tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR 600RR 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR 600RR 2009

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2008.11.24, 10:14 20 Drukuj

Maszyny z napisem CBR od zawsze były kojarzone ze sportem, niezawodnością, świetnym prowadzeniem i najlepszymi osiągami

Każdy człowiek który przynajmniej trochę interesuje się tematyką motocykli, zapytany o sportową Hondę, prawie zawsze odpowie: „To proste, CBR!„. Pierwszy motocykl z tym oznaczeniem pojawił się w 1989 roku i od tej pory, wszystkie Cebeery, od malutkiej 125 do flagowego Fireblade'a i XX Blackbird, cieszyły się i nadal cieszą wielkim uznaniem wśród motocyklistów ze sportowym zacięciem. Doceniają je początkujący kierowcy, miłośnicy szybkiej turystyki i stunterzy. 15 lat po debiucie linii CBR na świat przyszła wersja RR. To mogło oznaczać tylko jedno. Jeszcze więcej sportu! Niska masa, wspaniałe prowadzenie i znakomite osiągi sprawiły, że RR już kilkukrotnie zdobyła mistrzostwo w klasie Supersport. Jednak najnowsza odsłona kultowej sześćsetki ma być jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi, nie tracąc przy tym nic ze sportowej werwy i możliwości natychmiastowego zastosowania na torze.

Z zewnątrz

Patrząc na nową CBR600RR, trudno doszukać się jakiś poważnych zmian w porównaniu z wersją z roku 2008.  Nadal na pierwszy rzut oka widać, że mamy przed sobą rasowy motocykl sportowy. Zbiornik paliwa jest teraz niżej osadzony w ramie, co pozytywnie wpływa na centralizację masy. Cała konstrukcja jest zwarta i agresywna. Można się spodziewać, że w połączeniu z rekordowo niską masą, motocykl wręcz sam będzie się składał w zakręty. Ludzie z Hondy określają wygląd nowej CBR jako „Race Ready". Trzeba przyznać, że mają rację, bo ich nowe dzieło podtrzymuje tradycję serii i natychmiast kojarzy się z wyścigami. Najbardziej jednak uwagę przykuwają  nowe malowania. Doskonale podkreślają one wyścigowy wizerunek maszyny, który towarzyszy nowej CBR i nie pozwala przejść obok niej obojętnie.

W środku

Technika, którą zawiera w sobie CBR600RR to pokaz wiedzy i doświadczenia inżynierów Hondy. Silnik modelu 2009 nie przeszedł żadnej gruntownej przebudowy. 118 konna, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 599 cm3, kręci się do kosmicznych 15 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 66 Nm osiąga ona przy 11250 obr/min. Nadal oddawany jest on liniowo i przewidywalnie, ale powyżej 8000 obr/min Honda pokazuje pazurki, a każde gwałtowne dodanie gazu powoduje znaczny wzrost obrotów i adrenaliny. Wszystko to przy muzyce płynącej z poprowadzonego pod siodłem tytanowego wydechu.

Coś jednak udało się ulepszyć. Poprawiono wartość momentu przy niskich i średnich obrotach, więc spodziewać się można, że pazurki pokażą się nieco wcześniej.  Wersja na rok 2009 wyposażona jest w podwójny wtrysk paliwa (PGM-DSFI). Cebeerka ma zaskoczyć kierowców również mniejszym spalaniem. Jednak miłośnicy osiągania 5-cio cyfrowych wskazań na obrotomierzu powinni się liczyć z tym, że zużycie paliwa rośnie równomiernie do stopnia wykorzystania prawego nadgarstka.

Podwozie i osprzęt

Rama i zawieszenie pozostały bez zasadniczych zmian. Zawiasy są dosyć twardo zestrojone, co nie dziwi przy wyścigowym charakterze motocykla. Niemniej jednak nie jest to okupione utratą komfortu. USD 41 mm z przodu, monoshock HMAS z tyłu. W obu przypadkach mamy do dyspozycji pełną regulację. Nie ma niespodzianek w prowadzeniu. W dużym stopniu pomaga tutaj masa 156 kg. 

Nowinki zaczynają się przy hamulcach. Wiadomo już że najnowsza CBR będzie wyposażona (niestety na razie tylko opcjonalnie) w system C-ABS (Combined Breaking System + Anti-lock Breaking System) na prezentacji którego byliśmy wiosną tego roku. W naszym raporcie z tego wydarzenia możecie zapoznać się ze szczegółami tego systemu i zasadą jego działania.

Z ciekawostek konstrukcyjnych warto wspomnieć o przestrzeni pod siedzeniem pasażera. Została ona specjalnie zaprojektowana, żeby pomieściła U-Locka. Szkoda że Honda nie dodaje go jako prezent przy zakupie. W motocyklu tak naszpikowanym techniką i tak wyżyłowanym, a do tego jeszcze w rewelacyjnych malowaniach, U-Lock może się okazać przydatny w walce z amatorami cudzej własności i sprawić że kierowca nie będzie nerwowo zaglądać przez okno, czy jego cudeńko nadal stoi w miejscu w którym je pozostawił. Zamiast tego dostajemy nakładkę na siedzenie pasażera w kolorze nadwozia.

DobRRy sprzęt ?

Oczywiście że dobry. Maszyny z napisem CBR od zawsze były kojarzone ze sportem, niezawodnością, świetnym prowadzeniem i najlepszymi osiągami. W najnowszej  odsłonie nie ma specjalnej rewolucji w porównaniu z wersją z 2008 roku. Innowacyjnym rozwiązaniem jest system C-ABS, który prędzej czy później stanie się standardem i miejmy nadzieję, znacznie przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa motocyklistów. CBR600RR na rok 2009 to świetny motocykl dla kogoś, kto lubi jeździć nie tylko w weekendy. Dobry na miasto, bardzo dobry na tor. Bardziej przyjazny dla kierowcy. Przyciągający uwagę. Wystarczy postawić go na rynku czy zatłoczonym deptaku, przyczaić się gdzieś i liczyć ile osób podejdzie, obejrzy czy zrobi zdjęcie. Cebry po prostu mają to coś.

Dane techniczne:

Silnik Chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, 4 zawory na cylinder
Pojemność 599 ccm3
Stopień Sprężania 12.2:1
System zasilania Elektronicznie sterowany, wielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa z dynamicznym doładowaniem powietrza, DSFI (Dual Stage Fuel Injection
Zapłon Elektroniczny, typu indukcyjnego
Moc maksymalna 120 KM przy 13500 obr./min.
Maks. Moment obrotowy 66 Nm przy 11250 obr/min
Sprzęgło W kąpieli olejowej, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Nadwozie / rama Typu Diamond, wykonana metodą wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego
Przednia opona 120/70 ZR 17
Tylna opona 180/55 ZR 17
Przednie zawieszenie Widelec teleskopowy HMAS upside down, 41 mm, pełna regulacja
Tylne zawieszenie Amortyzator Monoshock HMAS, pełna regulacja
Przedni hamulec Hydrauliczny, 2 tarcze 310 mm, zaciski czterotłoczkowe, radialne
Tylny hamulec Hydrauliczny, 1 tarcza 220 mm, zacisk jednotłoczkowy
Masa Własna 156 kg
Wysokość siedzenie 820mm
Pojemność zbiornika paliwa 18.2 litra
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:miki05 22/07/2011 02:56

CUDEŃKO!!!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę