Gleba na mokrym i spotkanie z barierą energochłonną
Utracić przyczepność na mokrej nawierzchni jest bardzo prosto. Gorzej jak po utracie przyczepności szlifujemy po asfalcie i zahaczamy o energochłonną barierę.
Kierowca Yamahy w ciężkich warunkach pogodowych popełnia w sumie nieduży błąd. Zbyt mocno otwiera przepustnicę, co kończy się niebezpiecznym highsidem i upadkiem. Z kamery zamontowanej na kasku wydaje się, że prędkość jest nieduża, ale zwróćcie uwagę jak motocylista długo szoruje po asfalcie i z jaką prędkością oddala się motocykl. Na dodatek pechowiec zahacza o energochłonną barierę. Mogło być oczywiście gorzej gdyby na barierach się zatrzymał lub gdyby była to bariera linowa. Ostatecznie, wydaje się, że nic poważnego mu się nie stało. Motocykl zostawił pod sobą plamę oleju, ale cała ta sytuacja mogła skończyć się dużo bardziej tragicznie.
To właśnie z tego powodu motocykliści na całym świecie walczą o bezpieczniejsze bariery energochłonne - takie, które nie amputują kończyn.
Więcej na temat energochłonnych barier przeczytasz w naszym artykule "Bariery przy drogach - ochraniają czy zabijają?"
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeZero wyobraźni, na autostradzie urażona duma, bo ktoś go wyprzedził. Więc Gaz do dechy i utrata przyczepności przez szybkie przyśpieszanie. Jak posłuchacie silnik zawył, więc koło dostało poślizgu....
Odpowiedzjechał jak ofiara - juz przy zmianie pasa/wyprzedzaniu motocyl był kompletnie niestabilny - powinien zapisac sie na jakies jazdy doszkalajace, bo zrobi sobie krzywde
Odpowiedzjechał jak ofiara - juz przy zmianie pasa/wyprzedzaniu motocyl był kompletnie niestabilny - powinien zapisac sie na jakies jazdy doszkalajace, bo zrobi sobie krzywde
Odpowiedzno to w takim razie nie powinieneś w ogóle jeździć na motorcyklu bo wnioskuje że nie umiesz zjeździć. motocykl im szybciej jedzie tym bardziej jest stabilny. a ponieważ tego nie wiesz i nie ...
Odpowiedzmotocykl jest stabilny jak silnik ciągnie, niezależnie od prędkości, nawet przy małych z rzędu 5km/h warto docisnąć tył i nieco bardziej odkręcić tak by jechać wolno a mieć stabilność,
Odpowiedzale w filmiku błędem ewidentnym było szarpnięcie silnika do przodu (delikatne) co spowodowało niestabilność, po prostu wszystko musi być płyne w szczególności w takich warunkach
OdpowiedzDrugiego, hmm, zdania, nie rozumiem, ale co do pierwszego to mam nadzieję, że jest to duży skrót myślowy. Jeśli nie, to większych głupot dawno nie czytałem.
Odpowiedztuz przed tym jak zaliczyl glebe mial 68 na liczniku zakladam ze mil/h wiec 110km/h.
OdpowiedzMT-09 ma w standardzie kontrolę trakcji. Czy nie powinna ona przed czymś takim ochronić (zakładam, że nie została wyłączona).
OdpowiedzMT-09 nie ma i nigdy nie miał kontroli trakcji. Jedynie w modelu sportowo-turystycznym MT-09 Tracer ona występuje
Odpowiedz