Elektronika motocyklowa w modelu subskrypcyjnym od Bosch. U¿ytkownik sam zdecyduje o dodatkach
Targi EICMA 2023 to nie tylko nowe motocykle, ale również rozwiązania z zakresu technologii, które są w nich stosowane. Jednym z niekwestionowanych liderów w kwestii produkcji elektroniki jest oczywiście niemiecka marka Bosch. Już wcześniej pokazała ona nowy moduł kontroli stabilizacji toru jazdy dla mniejszych motocykli, a w Mediolanie pojawiło się nowe oprogramowanie.
Marka Bosch tym razem skupiła się na rozwoju oprogramowania, dzięki któremu producent będzie mógł już fabrycznie zainstalować moduł ze wszystkimi systemami elektronicznymi, jakie zamierza oferować w danym modelu motocykla. Dopiero klient zadecyduje, które z tych systemów mają być uruchomione, co oczywiście będzie wiązało się z dodatkowymi opłatami.
W informacji prasowej niemiecki producent mówi m.in. o dodatkowych trybach jazdy oraz systemach, które mają ułatwić podróżowanie. Użytkownik nie będzie musiał jechać do salonu, żeby odblokować nowe funkcje, tylko będzie mógł kupić je poprzez aplikację w smartfonie. Zapewne w gestii producenta pozostanie kwestia, czy usprawnienia zostaną udostępnione w modelu subskrypcyjnym, czy użytkownik będzie je kupował na stałe. Doskonałym rozwiązaniem byłoby połączenie obu tych form.
Jak informuje Bosch, w latach od 2019 do 2023 sprzedaż rozwiązań dla rynku jednośladów wzrosła o ok. 8 proc. Niemcy współpracują z ponad 500 firmami, które razem tworzą nowe rozwiązania dla motocykli, quadów i skuterów śnieżnych. Bosch nie jest pierwszym producentem, który oferuje rozwiązanie polegające na odblokowaniu dodatkowych funkcji w modelu subskrypcyjnym. Na podobny krok zdecydował się producent motocykli elektrycznych Zero.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze