Celem inżynierów dla modeli z 2008 roku było w jak największym stopniu zredukowanie masy wszystkich motocykli off-roadowych. Dlatego też podobnie jak w nowej TC 450 zmieniona została całkowicie rama i tylne zawieszenie łącznie z amortyzatorem, a wszystkie osłony na ramę i silnik stosowane w TC 450 zostały wyprodukowane z aluminium. Również wymiary głowicy i cylindra zostały zmniejszone, bez wpływu na moc i pojemność silnika. Cały zabieg sprawił, że masa nowej 450. ze stajni Husqvarny spadła do 104.5kg, przy czym 1kg mniej pochodził z tylnej części ramy i wahacza. Dla wygód użytkownika na nowo wyprofilowano siedzenie, a także zmieniono położenie podnóżków na ramie w ten sposób, aby bez względu na pozycję, nogi kierowcy były ustawione prawidłowo i komfortowo. Nie szczędzono również na wyposażeniu, dzięki czemu w seryjnie spotykanej TC 450 zamontowana jest m.in. kierownica Tommaselli wraz z nowymi mocowaniami, przednie zawieszenie Marzocchi o skoku 300mm, a także tylny centralny amortyzator Sachs. Zestawy hamulcowe dostarczyła dobrze wszystkim znana firma Brembo.
Dane podstawowe:
- silnik - czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, zasilany wtryskiem paliwa, chłodzony cieczą
- pojemność - 449cc
- stopień sprężania - 12.9:1
- rozruch - elektryczny/kickstarter (z automatycznym dekompresatorem)
- skrzynia biegów - 6 stopniowa
- rama - stalowa
- masa - 104.5kg
Wymiary:
- długość - 2207mm
- szerokość - 820mm
- skoki zawieszeń (przód/tył) - 300mm/296mm
- hamulce (przód/tył) - tarczowe/tarczowe
- średnica tarczy (przód/tył) - 260mm/240mm
- rozmiar opon (przód/tył) - 80/100 - 21”/110/90 - 19”
- wysokość siedziska - 968mm
- prześwit - 300mm
- rozstaw osi - 1495mm
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze