tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB500F 2016 - 100% motocykla w motocyklu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CB500F 2016 - 100% motocykla w motocyklu

Autor: Michał Mikulski 2016.03.16, 13:25 44 Drukuj

Gdyby nowa CB jutro stanęła w moim garażu, prawdopodobnie nigdy więcej nie potrzebowałbym innego motocykla. I to chyba najlepsza rekomendacja.

Ostatnio rozpływałem się w zachwytach nad nową Hondą CBR500R, której prezentację zorganizowano kilka tygodni temu wraz z modelem CB500F. W podsumowaniu mojego artykułu zaznaczyłem, że CBR500R ma tylko jednego, poważnego wroga: model CB500F. Dzisiaj nadszedł czas by poznać się bliżej z Cebulą i przeciwstawić ją usportowionej wersji bazującej na tej samej platformie.

NAS Analytics TAG

Jak już wspominał w poprzedniej publikacji, kręte drogi okolicy hiszpańskiej Sewilli były idealnym sprawdzianem dla 500-ek Hondy. Zmienne podłoże, ślepe zakręty, czasami słabsza jakość asfaltu, przejazdy przez pomniejsze miejscowości - warunki w których i w teorii i w praktyce CB i CBR spisywały się perfekcyjnie. Jednak odświeżona CB kryje kilka znaczących nowości (w porównaniu do modelu poprzedniego) i, a może przede wszystkim, pozwoliła mi na kilka ciekawych spostrzeżeń. Po kolei…

Ładniejsza od CB1000R

Nie da się ukryć, że myślą przewodnią przy odświeżaniu modelu CB500F było uatrakcyjnienie mocno miałkiej stylistyki poprzednika. W tym przypadku projektanci Hondy pisali się na medal. Agresywne linie, a’la streetfighterowa stylistyka, ciekawe kombinacje kolorów. Do tego przednia lampa wykonana w technologii LED, zwiększony zbiornik paliwa z przetłoczeniami, zadupek rodem ze 200-konnego superbike’a. Dwukolorowy silnik przypominający nieco V4 z modeli VFR, przednia tarcza hamulcowa typu wave i nawet całkiem przyzwoicie wyglądający układ wydechowy (lżejszy, równie mało ciekawy akustycznie).

 

Honda CB500F po liftingu. Ładna i dobrze jeździ! Właśnie zbieramy się w stronę hotelu. / Beavis #scigacz #scigaczpl #honda

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Ścigacz.pl (@scigacz_pl) 25 Lut, 2016 o 7:37 PST

 

Z ciekawostek, motocykl dostępny będzie także w jednolitych, „dających po oczach” kolorach: lemonkowym i pomarańczowym. Ten pierwszy dostępny będzie także w Polsce, choć mi najbardziej podobała się wersja trzykolorowa (biało-niebiesko-czerwona). Pointa jest następująca: pomijając klasyczną i przepiękną CB1100, moim zdaniem CB500F to aktualnie najładniejszy naked bike w ofercie Hondy. Nowoczesny, przykuwający oko, ale nie przesadzony. Dodatkowo warto zaznaczyć, że (poza drobnymi wyjątkami) Honda podniosła jakość do zadawalających standardów, zwłaszcza biorąc pod uwagę klasę pojazdu. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń, po prostu Cebula 3.0 to ładny motocykl.

Zwinniejsza od NC750S

CBR500R i CB500F otrzymały praktycznie bliźniacze zmiany - także te dotyczące zawieszenia. Teraz przedni widelec w klasycznym układzie posiada regulację wstępnego napięcia sprężyny. Tylni amortyzator dostał dodatkowo 9-stopniową regulację. Jedna i druga jest wystarczająca do tego typu motocykla, osobiście nie czułem potrzeby ingerowania w standardowe ustawienie. Dające zaskakująco dużo informacji ogumienie (Dunlop Sportmax D222) w zestawie z przyzwoitym podwoziem i neutralnym zawieszeniem daje ponadprzeciętne efekty. Raz kolejny cytując kolegów po fachu: „ta fura poradziłaby sobie z dużo mocniejszym silnikiem”.

Po kilkunastu kilometrach czuć przewagę CB500F nad modelem CBR. Szeroka kierownica i wygodna pozycja pozwala jeszcze efektywniej poruszać się po krętych, hiszpańskich drogach. To proste - motocyklem klasy 500 ccm nie przemieszczamy się ze stałą prędkością przekraczająca 130 km/h, więc ochrona przed wiatrem jest sprawą drugorzędną. Nie podobało mi się za to ulokowanie zestawu przyrządów, jakby schowanego przed kierownicą. Same w sobie są czytelne (klasyka gatunku w przypadku Hondy), jednak czasami musiałem „zerkać” nienaturalnie by cokolwiek odczytać. Inna sprawa, że wyżsi kierowcy mogą nie mieć tego problemu. Jak już się czepiamy, zabrakło wyświetlacza aktualnie zapiętego biegu oraz regulowanej klamki sprzęgła.

Lepsza od… CBR500R

Powiększony do 16,7 L zbiornik paliwa pozwoli bez większego problemu na pokonanie 400 km bez międzytankowania. Spalanie zresztą plasuje się w granicach 4 L / 100 km - kolejny powód by zastanowić się nad kupnem motocykla o mniejszej pojemności. CB500F ma wszystko: fajny wygląd, dynamiczną (w kontekście tej klasy pojemnościowej i prawa jazdy kat. A2) i oszczędną jednostkę napędową, przewidywalne i dające spore możliwości podwozie. Do tego to prosty sprzęt, bez kontroli trakcji, przesadnie rozbudowanej elektroniki i zbędnych gadżetów mogących się zepsuć. W moim odczuciu CB500F a.d. 2016 jest jeden do jednego duchowym następcą swojego protoplasty z lat ’90 (oczywiście, posiadając ABS w standardzie, spełniając normy emisji spalin Euro4 i inne bezsensowne wymogi XXI wieku).

I teraz najważniejsze: świetnie bawiłem się za sterami CBR500R, ale to CB500F najchętniej zobaczyłbym w garażu. Ten motocykl oferuje dokładnie to samo co „sportowa” wersja, dodając do tego wygodniejszą pozycję za sterami i… niższą cenę. Honda CB500F 2016 będzie kosztować dokładnie 24 900 zł, czyli o 2 600 zł mniej od CBR500R (27 500 zł). Przy zakupie zdroworozsądkowego motocykla to duża różnica, dla mnie na tyle by specjalnie się nie zastanawiać. Różnice na niekorzyść ogołoconej z owiewek CB poczujemy w dwóch sytuacjach - na torze i na dłuższej trasie. Jednak to zbyt mało by zrekompensować budżet na kufry, który zostaje w kieszeni.

Mam jeszcze jeden, może nie spektakularnie emocjonujący wniosek. Po co komukolwiek „lepszy” motocykl? W każdej pragmatycznej kategorii CB500F będzie nie do pobicia. Jest tania w zakupie, tania w utrzymaniu, dobrze wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Nie ma 100 KM, bo 100 KM nie potrzebuje. Na krętej drodze można nią objechać gości na większych motocyklach, pobawić się na torze, zapakować dziewczynę / żonę / chłopaka i pojechać na weekendową wycieczkę.

Dla mnie CB500F jest ucieleśnieniem motocyklizmu. Bez zbędnych fajerwerków, bez przesadnego lansu, bez 15. elektronicznych systemów pilnujących czy się nie zabijemy. Gdyby nowa CB jutro stanęła w moim garażu, prawdopodobnie nigdy więcej nie potrzebowałbym innego motocykla. I to chyba najlepsza rekomendacja.

Dane techniczne:

SILNIK 
Typ Dwuccylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą
Pojemność 471cc
Średnica i skok tłoka 67mm x 66.8mm
Stopień sprężania 10.7 : 1
Moc maksymalna 35kW @ 8500rpm
Maksymalny moment obrotowy 43Nm @ 7000rpm
Pojemność miski olejowej 3.2L
UKLAD PALIWOWY 
Wtrysk PGM FI
Zbiornik 16.7L
Zużycie paliwa(WMTC) 29.5km/L
ELEKTRYKA  
Rozrusznik Elektryczny
Akumulator 12V 8.6AH
ACG Moc 23.4A/2000rpm
NAPĘD 
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Napęd Łańcuch
RAMA 
Typ Stalowa diament
NADWOZIE 
Wymiary(L ́W ́H) 2080mm x 790mm x 1060mm
Rozstaw osi 1410mm
Kąt nachylenia główki ramy 25.5 stopni
Wyprzedzenie 102
Wysokość kanapy 785mm
Prześwit 160mm
Masa własna 192kg
ZAWIESZENIE 
Przód Teleskopowy widelec przedni 41mm,
regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Tył Pro-link z9 stopniową regulacją napięcia wstępnego, stalowy wahacz
KOŁA 
Przód Wieloramienne , aluminiowe
Tył Wieloramienne , aluminiowe
Rozmiar felg przód 17 x MT3.5
Rozmiar felg tył 17 x MT4.5
Oponyprzód 120/70ZR–17M/C
Opony tył 160/60ZR–17M/C
HAMULCE 
ABS System Typ 2-kanałowy
Przód Pojedynczatarcza pływająca, 320mm, 2 tłokowy zacisk
Tył Pojedyncza tarcza pływająca, 240mm,1-tłokowy zacisk
WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA 
Wskaźniki Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowyobrotomierz, 2 Trip Mastery, cyfrowywskaźnik poziomu i zużycia paliwa,cyfrowy zegarek
Security System HISS (Honda Intelligent Security System)
Reflektor przedni Low 4.8W. Hi 12W x 1
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
lemon akcja cb500f 2016honda cb500f 2016 w akcji
NAS Analytics TAG
zakret zlozenie honda cb500f 2016lemon honda cb500f 2016
lemon zlozenie hiszpania cb500fdziewczyna zlozenie cb500f 2016
zakret jak marquez cb500f 2016zakret cb500f 2016
w miescie honda cb500f 2016winkle honda cb500f 2016
honda kierowca cb500f 2016gama kolorow honda cb500f 2016
tricolor cb500f 2016nowa cb500f 2016
nowa honda cb500f 2016honda cb500f 2016
bok honda cb500f 2016drugi bok honda cb500f 2016
noca cb500f 2016noc most cb500f 2016
cbr cb cb500x 2016czerwone honda cb500f 2016
cbr vs cb honda cb500f 2016cbr vs cb500f 2016
lampa przod honda cb500f 2016led lampa honda cb500f 2016
oslona chlodnicy honda cb500f 2016przod led honda cb500f 2016
silnik cb500f 2016tlumik honda cb500f 2016
wlew paliwa cb500f 2016zadupek nowa honda cb500f 2016
zbiornik honda cb500f 2016zbiornik paliwa honda cb500f 2016
zegary honda cb500f 2016zegary nowe honda cb500f 2016
boczki niebieskie cb500fhamulce cb500f
niebiesko biala cb500fzadupek honda cb500f 2016
lampa cb500f 2016zawieszenie cb500f 2016
moje ulubione hondyjest ok honda cb500f 2016
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: . 17/03/2016 20:45

Czyżby?

Odpowiedz
Autor: Suchar 17/03/2016 13:13

Jakiś link do forum ?

Odpowiedz
Autor: Pzd 17/03/2016 00:00

dlaczego ?

Odpowiedz
Autor: Krystofer 29/03/2016 15:56

Dokładnie

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę