tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Włoch - Ostatnie przygotowania
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Włoch - Ostatnie przygotowania

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2009.05.28, 20:44 Drukuj

Czwartek upłynął pod znakiem ostatnich przygotowań do pierwszych treningów przed niedzielnymi wyścigami o Grand Prix Włoch. Poza swoimi tradycyjnymi obowiązkami, zawodnicy MotoGP znaleźli też jednak trochę czasu na odrobinę relaksu.

Tradycyjnie już o godzinie szesnastej, w sali konferencyjnej należącego do Ferrari toru Mugello, z przedstawicielami mediów spotkali się czołowi zawodnicy.

Wypowiedzi faworytów

„Z jednej strony ten wyścig jest wyjątkowy i zupełnie inny niż cała reszta, ale z drugiej, za zwycięstwo, tak jak zawsze, tutaj także dostaje się dwadzieścia pięć punktów. Mimo wszystko to najbardziej ekscytujący tor na świecie, a atmosfera jest tutaj niesamowita." - mówi Valentino Rossi, który w niedzielę na Mugello będzie walczył o swoje ósme zwycięstwo z rzędu i dziewięćdziesiąte dziewiąte w karierze w mistrzostwach świata.

„Walka z Valentino nie będzie tutaj łatwa, ponieważ jest na tym torze bardzo silny i szybki w zakrętach, ale to nie to jest moim celem. Chcę po prostu dojeżdżać do mety w czołówce i zakończyć sezon wyżej w tabeli niż rok temu. Zobaczymy co się stanie, bo z wyścigu na wyścig wszystko się zmienia." - wyjaśnia lider klasyfikacji generalnej, Jorge Lorenzo.

„Szło mi tutaj różnie, ale wywalczyłem na Mugello swoje pierwsze pole position w mistrzostwach świata i bardzo lubię ten tor. Ducati czasami spisuje się tutaj idealnie, ale innymi razy nie możemy znaleźć odpowiednich ustawień. W tym roku mamy jednak o wiele lepszy motocykl niż w poprzednich sezonach, dlatego liczę na udany weekend." - dodaje Casey Stoner.

Po świetnym weekendzie i podium we Francji, Marco Melandri nie spodziewa się jednak powtórki z rozrywki na Mugello: „Na Le Mans poszło nam świetnie i spełniliśmy swoje marzenia, ale nie zawsze tak będzie i czeka nas teraz kilka trudnych wyścigów. We Francji zaryzykowaliśmy i mieliśmy trochę szczęścia, ale w normalnych warunkach realnym celem jest dla nas pierwsza ósemka. Musimy urwać jeszcze jedną sekundę na okrążeniu. Chciałbym, aby Kawasaki przygotowało dla nas nowe części, ale chyba nie ma co na to liczyć."

Debiutant Niccolo Canepa tłumaczy: „Znam i lubię ten tor, to mój ulubiony obiekt, a dodatkowo testowałem tutaj często rok temu, dlatego jestem pewny siebie. Co prawda gdy byłem tutaj ostatni raz to złamałem dwie kostki i żebro, ale nie myślę o tym. Nie mieliśmy najlepszego początku sezonu, a do tego rywale są bardzo silni, ale dla mnie tegoroczne mistrzostwa rozpoczynają się dopiero tutaj, w niedzielę. Wciąż nie mogę uwierzyć, że ścigam się z tymi zawodnikami, bo jeszcze rok temu oglądałem ich tylko w telewizji!"

Praca i przyjemności...

W południe zawodnicy poznali tajniki „machania flagami", jednak wbrew pozorom wcale nie wcielili się w rolę wirażowych, a po prostu spotkali na paddocku ze słynną ekipą „Sbandieratori" .

Wieczorem przedstawiciele ekip LCR Honda i Pramac Ducati udadzą się do pobliskiej Florencji na specjalne castingi, które wyłonią szczęśliwe panie do „trzymania parasolek" dla Randy'ego de Puniet, Miki Kallio i Nicollo Canepy.

Przed weekendem podobny konkurs przeprowadziła również ekipa Fiat Yamaha. Wczoraj z fanami we Florencji spotkał się z kolei Nicky Hayden, który wziął udział w specjalnej imprezie zorganizowanej przez producenta kombinezonów, firmę Alpinestars.

Zamykamy listy Moto2

Piątek to ostatni dzień kiedy do udziału w przyszłorocznej, debiutanckiej edycji rywalizacji klasy Moto2 zgłaszać się mogą ekipy. Wiadomo już, że pierwszeństwo mają składy startujące obecnie w Grand Prix - swój udział już zapowiedziały zespoły Fausto Gresiniego i Herve Poncharala.

Organizatorzy przewidują ponad trzydzieści zgłoszeń, nie tylko ze strony obecnych zespołów startujących w Grand Prix. Wiadomo już także więcej o prototypach Moto2, które będą napędzane silnikami z Hondy CBR600RR.

Jednostki napędowe będą uzyskiwały moc ok. 150. koni mechanicznych i kręciły się do 16,5 tysiąca obrotów na minutę. Zespoły będą otrzymywały silniki od organizatora na początku wyścigowego weekendu i będą musiały zwrócić je zaraz po wyścigu. IRTA, stowarzyszenie zespołów, będzie odpowiadać za transport i serwis jednostek napędowych pomiędzy kolejnymi rundami. Dorna dostarczy komputery pokładowe i ograniczoną elektronikę. Póki co kwestia opon pozostaje sprawą otwartą.

W tym tygodniu prototyp zespołu Blusens testował w Jerez były zawodnik MotoGP, Włoch Roberto Rolfo, który po utracie miejsca w World Superbike usilnie szuka okazji do powrotu do Grand Prix. Miejmy nadzieję, że w Moto2 znajdzie się także miejsce dla polskich zawodników.

Grand Prix Włoch na torze Mugello rozpocznie się jutro od treningów wolnych wszystkich trzech klas. Zawodnicy kategorii 125ccm wyjadą na tor jako pierwsi, o godzinie 12:40. Po nich, godzinne sesje zaliczą także jeźdźcy MotoGP i 250ccm. Relacje ze wszystkich treningów, kwalifikacji, rozgrzewek i wyścigów na żywo na antenie kanału SportKlub.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę