Irek Sikora i BMW Cup - plany na sezon 2010
Wicemistrz Polski Superbike 2009, Irek Sikora od zawsze znany był z wielkiej ambicji. W tym sezonie postanowił udowodnić, że nadal chce się rozwijać i stawia sobie nowe wyzwania. Starty w dwóch seriach wyścigowych i promocja nowego pucharu BMW.
Na początku stycznia relacjonowaliśmy testy Irka i Andrzeja Pawelca w hiszpańskiej Almerii. Dziś poznaliśmy pełne plany Mistrza Polski z 2007 roku. Są one bardzo interesujące, ponieważ zamierza startować nie tylko w WMMP, ale i w IDM. W Mistrzostwach Niemiec, Sikora wystartuje w satelickim zespole BMW, który jest pod ścisłą opieką działu produkcyjnego tej marki w Monachium. W Polsce natomiast, będzie to team BMW Sikora.
Zadanie może być dość trudne, ponieważ niektóre wyścigi pokrywają się i Sikora będzie musiał wybierać, w których zawodach woli wystartować. Wstępne plany zakładają, iż w WMMP trzeba będzie odpuścić Brno i zawody na Słowacji, a w IDM - rundę w Assen. Jednak i na takie problemy jest lekarstwo w postaci... samolotu!
Gdy WMMP gościć będzie w Brnie, mistrzostwa IDM odbędą się na torze Oschersleben. Irek planuje rano wystartować w Niemczech, po czym szybko przemieścić się do Czech. Podobna sytuacja występuje, gdy WMMP jest na Slovakiaring, a IDM na Salzburgring. Plan przedstawiają się dość ryzykownie, ale przecież „Polak potrafi". Jeśli wszystko poukłada się dobrze, to Irek wystartuje we wszystkich eliminacjach Mistrzostw Polski, a w IDM ominie go tylko przyjemność ścigania się w Assen. Starty w Niemczech niestety nie pozwolą Sikorze w startach w Endurance, gdzie też planował wystąpić, a w zeszłorocznym wyścigu Bol d'Or odniósł wielki sukces.
Jeszcze w lutym, wraz ze swoim polskim zespołem, najlepszy z polskich zawodników w klasie Superbike 2009 wybiera się do Walencji na kolejne treningi. W marcu z kolei, wraca tam z teamem IDM.
Mamy też dla naszych czytelników nowe wiadomości na temat pucharu BMW, którego promotorem jest firma BMW Sikora. Wczoraj dotarły do siedziby firmy części zamienne oraz motocykle dla zawodników. Pozostałe składowe pakietów wyścigowych też już są praktycznie w całości w Polsce. Dochodzą też kolejni zawodnicy, ostatnio Czech i Słowak.
Ścigacz.pl dotarł też do kalendarza tegorocznych rozgrywek BMW. W ciągu sezonu odbędzie się dziesięć wyścigów.
Kalendarz BMW Cup 2010:
1-2. maja 2010 - Modlin
17. maja 2010 - EuroSpeedway Lausitz
28-29. maja 2010 - Slovakiaring
24-25. lipca 2010 - Most
7-8. sierpnia 2010 - Poznań (dwa wyścigi)
21-22. sierpnia 2010 - Poznań (dwa wyścigi)
18-19. września 2010 - Poznań (dwa wyścigi)
Rundy w Polsce nie budzą wątpliwości, ale wyścig w Niemczech może być wielkim wyzwaniem dla tych zawodników BMW Cup, którzy planują również starty w WMMP, czy Pucharze Polski. Szesnastego maja w Brnie odbywa się druga runda Mistrzostw Polski, a żeby zdążyć do Lausitz, zawodnicy w nocy będą musieli pokonać blisko trzysta pięćdziesiąt kilometrów. Sama odległość nie jest może przerażająca, ale przecież zawsze istnieje ryzyko zniszczenia sprzętu i może zabraknąć czasu na remont.
Jeszcze bardziej niepokojąca jest runda w Moście, gdzie zawodnicy BMW Cup mają wystartować w wyścigu klasy Volna do 1000. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w tej klasie jedzie Puchar Polski Rookie 1000! Z naszych informacji wynika, że „Ktoś decyzyjny" obiecał promotorowi miejsca dla wszystkich zawodników pucharu na listach startowych. Jeśli to prawda, cyrk z ubiegłego roku, jaki miał miejsce w Brnie będzie „drobnym nieporozumieniem". Oczywiste jest, że Czesi nie oddadzą wszystkich miejsc polskim zawodnikom, a samo BMW Cup to ponad dwadzieścia maszyn. Czy wtedy zabraknie miejsca dla większości zawodników Pucharu Polski? Przecież to może wypaczyć wyniki całego sezonu! Mamy nadzieję, że „Ktoś" przemyśli swoje obietnice i ustali z Czechami oddzielny wyścig dla „pucharowiczów".
Chętni do wzięcia udziału w nowym pucharze mogą się jeszcze zgłaszać, ponieważ zostały jeszcze ostatnie miejsca. Zapisy oraz bliższe informacje pod adresem:
Dealer BMW Sikora
ul. Warszawska 56
43-300 Bielsko-Biała
tel. kom: (+48) 601 625 662
tel: (+48) 0 33 810 51 06 wew. 13
fax: (+48) 0 33 816 86 93
www.bmw-sikora.pl
tomasz.sapela(at)bmw-sikora.pl
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzesytuacja z Mostem jest skandaliczna! jeszcze inny puchar się tak zgłosi i zawodnicy rookie są załatwieni!
Odpowiedzniestety Rookie jest traktowane po macoszemu, a szkoda bo z tej klasy przechodzi najwiecej zawodnikow do klas mistrzowskich. Takze promocja tej klasy w prasie na dobra sprawe nie istnieje. Dla mnie osobiscie wiazaly sie starty w Polsce z duzym wysilkiem czasowym a absolutny brak zainteresowania ta klasa spowodowal, ze w polowie sezonu (2008) zrezygnowalem ze startow. Ciekawe, czy kiedys ta klasa zostanie spostrzezona jako kuznia nowych talentow?
OdpowiedzKlasy mistzrowskie są naj i ok, ale jeśli pucharek ma wygrać z pucharem Polski to jednak skandal, myślałem ze to jaja jakieś
OdpowiedzPowodzenia, szkoda jednak, że nie endurance, jakoś już tak nazwisko Sikora, zaczęło się kojarzyć z endurance a to super sprawa.
Odpowiedza śmigłowcem nie było by szybciej? na torach są lądowiska wię by było prawie z boksu do boksu ;-)
OdpowiedzZ tym Mostem to chyba 1 kwietnia? I babol z lauzic bo tylko jeden dzień, tylko czy ten drugi to 16 czy 18? A tak poza tym szacun dla Sikory za ambicje
Odpowiedzpodobno z Lausitz do Brna będzie wynajęty samolot czarterowy dla wszystkich pucharowiczów.
OdpowiedzC130 Herculec?? czy casa??
OdpowiedzAN2, konkretnie ten http://www.museumofflight.org/files/imagecache/lightbox/Antonov-An-2-Colt_P1.jpg
Odpowiedzantek sie mówi ;-)
Odpowiedz