Honda Africa Twin 250 i Yamaha Tenere 300 coraz bli¿ej!
Wiadomości z Kraju Kwitnącej Wiśni nie pozostawiają złudzeń - Honda i Yamaha intensywnie pracują nad modelami segmentu adventure odpowiadającymi kategorii A2.
Od drugiej połowy pierwszego dziesięciolecia XXI w. segment turystycznych enduro stał się najważniejszym dla producentów motocykli. Dlaczego? Zarówno sporty jak i choppery są zbyt mało funkcjonalne na codzień, a nakedom brakuje zarówno osłon jak i pewnej dzielności terenowej. Dotychczas, poza rynkami azjatyckimi, ciężko mówić o dostępności turystycznych enduro o pojemności mniejszej niż 600 -750 ccm, a przecież nie wszyscy motocykliści dysponują prawem jazdy kategorii A albo wzrostem zapewniającym komfortowe manewry ważącym ćwierć tony pojazdem. Wreszcie, czy każdy potrzebuje dużo mocy i kapitalne osiągi?
Wspomniana informacja, pochodząca z pisma Young Machine - często doskonale poinformowanego w kwestii nieoficjalnych doniesień dotyczących japońskich producentów, mówi, że zarówno Honda jak i Yamaha pracują nad małymi pojazdami segmentu adventure.
Pierwszym z pojazdów będzie Honda nawiązująca charakterem i stylizacją do Africa Twin, wyposażoną w silnik o pojemności 250 cm3. Podobno ma bazować na modelu CRF250L Rally, ale z powiększoną dzielnością drogową, pojemniejszym zbiornikiem paliwa i stylizacją przypominającą Africę!
Drugim z modeli ma być Tracer lub Tenere bazujący na silniku wykorzystywanym w MT-03 i R3 o pojemności 321 ccm. Bez trudu można zmodernizować w nim przebieg momentu obrotowego w taki sposób, aby sprzyjał jeździe w łatwym terenie i turystyce.
Oczywiście, jak w przypadku każdej z plotek Young Machine, żaden z producentów nie odniósł się oficjalnie do wspomnianych rewelacji. Dotychczasowe spekulacje w perspektywie czasu, w większości się potwierdzały, dlatego pozostaje mieć nadzieję i powoli odkładać gotówkę na te multifunkcjonalne pojazdy!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze