Honda CB190X - pomysł na małe enduro na rynek europejski?
Chiński dealer Hondy zaprezentował limitowaną edycję niewielkiego, ale świetnie wyposażonego enduro CB190X. Choć jest mało prawdopodobne, by dokładnie ten model pojawił się w Europie, to rosnąca popularność segmentu niewielkich maszyn adventure może w końcu skłonić Hondę do bliższego zainteresowania się tematem.
Czym dokładnie jest CB190X? Autorską wariacją firmy SOX, chińskiego dealera Hondy, na temat maszyny szosowej, produkowanej przez chińską spółkę joint-venture Goyang-Honda. Brzmi skomplikowanie, ale jest dość proste. Goyang-Honda produkuje i sprzedaje w Państwie Środka niewielkie, proste motocykle klasy 125-190 cm3, napędzane sprawdzonymi jednostkami chłodzonymi powietrzem.
Firma SOX wzięła na warsztat "flagową" 190-tkę i dodała od siebie bardzo bogaty pakiet akcesoriów - wysoką szybę, osłony dłoni, osłonę silnika, gmole oraz zestaw kufrów. Są tu nawet w standardzie ABS i gniazdo USB. Gotowy CB190X waży tylko 149 kg i kosztuje w przeliczeniu niecałe 13 tysięcy zł.
Na europejskich rynkach, w tym na naszym, niewielkie maszyny adventure klasy 125, jako tańsze i łatwiejsze w prowadzeniu, cieszą się coraz większa popularnością. W naszym kraju w ofercie mają je chociażby marki Romet czy Barton. Mała wyprawówka na bazie chociażby CB125F mogłaby być dobrą ofertą dla klientów poszukujących w tym segmencie pojazdu uznanego producenta.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeHondzie brakuje kolejnego porządnego motocykla adventure klasy 650-800cm3 (następcy Transalpa) a nie takich motorynek.
OdpowiedzJakoś tak to mało Hondowato wygląda, wizualnie bliżej temu do chińskiego szajsu.
OdpowiedzMale gowno na ktore szkoda kasy i ktorego nikt nie potrzebuje. Albo bierzesz 650tke jak masz prawko A albo 125cc pizdzika jak masz tylko B i juz.
OdpowiedzA skąd wiesz, że nikt nie potrzebuje? 190 cm3 to faktycznie chybiony pomysł, ale między 125 a 650 są jeszcze m.in. 250/300-tki, nie wspominając o 500-tkach. W sam raz na kat. A2 (do 35 kW/48 KM).
Odpowiedznidyrydy. Zapora sa np. emisje spalin, ktorych ten silnik nie spelnia, ale tez inne normy Euro dotyczace wyposazenia czy bezpieczenstwa. Z tym silnikiem wiec na pewno nie, ale moze z 125cc z ...
OdpowiedzNa rynek europejski trzeba byłoby raczej zdecydować się na jeden z dwóch wariantów: albo mocniejsza 250/300 (zresztą już pojawiły się jakieś koncepcje), albo słabsza 125. Pytanie tylko, jaki silnik...
Odpowiedz