GP Hiszpanii - Podsumowanie - strona 2
Podczas gdy wiele osób spodziewało się sensacyjnego zwycięstwa Lorenzo, w samym wyścigu to Pedrosa objął prowadzenie już w pierwszym zakręcie i pewnie dojechał do mety na pozycji lidera. Triumf ten był zaskoczeniem także dla samego Jorge, który po wszystkim narzekał na słabo spisujące się opony oraz bolące ramiona. Dlaczego gumy spisywały się nieco inaczej niż dzień i dwa dni wcześniej podczas drugiego treningu wolnego i kwalifikacji, które przecież zawsze odbywają się o tej samej godzinie co wyścig? Z pewnością nikt z nas nie zapomniał w nocy z soboty na niedzielę przestawić swojego zegarka na letni czas, czy wszyscy zdawali sobie konsekwencje jakie zmiana ta przyniesie dla wyścigu MotoGP? Technicznie bowiem niedzielny wyścig odbył się, jakby nie patrzeć, godzinę wcześniej niż sobotnie kwalifikacje, co mogło mieć spory wpływ na zachowanie opon. W tak zaawansowanym sporcie jak motocyklowa Grand Prix wystarczy bowiem kilka stopni temperatury różnicy, a ogumienie może zachowywać się zupełnie inaczej niż powinno. Niewiadomo czy faktycznie zmiana czasu była przyczyną problemów Lorenzo czy nie, jednak z pewnością francuski Michelin nieco podpadł Hiszpanowi, który zapewne będzie chciał odkuć się w Portugalii. Reszta stawki Weekend Grand Prix Hiszpanii był z wielu powodów kluczowy dla pozostałych zawodników królewskiej klasy. Po raz kolejny z Jerez nie radziło sobie Ducati. W zeszłym roku także włoskie motocykle źle spisywały się w Andaluzji i zarzucano im wówczas problemy z wolnymi, krętymi trasami. Zwycięstwo Stonera w Red Bull US GP 2007 na wyjątkowo „zakręconej” trasie Laguna Seca oraz triumf w „Grand Prix Zero” w lutym wydawały się sugerować, iż problemy te to już historia. Okazało się jednak inaczej. Casey na mecie był dopiero 11’ty (po dwóch wyjazdach poza tor), a reszta jeźdźców Desmosedici w ogóle nie liczyła się w stawce przez cały weekend. Znacznie lepiej poradził sobie z kolei Nicky Hayden, który po problemach w Katarze, w Hiszpanii wsiadł ponownie na tegoroczny model RC212V, wyposażony w ubiegłoroczny silnik i poprawione podwozie. Teraz powinno być tylko lepiej, tym bardziej, że zarówno Amerykanin, jak i Pedrosa po Grand Prix Portugalii ponownie przetestują jednostkę napędową z pneumatycznym rozrządem. Krok do przodu zrobiło także Suzuki, którego jeźdźcy nie radzą sobie jeszcze co prawda najlepiej na oponach kwalifikacyjnych, ale w samym wyścigu byli w stanie bez problemu walczyć o miejsca w pierwszej dziesiątce. Na uwagę zasługuje też świetna postawa Jamesa Toselanda, który w Hiszpanii ścigał się mimo bardzo silnego, ropnego zapalenia oskrzeli – choroby, która każdego z nas wysłałaby na tygodniowe L4, a do mety dotarł na świetnej, szóstej pozycji. Znacznie lepiej niż w Katarze poradził sobie też John Hopkins, który dzień po wyścigu testował w Jerez nowy silnik ZX-RR w specyfikacji „screamer”. „Hopper” czuje się coraz lepiej po lutowej kontuzji krocza, ale wciąż nie jest w pełni sił. Czy ktoś zauważył, że po błędzie z zakręcie Sito Ponsa, Andrea Dovizioso pierwsze okrążenie Grand Prix Hiszpanii kończył na ostatniej pozycji? Choć 22’letniemu Włochowi udało się przebić aż na ósme miejsce, po wyścigu był bardzo niezadowolony. W ostatni zakręt Andrea wchodziło bowiem na piątej pozycji, jednak po szkolnym błędzie spadł za plecy Capirossiego, Toselanda i Hopkinsa. Dopiero chwaliliśmy Colina Edwardsa za świetną jazdę i uniknięcie wypadku w kwalifikacjach, a Amerykanin dzień później zaliczył pokazową glebę. Po powrocie do garażu Teksańczyk narzekał na słaby silnik, który uniemożliwił mu utrzymywanie się za rywalami. „Gdy miałem przed sobą pusty tor, mogłem jechać bardzo szybko, ale gdy tylko ktoś pojawiał się przede mną, traciłem sporo czasu i nie mogłem go wyprzedzić z uwagi na słaby silnik. Musiałem więc ostro hamować i niestety upadłem.” – powiedział. Na szczęście zarówno on, jak i James Toseland w Estoril otrzymają od Yamahy mocniejsze silniki z pneumatycznym rozrządem. Trzecia runda MotoGP, Grand Prix Portugalii, już za tydzień. Do tego czasu polecamy zapoznanie się ze wszystkimi naszymi informacjami, wynikami i ciekawostkami z Jerez: GP Hiszpanii – wyścig MotoGP – wyniki relacja wypowiedzi GP Hiszpanii – wyścig 250ccm – wyniki i relacja GP Hiszpanii – wyścig 125ccm – wyniki i relacja GP Hiszpanii – rozgrzewka – relacja i wyniki GP Hiszpanii – kwalifikacje – wyniki relacja wypowiedzi GP Hiszpanii – trzeci treningi – wyniki i relacja GP Hiszpanii – piątek – wypowiedzi GP Hiszpanii – Drugi trening – wyniki i relacja GP Hiszpanii – Pierwszy trening wyniki i relacja Ciekawostki przed Grand Prix Hiszpanii Okrążenie toru Jerez z Danim Pedrosą Grand Prix Hiszpanii – Zapowiedź
Zdjęcia – Honda, Yamaha, Ducati, Kawasaki | | |
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeJak zwykle artykuly ktore pisze Mick bardzo przyjemnie sie czyta. Moze troche pozno ale takich ciekawostek nie przeczyta sie nigdzie indziej wiec warto poczekac. BRAWO MICK!
OdpowiedzFaktycznie mog³o to byæ wcze¶niej ale nie ma co - Mick ma rêkê do pisania i nawet jakby to by³o pó¼niej i tak dobrze by siê czyta³o przy okazji dowiaduj±c sie ciekawych rzeczy.
Odpowiedzten wy¶cig odby³ siê tydzieñ temu....nie wiem czy jest sens zapodawaæ takie info po takim czasie, skoro gdzie indziej juz to samo napisano.
OdpowiedzCzy¿by nasza konkurencja?
OdpowiedzJa nigdzie indziej o tym dymie z Pedros± i Lorenzo nie czyta³em, wiêc sens chyba i jest, a i foty kozackie...
Odpowiedz