tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husaberg TE 300 2011 - nigdy za wiele?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motul Boost And Clean Moto

Czyści i smaruje zawory silnikowe, gaźniki, układy wtryskowe, wtryskiwacze, pompy i komory spalania.

Motul
Boost
And
Clean
Moto

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

Husaberg TE 300 2011 - nigdy za wiele?

Autor: Drukuj

Muszę przyznać, że po tym jak dobrze jeździła 250 siadałem na 300 z nutą niepokoju. W ani jednym momencie nie uważałem, że mniejszemu z dwusuwów brakuje mocy, a z prezentacji prasowej wynikało, że TE 300 ma jej jeszcze więcej. Na pierwszy rzut oka nie dostrzeżemy żadnych różnic między TE 250, a TE 300. Żeby je odnotować, musimy wyposażyć się w wagę i suwmiarkę lub (najlepiej) wsiąść na motocykl i się przejechać.

Pierwsze wrażenia

Już po pierwszej prostej można się przekonać jak kosmiczne prędkości rozwija TE 300. Silnik ciągnie bardzo równo i świetnie reaguje w całym zakresie obrotów. Śmiało mogę powiedzieć, że jeżeli chodzi o przyspieszenie i prędkość wcale nie ustępuje czterosuwom. Na „łagodnej” mapie zapłonu rzeczywiście oddawanie mocy jest łagodne i przewidywalne, ale to trochę jakby mieć auto do driftu i bać się utraty przyczepności. Dopiero na agresywniejszym ustawieniu jednostka napędowa może pokazać na co ją rzeczywiście stać. Oczywiście nie ma mowy o oddawaniu mocy w stylu starych dwusuwowych crossówek, ale trzeba być ciągle czujnym - przód motocykla podnosi się naprawdę szybko. Podjazdy nie stanowią większego problemu dla Husaberga i nawet te najcięższe można pokonać bez specjalnej gimnastyki i podciągania obrotów sprzęgłem.

Silnik to jednocylindrowa jednostka napędowa pochodząca w prostej linii z KTMa EXC 300. Zmieniono jej zestrojenie i dekiel sprzęgła (co by wielki napis „KTM” nie raził w oczy). Zawieszenie, to tak jak i w powyżej opisywanym TE 250, podzespoły marki WP. Więcej – TE 300 posiada nawet to samo przełożenie, co mniejszy brat. To tak naprawdę ten samym motocykl z nieco większym momentem obrotowym.

Malina, hamuj!

Płaska, wręcz idealna szutrówka w lesie z łagodnymi zakrętami - jeden z żywiołów TE 300. Bez obaw mogę tutaj odkręcać kolejne biegi i sprawdzić jak szybko dam rade pojechać. Zbliżam się do prawego zakrętu, dohamowanie, bieg w dół, składam się i zamiast szerokiego wyjścia moim oczom ukazuje się traktor jadący z naprzeciwka. Podczas awaryjnego hamowania zaciski Brembo, współpracujące z tarczami o średnicach 260 i 220 milimetrów uratowały mnie i motocykl. Lekka ucieczka w pobocze i nie mam nawet czasu machnąć równie zaskoczonemu kierowcy ciągnika. Hamulce dobrze spisują się w mniej ekstremalnych sytuacjach, punkt działa jest wyraźny, a dozowalność to klasa sama dla siebie. Hebel jest świetnie wyczuwalny i możemy pozwolić sobie duże opóźnienie zanim wciśniemy manetkę.

Oba dwusuwowe Husabergi zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Są przemyślane, świetnie zbudowane i sprawiają że nie ma się dość jazdy. Ciężko im cokolwiek zarzucić i przy wyborze należy się kierować wyłącznie osobistymi preferencjami odnośnie stylu jazdy. Są tacy, którzy lepiej będą się czuli na TE 300 z poczuciem, że zawsze mają moc bez konieczności dużego ruchu rolgazem. Myślę jednak, że wszyscy którzy lubią bardziej agresywną jazdę powinni wybrać TE 250. Jeden z testowych egzemplarzy był wyposażony w tuningowy tłumik firmy Akrapovic, który czyni z 250 motocykl niemal idealny.

Foto: Husaberg

Husberg 2011 TE250
Motocykl enduro w lesie
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Husberg 2011 TE300 szutr
Husberg 2011 TE250 ciezki teren
Husberg 2011 TE250 szutr
Husberg 2011 TE250 enduro w blocie
Husberg 2011 TE w bagnie
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę