Honda prezentuje motocykl na Rajd Dakar
Honda zaprezentowała dzisiaj podczas targów Intermot w Kolonii model CRF450 Rally – motocykl przygotowany do startu w styczniowym Rajdzie Dakar.
W słynnym rajdzie Honda startowała dziewięciokrotnie, debiutując w 1981, w imprezie organizowanej wówczas pod nazwą Rajd Paryż Dakar. Rok później Francuz Cyril Neveu wywalczył dla Hondy pierwsze zwycięstwo w trzeciej edycji rajdu. Zaś w latach 1986 – 1989 Honda sięgnęła po cztery wygrane z rzędu – co daje łącznie pięć zwycięstw w dziewięć lat.
Honda wystartuje w styczniowym Rajdzie Dakar, najtrudniejszym rajdzie na świecie, aby sprawdzić swoje technologie związane z wytrzymałością oraz niskim zużyciem paliwa w codziennym użytkowaniu, a także, aby przenieść następnie rozwiązania przygotowane z myślą o Rajdzie Dakar, do użytku codziennego.
Honda CRF450 Rally bazuje na popularnym modelu enduro, CRF450X. Rajdowa maszyna została przygotowana przy pełnym zaangażowaniu ze strony Honda R&D Co., Ltd., a także wsparciu operacyjnym Honda Racing Corporation. W latach 1986-1989, Honda startowała w Rajdzie Paryż Dakar w podobny sposób, wystawiając maszynę ze specjalnie przygotowanym silnikiem i podwoziem.
Tym razem Honda po raz pierwszy wystawi w rajdzie maszynę bazującą na seryjnym modelu. CRF450 korzysta z systemu wtrysku PGM-FI (Program Fuel Injection), który zapewnia niskie spalanie i dużą wytrzymałość. Honda celuje w swoje pierwsze zwycięstwo przy użyciu maszyny bazującej na motocyklu komercyjnym.
11-krotny zwycięzca US Baja 1000, Johny Campbell (USA) dołączy do czterech potwierdzonych wcześniej zawodników, którymi są: Helder Rodrigues (Portugalia), Felipe Zanol (Brazylia), Sam Sunderland (Wielka Brytania) i Javier Pizzolito (Argentyna).
Model CRF450 Rally jest wciąż rozwijany. Ma już za sobą testy w Japonii, a 15 października wystartuje w swoim pierwszym rajdzie w Maroko, gdzie piątka kierowców Hondy będzie zbierać dane i doświadczenia, a także identyfikować potencjalne problemy podczas warunków rajdowych.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzebmw tu nie istnieje
OdpowiedzBardzo dobra pojemność
OdpowiedzŁadne jaja, BMW wprowadziło asymetryczne światła żeby się odróżnić od reszty to ci ich teraz kopiują. Jednak pionierzy to pionierzy zarówno w świecie aut jak i motocykli.
Odpowiedz