pakiet. Pamiętajmy o tym, że najmniejszy pojemnościowo Adventure kierowany jest do młodszego, może nawet początkującego klienta (tutaj mamy na myśli wersję 35 kW na kat. A2). Na rynku czeka na niego w tej klasie pojemnościowej kilku bardzo poważnych rywali.

Pełny raport z jazd tą maszyną już wkrótce na stronach Ścigacz.pl!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę