Szukam / Rozglądam się / Kupię Przy poszukiwaniu egzemplarza używanego warto rozglądać się za modelem z 2000 roku. Wtedy to VTR przeszła największą modernizację. Nie ma jakiś specjalnych elementów, na które powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie używanej VTR. Standardowe oględziny i ostrożność powinny w zupełności wystarczyć. Raczej też nie należy wierzyć w teksty typu: „Używany przez kobietę, która jeździła nią do sklepu„, albo „Wyregulowane gaźniki, pali 5 litrów, serio!". To jest sprzęt sportowy i kupują go ludzie z takim właśnie nastawieniem i chęcią odkręcenia manetki. Na rynku wtórnym nie można narzekać na brak ofert sprzedaży. Już za 7 - 8 tys. zł można nabyć model z lat 97-98, ale warto wysupłać trochę więcej grosza i poszukać egzemplarza po modernizacji w 2000 roku. Podsumowanie
Honda VTR miała być Ducati-killerem. Trzeba przyznać, że pierwsze oceny które zebrała, były bardzo pochlebne. Jednak w miarę upływu czasu i użytkowania, wychodziły na jaw wady. Wysokie spalanie, mały zbiornik paliwa i zbyt miękkie zawieszenia uniemożliwiające ostrzejszą jazdę, to tylko niektóre z nich. Jednak wszyscy, którzy kiedyś mieli jakąś styczność z VTR-ą zgodnie twierdzą, że wszystkie wady przyćmiewa ogólna frajda z jazdy. Czy Japończykom udało się pokonać Ducati ? Nie. Stworzyli oni jednak motocykl nietuzinkowy, dynamiczny i co nie dziwi u Hondy - niezawodny. Dźwięk silnika jest wisienką na torcie i idealnie dopełnia pozytywne wrażenia z jazdy. Dane Techniczne : Silnik : czterosuwowy, chłodzony cieczą Układ: V2 90° Rozrząd: dohc, 4 zawory na cylinder Pojemność skokowa: 996 ccm Średnica x skok tłoka: 98 X 66 mm Stopień sprężania: 9,4:1 Moc maksymalna: 81 KW (110 KM) przy 9000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 96 NM przy 7000 obr/min Zasilanie: 2 gaźniki 48 mm Smarowanie: z mokrą miską olejową Rozruch: elektryczny Alternator: 280 W Akumulator: 12 V 10 Ah Zapłon: bezstykowy, tranzystorowy Przeniesienie napędu: Silnik - skrzynia biegów: koła zębate Sprzęgło: wielotarczowe, mokre Skrzynia biegów: sześciostopniowa Napęd tylnego koła: łańcuchem rolkowym typu o-ring Podwozie: Rama: grzbietowa, boczna, ze stopów lekkich, silnik jako element nośny Zawieszenie przednie: teleskopowe, 41 mm, skok 109 mm Zawieszenie tylne: wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym, skok 126 mm Hamulec przedni: tarczowy, podwójny, 296 mm, zaciski stałe, czterotłoczkowe Hamulec tylny: tarczowy, 220 mm, zacisk pływający, jednotłoczkowy Opony przód/tył: 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 Wymiary i masy: Wysokość siedzenia: 820 mm Rozstaw osi: 1430 mm Kąt pochylenia główki ramy: 65° Masa pojazdu gotowego do jazdy: 206 KG Zbiornik paliwa: 16 l Dane obsługowe: Przegląd techniczny: co 6000 km Wymiana oleju: co 12 000 km Olej silnikowy: 10 W 40 (3,9 L) Olej teleskopowy: 0,448 l w goleni widelca Luz zaworowy przy zimnym silniku: zawory ssące 0,16 mm, zawory wydechowe 0,31 mm Świece zapłonowe: DPR 9 EVX-9 Odstęp elektrod świec zapłonowych: 0,8-0,9 mm Ciśnienie w ogumieniu: z przodu 2,5 bar, z tyłu 2,9 bar | |
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeWitam Jestem użytkownikiem VTR 1000 z 1998r kupiłem ją nie dawno od znajomego mechanika, powiem że spalanie opisane powyżej jest dość wysokie w mojej maszynie średnio wychodzi 6-7l a powiem ...
OdpowiedzMasz dysze zmienione na mniejsze
OdpowiedzNo to ha chcę obalić mit o spalaniu. Jestem posiadaczem VTR z 2001 roku I czesto latam sobie na wycieki by było smieszniej w dwie osoby, faktycznie nie zbyt wygodny motocykl do turystyki ale ...
OdpowiedzDołączę swoje doświadczenie ze spalaniem w roczniku 2002. Bak ma już 19 litrów i zazwyczaj tankuję zaraz po pojawieniu się rezerwy. Następuje to przeważnie po przejechaniu ok 160 km. Wlewam wtedy 12 -12,5 litra mając w baku wyznacznik żeby tankować zawsze tyle samo. Spalanie wychodzi ok 7,5 - 7.8 L/100. Od razu zaznaczę, że nie śmiagam jak emeryt. Na trasie trzymam zazwyczaj 150-160 km/h i często więcej (przeważnie S7) Wtedy spalanie wychodzi takie samo. Dla sprawdzenia zrobiłem prawie 200 km do rezerwy jadąc w trasie do 130 km/h - spalanie 6,25. Najwięcej spaliła przy ostrym pałowaniu po mieście "od świateł do świateł" - 10 L. Przedział od 6,25L do 10 L - więc pali w zależności od humoru kierowcy :) ____________________________ VTR1000F 2002 (exhaust - DEVIL ;)
OdpowiedzMam identycznie w modelu 2002r kiedyś nawet zrobiłem 220km do rezerwy,zbiornik 19l
OdpowiedzWymieniał ktoś sam sprężynki w napinaczach.Czy muszę ustawić wał jakoś odpowiednie żeby nie spadł łańcuszek i jak mocno naciągnąć napinacz.
OdpowiedzEhhhh nie ma to jak napisanie artykułu opartego na informacjach z for internetowych ;) mam ten motocykl od roku, po porawnej regulacji gaznikow motocykl ma srednie spalanie 7,7 trasa miasto, bardzo...
OdpowiedzJa nie wiem kolego ale może u ciebie jest tak niskie spalanie bo jazda jest bardzo spokojna bo u mnie mniej niż 10 litrów to tylko sporadycznie zjada a moto jest w stanie idealnym wszystko zależy od stylu jazdy VTR nie jest stworzony do wolnej jazdy przy średnich prędkościach 160-180km/h musi swoje zjeść bo niema co ukrywać że kto kupuje ten motor nie będzie nim latał jak emeryt:) a poza tym zabawa zaczyna się dopiero od 200km/h :) pozdrawiam
OdpowiedzPowyżej 200km/h to ona przestaje jechać więc jaka tam jest zabawa ??
OdpowiedzSprzedam VTR 1000F. Motorek w ciekawych owiewkach. Zdjęcia mogę podesłać. Cena 6300. gtalatycki@wp.pl
OdpowiedzMam takie pytanie odnośnie napinaczy czy w rocznikach powyżej 2000roku też macie takie usterki tych napinaczy rozrządu
Odpowiedzsiema! mam v-kę z 2003roku i jedynym problemem są simery z stawiania na koło napinacz ok!
OdpowiedzNapinacz jest faktem, niestety. W mojej napinacz uległ awarii i tylny garek przestał istnieć. Występuje ten sam problem co w innych Hondach (F4, F3 itp), z czasem nie wytrzymuje sprężyna... Taki ich urok....
Odpowiedz