tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husaberg TE 300 2011 - nigdy za wiele?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husaberg TE 300 2011 - nigdy za wiele?

Autor: Drukuj

Muszê przyznaæ, ¿e po tym jak dobrze je¼dzi³a 250 siada³em na 300 z nut± niepokoju. W ani jednym momencie nie uwa¿a³em, ¿e mniejszemu z dwusuwów brakuje mocy, a z prezentacji prasowej wynika³o, ¿e TE 300 ma jej jeszcze wiêcej. Na pierwszy rzut oka nie dostrze¿emy ¿adnych ró¿nic miêdzy TE 250, a TE 300. ¯eby je odnotowaæ, musimy wyposa¿yæ siê w wagê i suwmiarkê lub (najlepiej) wsi±¶æ na motocykl i siê przejechaæ.

Pierwsze wra¿enia

Ju¿ po pierwszej prostej mo¿na siê przekonaæ jak kosmiczne prêdko¶ci rozwija TE 300. Silnik ci±gnie bardzo równo i ¶wietnie reaguje w ca³ym zakresie obrotów. ¦mia³o mogê powiedzieæ, ¿e je¿eli chodzi o przyspieszenie i prêdko¶æ wcale nie ustêpuje czterosuwom. Na „³agodnej” mapie zap³onu rzeczywi¶cie oddawanie mocy jest ³agodne i przewidywalne, ale to trochê jakby mieæ auto do driftu i baæ siê utraty przyczepno¶ci. Dopiero na agresywniejszym ustawieniu jednostka napêdowa mo¿e pokazaæ na co j± rzeczywi¶cie staæ. Oczywi¶cie nie ma mowy o oddawaniu mocy w stylu starych dwusuwowych crossówek, ale trzeba byæ ci±gle czujnym - przód motocykla podnosi siê naprawdê szybko. Podjazdy nie stanowi± wiêkszego problemu dla Husaberga i nawet te najciê¿sze mo¿na pokonaæ bez specjalnej gimnastyki i podci±gania obrotów sprzêg³em.

Silnik to jednocylindrowa jednostka napêdowa pochodz±ca w prostej linii z KTMa EXC 300. Zmieniono jej zestrojenie i dekiel sprzêg³a (co by wielki napis „KTM” nie razi³ w oczy). Zawieszenie, to tak jak i w powy¿ej opisywanym TE 250, podzespo³y marki WP. Wiêcej – TE 300 posiada nawet to samo prze³o¿enie, co mniejszy brat. To tak naprawdê ten samym motocykl z nieco wiêkszym momentem obrotowym.

Malina, hamuj!

P³aska, wrêcz idealna szutrówka w lesie z ³agodnymi zakrêtami - jeden z ¿ywio³ów TE 300. Bez obaw mogê tutaj odkrêcaæ kolejne biegi i sprawdziæ jak szybko dam rade pojechaæ. Zbli¿am siê do prawego zakrêtu, dohamowanie, bieg w dó³, sk³adam siê i zamiast szerokiego wyj¶cia moim oczom ukazuje siê traktor jad±cy z naprzeciwka. Podczas awaryjnego hamowania zaciski Brembo, wspó³pracuj±ce z tarczami o ¶rednicach 260 i 220 milimetrów uratowa³y mnie i motocykl. Lekka ucieczka w pobocze i nie mam nawet czasu machn±æ równie zaskoczonemu kierowcy ci±gnika. Hamulce dobrze spisuj± siê w mniej ekstremalnych sytuacjach, punkt dzia³a jest wyra¼ny, a dozowalno¶æ to klasa sama dla siebie. Hebel jest ¶wietnie wyczuwalny i mo¿emy pozwoliæ sobie du¿e opó¼nienie zanim wci¶niemy manetkê.

Oba dwusuwowe Husabergi zrobi³y na mnie bardzo pozytywne wra¿enie. S± przemy¶lane, ¶wietnie zbudowane i sprawiaj± ¿e nie ma siê do¶æ jazdy. Ciê¿ko im cokolwiek zarzuciæ i przy wyborze nale¿y siê kierowaæ wy³±cznie osobistymi preferencjami odno¶nie stylu jazdy. S± tacy, którzy lepiej bêd± siê czuli na TE 300 z poczuciem, ¿e zawsze maj± moc bez konieczno¶ci du¿ego ruchu rolgazem. My¶lê jednak, ¿e wszyscy którzy lubi± bardziej agresywn± jazdê powinni wybraæ TE 250. Jeden z testowych egzemplarzy by³ wyposa¿ony w tuningowy t³umik firmy Akrapovic, który czyni z 250 motocykl niemal idealny.

Foto: Husaberg

Husberg 2011 TE250
Motocykl enduro w lesie
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Husberg 2011 TE300 szutr
Husberg 2011 TE250 ciezki teren
Husberg 2011 TE250 szutr
Husberg 2011 TE250 enduro w blocie
Husberg 2011 TE w bagnie
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê