tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson wciąż jest silny, ale ma kłopoty. Co jest największym problemem?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson wciąż jest silny, ale ma kłopoty. Co jest największym problemem?

Autor: Andrzej Sitek 2021.03.29, 11:09 3 Drukuj

Harley-Davidson ma kłopoty. Przychody firmy spadają od pół dekady, a zyski wyparowały. Strategia wejścia na rynek motocykli elektrycznych powiodła się jedynie częściowo, a podstawowa działalność firmy nie wykazuje żadnych oznak poprawy.

Pomimo tych wszystkich wyzwań i problemów, ceny akcji Harleya-Davidsona wzrosły o 82% w ciągu ostatniego roku, a inwestorzy wydają się być optymistycznie nastawieni do zmiany sytuacji - w zasadzie strategii nowego CEO Jochen Zeitza. Są jednak powody, by sądzić, że dobre humory inwestorów nie utrzymają się długo.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Jedna rzecz jest jasna: rynek Harleya-Davidsona kurczy się wraz z osłabieniem kultury, która doprowadziła firmę do dominacji w branży. Baza klientów starzeje się, młodsi konsumenci nie są już zainteresowani wyglądem i brzmieniem Harley-Davidsonów, a rosnąca konkurencja podkrada gigantowi z Milwaukee ostatnich klientów.   

Paradoksalnie największym wyzwaniem jest to, co przez lada służyło firmie. Harley-Davidson zawsze był marką kulturową i to właśnie czyniło ją tak potężną przez dziesięciolecia. Nie chodziło tylko o motocykle - ale również o odzież, dźwięk, jaki wydawały motocykle i długie godziny jazdy po meandrujących drogach. W miarę jak coraz więcej ludzi przenosi się na rynki miejskie i szuka mniej uciążliwych środków transportu, kultura ta staje się dla wielu przestarzała.

Harley-Davidson nie był całkowicie zaskoczony zmianami w branży - dostrzegł, że rynek pojazdów elektrycznych zawitał do motocykli. Ale źle obliczył, jakiego rodzaju produktów oczekują konsumenci i gdzie jego marka może się podłączyć. Obecne produkty LiveWire są podobne do tradycyjnych motocykli, ale to nie jest kierunek, w którym podążają konsumenci.

Prawdziwe El Dorado kryje segment elektrycznych skuterów. Statista, czyli niemiecka platforma specjalizująca się w danych rynkowych i konsumenckich, szacuje że tylko w zeszłym roku na świecie sprzedanych zostało około 50 milionów elektrycznych skuterów i rowerów. Z kolei Grand View Research wskazuje, że rynek skuterów elektrycznych wzrośnie z 20 miliardów dolarów w 2020 roku do 42 miliardów dolarów w 2030 roku. To właśnie tu jest wzrost, a Harley-Davidson jest w zasadzie nieobecny w tym segmencie. Jeśli firma chce przyciągnąć młodszych klientów, skutery byłyby świetnym sposobem na rozwój biznesu i "wychowanie" przyszłego pokolenia wielbicieli marki.

Samo wejście na rynek pojazdów elektrycznych nie wystarczy - firmy muszą wytwarzać odpowiednie produkty i mieć odpowiednie, skierowane do konkretnego odbiorcy marki. Harley-Davidson nie ma ani jednego, ani drugiego, co oznacza, że traci ogromny rynek, który przecież sąsiaduje z jego produktami.

Oczywiście amerykańska firma podejmuje pewne kroki naprawcze. Harley-Davidson chce wejść w sprzedaż używanych motocykli i rozszerzyć ofertę motocykli i rowerów elektrycznych. Ale używane motocykle to tylko łatwy przychód, a niewiele nie wskazuje na to, że Harley-Davidson zbuduje znaczący segment pojazdów w rynku mniejszych produktów elektrycznych.

Przyszłość Harleya-Davidsona wygląda niepewnie. A może kultowa wciąż marka po prostu nie widzi, że świat zaczyna ją omijać?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę