Honda Hornet 250 - pocket rocket!
Poniższe materiały znaleźliśmy w Internecie podczas jednej z sesji "poszukiwania fajnie brzmiących motocykli" (tak, uprawiamy takie coś...). Znaleźliśmy Horneta 250. Motocykl nie był popularny w naszym kraju i był przeznaczony na rynek azjatycki, ale warto chwilę przyjrzeć się tej konstrukcji. Przede wszystkim, silnik pochodzi z CBR250RR, wariackiej konstrukcji z lat 90-tych, która miała 250cc pojemności, 4 cylindry, absurdalnie małe cylindry i skok tłoków. Osiągała 40 KM i kręciła się do 18 tys. obrotów, wydając przy tym dźwięk, który towarzyszy człowiekowi, który nadepnie na ul. Na początek posłuchajcie jak brzmi CB250F na wydechu Akrapovic:
Co ciekawe, konstrukcja technologicznie nie różniła się za bardzo od Horneta 600, z tym, że motocykl był o wiele lżejsze i zwinniejszy, a ulokowanie momentu obrotowego nieco niżej na skali obrotów w porównaniu do CBR250R sprawiło, że jazda tym sprzętem była 100 procentową przyjemnością. Zobaczcie onboard:
Całkiem nieźle jak na 250-tkę, prawda? Jeśli chcecie poczytać o równie wściekłej CBR250RR, zapraszamy tutaj.
Hornet 250 (CB250F), cechy główne:
- 4 cylindry, średnica/skok tłoka - 48,5x33,8mm
- 40 KM, 24 Nm
- Zawieszenie 40mm, monoshock
- Hamulce 2x296mm +1x200mm
- Opony 130/70/17 + 180/55/17
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeOcipia³bym na tym przy 80 km/h i tym gwi¼dzie jak na torach wy¶cigowych :D
OdpowiedzA jak z czê¶ciami zamiennymi ? to samo co z przed kilku lat czy co¶ siê zmieni³o ?
OdpowiedzDok³adnie M³ody. Cz³owiek chce siê zrelaksowaæ przy d¼wiêku Akrapovica a tu muzyka ; /
OdpowiedzNie wiem kto podk³ada to badziewie pod filmik przez niektórych zwane muzyk± ale wywali³ bym go na zbity pysk. Tak kaleczyæ moje i wasze uszy, co¶ strasznego
Odpowiedz