tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 1050 Adventure - pierwsze wra¿enia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM 1050 Adventure - pierwsze wra¿enia

Autor: Lovtza 2015.02.04, 14:13 4 Drukuj

Niższa masa motocykla, lżejsze koła (mniejsza masa nieresorowana i mniejszy efekt żyroskopowy) oraz węższe ogumienie - to wszystko cechy sprzyjające zwrotności i jakości prowadzenia. I 1050 Adventure jest w rzeczy samej bajecznie zwrotny i poręczny.

Szczerze mówiąc spodziewałem się po tym motocyklu sprzętu spokojniejszego. Choć liczby wskazują na dużo niższą moc w zestawieniu z 1190 Adventure, to różnicę odczujecie dopiero w wysokim zakresie obrotów. W przedziale 2000-6000 obrotów KTM 1050 wyrywa do przodu jak smagnięty batem i to bardzo dobra wiadomość, bo w przypadku tego motocykla jest to najczęściej używany zakres obrotów. 

NAS Analytics TAG

Czego by nie mówić o mocy silnika, należy podkreślić, że sposób jej oddawania jest naprawdę wzorowy. Jedynie w trybie Rain silnik sprawia nie tyle wrażenie spokojniejszego, co zamulonego i wiecznie zagubionego, co przejawia się chociażby mocno opóźnioną reakcją na dodanie gazu. 

W tym motocyklu nie chodzi jednak o moc. Celowo znacząco ją zredukowano, aby maszyna nie przytłaczała i nie stresowała kierowcy. Oczywiście możesz jechać dynamicznie i szybko, w czym z pewnością pomoże rozbudowany pakiet elektroniki z kontrolą trakcji, ale najwięcej radości będziecie mieć z przekładania tego motocykla z jednego zakrętu w drugi. 

Choć zawieszenie w porównaniu z 1190, a tym bardziej z 1290 Adventure jest mocno uproszczone, wywiązuje się ono bardzo dobrze z postawionych przed nim zadań. Niższa masa motocykla, lżejsze koła (mniejsza masa nieresorowana i mniejszy efekt żyroskopowy) oraz węższe ogumienie - to wszystko cechy sprzyjające zwrotności i jakości prowadzenia. I 1050 Adventure jest w rzeczy samej bajecznie zwrotny i poręczny.

W paru miejscach widać oszczędności. Nie chodzi tylko o zawieszenie, ale także o inny modulator ABSu (brak MSC - opcji hamowania w złożeniu), uboższe wyposażenie i bardziej budżetowe wykończenie, czego przykładem są nieco tandetnie wyglądające kierunkowskazy i lusterka.

Nie znamy jeszcze oficjalnej ceny 1050 Adventure, a to będzie miało duży wpływ na to jak ocenimy ten pakiet. Pamiętajmy o tym, że najmniejszy pojemnościowo Adventure kierowany jest do młodszego, może nawet początkującego klienta (tutaj mamy na myśli wersję 35 kW na kat. A2). Na rynku czeka na niego w tej klasie pojemnościowej kilku bardzo poważnych rywali.

Pełny raport z jazd tą maszyną już wkrótce na stronach Ścigacz.pl!

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê