Honda CBR 600 RR kontra Triumph Daytona 675
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4
Trudny wybór
Teraz mogę opowiedzieć sobie na moje rozterki z początku tego artykułu. Najdoskonalszy na torze 4-cylindrowiec, czy najlepsza na rynku rzędowa „trójka"? Wbrew moim oczekiwaniom o wyniku tego starcia nie przesądził układ silnika, ani przyjęte założenia konstrukcyjne.
Może już powoli starzeję się, ale wyrosłem z oceniania motocykli sportowych przez pryzmat ich mocy i osiągów. Te oczywiście są bardzo ważne, ale współczesny motocykl to coś więcej. Triumph Daytona 675 jest rzeczywiście bardzo szybki i świetnie się prowadzi. Nie dziwi mnie, że w cuglach wygrał Master Bike. W tamtym teście jednak liczy się jedynie czas okrążenia. Nie ma innych kryteriów oceny. Dlatego nie należy być zaskoczonym, iż w innych testach Triumph nie zawsze jest na pierwszym miejscu.
Honda choć mniej dzika, niż Daytona, to pod względem sportowym też nie jest (jak to ostatnio gdzieś usłyszałem) od macochy. Tegoroczny tytuł Mistrza Świata w klasie Supersport wywalczony przez Kenana Sofuoglu nie jest dziełem przypadku. Przy całym swoim gigantycznym sportowym potencjale, Honda zachwyca wspaniałymi manierami i doskonałym dopracowaniem konstrukcji. Gdybym miał wybierać kilka lat temu, postawiłbym na dzikość i bezkompromisowość Triumpha. Nie bez znaczenia jest też fakt, że brytyjski produkt jest o przeszło 15 tysięcy tańszy od japońskiego rywala.
Dziś jednak, dobiegając trzydziestki i powoli łapiąc brzuszek, nie wahałbym się ani chwili. Jeśli tylko różnica w cenie nie byłaby przeszkodą, kupiłbym Hondę. W ogólnym rozrachunku jest to moim zdaniem lepszy motocykl. Szalę na rzecz CBR600RR przechyla bardzo wysoka jakość wykonania, wyróżniająca ergonomia i doskonałe dopracowanie silnika oraz zawieszeń. Honda buduje w kierowcy pewność i zaufanie. Zaufanie do maszyny i do umiejętności kierowcy. Oczywiście każdy z was może dojść do odmiennych wniosków, stosując własne kryteria oceny. Niezależnie od tego, jeśli zastanawiacie się nad zakupem CBR600RR lub Daytony 675, to chyba teraz jest na to dobry moment. Mamy zimowy zastój i w salonie można dostać oba motocykle ze sporymi upustami.
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeja posiadam cbr 07 i jestem bardzo bardzo zadowolony z niej polecam
Odpowiedza ja jezdzilem na obydwu i teraz kupuje daytone bo jest kurde super. Nie tak spokojna jak cbr ale duzo wiecej frajdy. na cbr przejazdzka mila jak na hondzie a 675 to typowy wymiatacz. poza tym ...
Odpowiedzpoza tym... nie wiesz co piszesz....
OdpowiedzRozwin mysl - bo nie bardzo wiem co masz na mysli.... jezdzilem obydwoma Honda od ca. 8000 rpm, nie daje poznac roznicy czy litr czy 600 ( subjektywnem ) dol troche slaby, ale cos za cos. Daytona cod miod i malina, jedyna wada to lezenie na nadgarstkach ze wzgledu na za nisko zamontowane manetki / kierownice. Dame - 750 to chyba inna klasa - nie uwazasz ? :wink:
Odpowiedz