tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna FC250 2015 - witaj w redakcji!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Husqvarna FC250 2015 - witaj w redakcji!

Autor: Micha³ Mikulski 2015.05.29, 10:12 7 Drukuj

Kilka tygodni temu z uśmiechem na ustach w naszym redakcyjnym garażu powitaliśmy crossową Husqvarnę FC250. I to całkiem nie przypadkowo, ponieważ z tym motocyklem mamy związany ambitny plan: sprawdzenie czy warto bawić się w amatorski motocross.

Sprawa jest dość prosta: co raz więcej osób zaczyna amatorsko bawić się w offroad. Czy to motocykliści powracający po latach do jednośladów, czy właściciele motocykli szosowych, którzy chcą wyszaleć się w weekend, czy w końcu zawodnicy dyscyplin szosowych, którzy nadal chcą bawić się w ściganie, ale przy niższych kosztach. Nie da się ukryć, że wśród amatorów króluje enduro. My jednak, idąc nieco pod włos, sprawdzimy czy warto zainteresować się motocrossem, zwłaszcza w luźnym, amatorskim wydaniu.

NAS Analytics TAG

Stąd pomysł na przyjęcie pod nasze skrzydła (bo kto by nie przyjął!) świeżutkiej Husqvarny FC250. Modele 2015 Husqvarny mieliśmy okazję testować wielokrotnie przy okazji europejskich i światowych premier, w kwestii detali odsyłam was do naszych wcześniejszych publikacji. FC250 to najmniejszy crossowy czterosuw w ofercie, praktycznie bliźniaczy do KTM-a 250 SX-Fa. Tak jak w przypadku całej gamy, Husqvarna różni się w głównej mierze bogatszym wyposażeniem. FC250 posiada zawieszenie WP 4CS, kompozytową ramą pomocniczą, zmienną mapę zapłonu i felgi marki DID. Dodatkowo nasz egzemplarz wyposażono w kilka dodatków z gamy akcesoriów sygnowanych Huską: układ wydechowy FMF, osłony chłodnic, anodowane pokrywy zbiornika płynu hamulcowego i sprzęgłowego, osłonę tylnej tarczy hamulcowej, bajerancką okleinę czy “antypoślizdowe” pokrycie siedzenia. Pointa: jest lans.

Zderzenie z rzeczywistością

Pierwszy w roku wyjazd na tor to zawsze bolesne doznanie. Przede wszystkim zderzenie rzeczywistości z naszymi zimowymi wyobrażeniami jakich to “whipów nie będziemy łamać”. W praktyce okazuje się, że łamią się klamki. Ale taka jest kolej rzeczy. Naszą testową Husqvarnę (z racji tego, że chcemy sprawdzić ją w każdych warunkach) przeciągnęliśmy przez piaskowy tor Podole oraz twardy jak beton i techniczny tor w Mysiadle (obydwa pod Warszawą). Żeby nie było zbyt lekko, FC spędziła także sporo czasu w ciężkim terenie na dolnośląskich podjazdach. To, że przygotowujemy się do startu w motocrossie nie oznacza przecież, że odmówimy sobie śmiganie po górach.

Pierwsze wrażenia? Co może wydać się ciekawe, nowy motocykl jest bardzo twardy na wiele sposobów. Z jednej strony przyjemnie jest gdy klamki nie drgają nawet o milimetr, z drugiej motocrossowe zawieszenie samo w sobie jest sztywne i wymagające. Ta “twardość” wynikająca z tego, że komponenty są nowe będzie znikać dość szybko w kolejnych godzinach jazdy. Sam proces docierania silnika jest prosty, choć wymaga czasu (finalnie w sumie 10mth). Po zaledwie 1mth oddaliśmy motocykl na pierwszy serwis, który sprowadzał się do sprawdzenia luzów zaworowych i czyszczenia filtra powietrza.

Wracając do samej jazdy. FC to rewelacyjny, ale wymagający sprzęt. Jak na crossówkę przystało, nim szybciej jedziesz tym jest łatwiej. Akcesoryjny tłumik FMF wydaje piękny basowy pomruk, ale może zmylić, że jedziesz szybciej niż w rzeczywistości. Bajeranckie, antypoślizgowe poszycie siedzenia zaskakująco dobrze działa i pozwala komfortowo poczuć się na motocyklu. Do gustu przypadły nam seryjnie oferowane zmienne mapy zapłonu, które na chwilę obecną zostawiamy w trybie “Soft” (po naszemu: tryb ciapa).

Serwis do tej pory - ile ta przyjemność kosztuje?

Czterosuwowe “ćwiartki” nie bez przyczyny mają opinię najbardziej wymagających pod względem serwisu motocykli offroadowych. Duża moc z małej pojemności przy wysokich obrotach - to musi kosztować. Ale ile rzeczywiście kosztuje, jeśli odłożymy stereotypy i forumowe mądrości na bok? Korzystając z okazji postanowiliśmy to sprawdzić.

Ustaliliśmy sobie kilka ram: motocykl będzie trafiał do ASO dokładnie wedle zaleceń książki serwisowej, wręcz co do “motominuty”. Z drugiej strony drobne naprawy pomiędzy z góry ustalonymi dużymi serwisami będziemy wykonywać sami. Dzięki temu otrzymamy realny balans pomiędzy samodzielnym mechanikowaniem, a notorycznym odstawianiem motocykla do ASO. Wiele osób zauważy, że inne koszty wygeneruje nowy motocykl i motocykl używany. To prawda, z tym, że może okazać się, że nowy motocykl kosztuje mniej (nawet przy serwisowaniu do u autoryzowanego dealera na oryginalnych częściach). Nie bez powodu zawodnicy po roku eksploatacji sprzedają swoje sprzęty i wskakują na nowe.

Mówiąc to, nadal jesteśmy ciekawi ile FC250 będzie nas kosztować. Do tej pory Huska dwukrotnie trafiała do autoryzowanego serwisu Husqvarna Warszawa.

Serwis po 1mth:

  • sprawdzenie luzów zaworowych,
  • czyszczenie filtra powietrza,
  • ogólny przegląd pojazdu (dokręcanie śrub, sprawdzenie łożysk itp.)

Łączny koszt: 150 zł

Serwis po 10mth:

  • czyszczenie filtra powietrza,
  • wymiana płynu hamulcowego (przód i tył),
  • wymiana filtra paliwa,
  • wymiana oleju wraz z filtrem,
  • nasmarowanie dźwigni,
  • nasmarowanie łańcucha,
  • wymiana płynu sprzęgłowego,
  • ogólny przegląd pojazdu (j.w.),

Łączny koszt: 388 zł

Na obecną chwilę wydaliśmy 538 zł. To mniej niż zakładaliśmy, zwłaszcza, że kolejny większy serwis czeka na nas dopiero przy 20 motogodzinach.

Co dalej?

Do tematu amatorskiego ścigania w motocrossie podchodzimy kompleksowo. Oprócz ustalenia kosztów związanych z eksploatacją motocykla, przyglądniemy się możliwościom trenowania jakie posiadają amatorzy (fizycznego i na motocyklu), zerkniemy na serwisowe czynności, które warto robić samemu i w końcu przygotujemy się do pierwszego startu. Zwieńczeniem serii naszych artykułów będzie start w jednej z mocnych, lokalnych serii motocrossowych wraz z dokładnym opisem procedury przygotowawczej, rejestracji i samego startu,

Jeżeli chcielibyście, żebyśmy specyficznemu tematowi przyglądnęli się dokładniej, koniecznie napiszcie w komentarzach poniżej co was interesuje. A my... wracamy do trenowania!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
fc 250 mysiadlo 2015glupi i glupszy motocross
NAS Analytics TAG
gogle lustro husqvarna podole 2015huska trening mysiadlo 2015
husqvarna fc 250 z bokulans gogle husqvarna podole 2015
namiot husky husqvarna fc 250na bandzie husqvarna podole 2015
na torze podolehusqvarna fc 250prosta huska mysiadlo 2015
scigacz na torze mysiadlo 2015scigacz pl mysiadlo 2015
skok husqvarna podole 2015skok na trumnie mysiadlo 2015
trening plasko mysiadlo 2015w bandzie husqvarna podole 2015
zakret koleina mysiadlo 2015z boku husqvarna podole 2015
crossowa husqvara fc 250hamowanie fc 250
huska cross fc 250w zakrecie kucharczyk fc 250
podstawek 2015 fc 250trening husqvarna fc 250
kurz zakret mysiadlo 2015husqvarna kurz mysiadlo 2015
banda piasek husqvarna podole 2015mala koleina mysiadlo 2015
maly slide mysiadlo 2015na skoku mysiadlo 2015
skok mysiadlo 2015tor podole husqvarna fc 250
trumna skok mysiadlo 2015nowa husqvarna podole 2015
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:Esq 13/02/2016 12:11

Bêdzie kontynuacja?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê