Enduro na zmiennej fazie. W Mediolanie Ducati poka¿e Multistradê Enduro 1260
Ducati Multistrada Enduro 1260? Jest więcej niż prawdopodobne, że Włosi zdecydują się pokazać także największą wersję Multistrady z nowym V-twinem ze zmiennymi fazami rozrządu.
Choć Multistrada 1260 jest obecna w ofercie Ducati już od pewnego czasu, nowy V-twin ze zmiennymi fazami rozrządu nie trafił do topowej wersji Enduro. Mamy zatem w gamie ciekawą sytuację - najlepiej wyposażona Multistrada napędzana jest silnikiem poprzedniej generacji, zaś modele o teoretycznie niższej specyfikacji mają już nowsze silniki.
Przypomnijmy - nowy V-twin o pojemności 1262 cm3 osiąga moc 158 KM przy 9500 obr/min. Głównym celem konstruktorów była poprawa jego wydajności - w okolicach 5500 obr/min wynosi ona około 18%. Nowy silnik to największa ze zmian, jakie dotkną Multistradę 1260 Enduro. Pozostałe to raczej kosmetyka - zwiększony o 5 mm rozstaw osi, o 1 kg ciężar czy kilka delikatnych smaczków stylistycznych trudno uznać za rewolucję.
Ducati od pewnego czasu pracuje nad aktywnym tempomatem - trudno jednak przewidzieć, czy trafi on do przyszłorocznej Multistrady. Prace wydawały się być zaawansowane, jednak nie na tyle, by mówić o finalnej wersji systemu.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze