Honda Forza 125 2018: doskonale wyposa¿ona królowa segmentu
Najnowsza wersja skutera Honda Forza 125 wprowadza rozwiązania nieznane do tej pory w tej klasie jednośladów. Zmianami objęto przede wszystkim obszary odpowiedzialne za komfort i funkcjonalność, pojawiła się m.in. elektrycznie regulowana szyba i zdalnie otwierany kufer.
Skutery Honda Forza to zdecydowanie górna półka tego segmentu pojazdów. Zostały zaprojektowane dla wymagającego europejskiego klienta, posiadają więc wiele rozwiązań prosto z klasy premium. Nie są niestety tanie, ale ich cena jest absolutnie uzasadniona. Model Forza 125 testowaliśmy w zeszłym roku i już wtedy zrobił na nas ogromne wrażenie. Na sezon 2018 Honda przygotowała jego nową wersję, jeszcze bardziej napakowaną technologią.
Jeśli chodzi o stylistykę, to nadal jest ultranowoczesna i stworzona z dużą klasą. W najnowszej wersji jej linie są jednak nieco wygładzone. Napęd skutera pozostał w zasadzie bez zmian i wciąż jest to czterozaworowa jednostka o mocy 15 KM, która w połączeniu z systemem start-stop pozwala na przejechanie prawie 500 km na jednym tankowaniu. Oświetlenie pojazdu w całości wykonano w technologii LED. Podobnie jak w poprzednich modelach, tegoroczna Honda Forza 125 posiada dużą i wygodną kanapę dla dwóch osób, a pod nią obszerny schowek na dwa kaski, powiększony o dodatkowe 5,5 litra.
W wyposażeniu standardowym Hondy Forza 125 znalazła się elektrycznie regulowana przednia szyba, dzięki której można szybko przestawić się z trybu jazdy miejskiej na szybkie przeloty obwodnicą. Rozwiązanie to stosowane było do tej pory głównie w motocyklach turystycznych z wyższej półki. Poszerzono również zakres działania bezkluczykowej stacyjki - może ona teraz obsługiwać również zamek opcjonalnego kufra centralnego, posiadającego pojemność aż 45 litrów.
Zmiany zaszły również w kokpicie - cyfrowy układ zegarów i wyświetlaczy został zaprojektowany na nowo. Honda Forza 125 z płynami waży tylko 161 kg, jest więc bardzo łatwa w manewrowaniu i przyjazna nawet dla niedoświadczonego kierowcy, w czym również pomaga układ hamulcowy z ABS. W pokonywaniu nierówności pomagają duże, jak na skuter, koła - 15 cali z przodu i 14 z tyłu, a także zawieszenie zaprojektowane z dużym zapasem wytrzymałości. Dodatkowo pojawiły się dwa nowe warianty malowania.
Klienci segmentu premium skuterów 125 otrzymali więc kolejną, doskonałą propozycję od Hondy. Poprzednie wcielenie Forzy 125, mimo wysokiej ceny, znalazło ponad 30 tysięcy nabywców. Najnowszy model również wydaje się skazany na sukces.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze