tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Emisje CO2 zmieniaj± rynek. Promocje elektryków, drogie spalinowce
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Emisje CO2 zmieniaj± rynek. Promocje elektryków, drogie spalinowce

Autor: Andrzej Sitek 2024.12.31, 10:07 1 Drukuj

Europejski rynek pojazdów przechodzi znaczące zmiany w obliczu nowych regulacji dotyczących emisji CO2, które wejdą w życie 1 stycznia 2025 roku.

Zgodnie z tymi przepisami, co najmniej 22 proc. sprzedawanych pojazdów musi być napędzanych energią elektryczną, by producenci uniknęli olbrzymich kar finansowych. Obecnie jedynie 13 proc. sprzedawanych jednostek to pojazdy elektryczne, co, jeśli nie ulegnie poprawie, mogłoby narazić całą branżę na koszty sięgające 15 miliardów euro.

NAS Analytics TAG

Aby sprostać wymaganiom, producenci, tacy jak Volkswagen, Stellantis czy Renault, zaczęli modyfikować swoje strategie cenowe. Modele benzynowe stają się coraz droższe, podczas gdy na elektryczne pojazdy oferowane są atrakcyjne rabaty. Taki ruch ma zachęcić klientów do wyboru bardziej ekologicznych alternatyw, co pomoże firmom w realizacji celów emisyjnych i uniknięciu sankcji.

Branża motoryzacyjna stoi jednak w obliczu licznych wyzwań. Produkcja elektrycznych środków transportu jest kosztowna, a sytuacja gospodarcza i polityczna dodatkowo zwiększają niepewność wśród konsumentów. Malejące dotacje na zakup pojazdów elektrycznych oraz rosnąca konkurencja, szczególnie ze strony chińskich producentów, utrudniają osiągnięcie zamierzonych celów. Dodatkowo wzrost cen surowców stawia pod znakiem zapytania możliwość rozszerzenia produkcji elektrycznych jednostek, co może wpłynąć na cały łańcuch dostaw.

Aby zmniejszyć skutki tych wyzwań, niektórzy producenci rozważają alternatywne strategie. Jedną z nich jest zakup kredytów emisyjnych od firm z wysokim udziałem elektryków w sprzedaży. Przykładem takiego działania jest współpraca japońskiej firmy Suzuki z Volvo, należącym do chińskiego Geely.

Pomimo podjętych działań producenci nadal zmagają się z problemem ograniczonych zysków. Istnieje także nadzieja, że Komisja Europejska zdecyduje się na złagodzenie celów emisyjnych, co mogłoby uchronić sektor przed dalszymi trudnościami i pozwolić na bardziej płynne przejście do zrównoważonego transportu. Tylko dlaczego cały czas mamy wrażenie, że promocja rozwiązań na prąd jest prowadzony metodą siłową?  

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê