Elastyczny zbiornik. Nowy patent BMW kolejnym krokiem w stronê hybrydy
BMW pracuje nad kolejnym rozwiązaniem dla motocykla hybrydowego. Tym razem będzie to elastyczny zbiornik paliwa, który odda część zajmowanej przestrzeni bateriom.
Pod koniec lutego pisaliśmy o pracach BMW nad hybrydową wersją modelu R1200 GS. Chodziło wówczas o rodzaj przekładni łączącej dwa źródła napędu motocykla - elektryczne i spalinowe. Teraz pojawił się kolejny patent związany z tą technologią - elastyczny zbiornik paliwa.
Choć brzmi to dość dziwnie, trzeba pamiętać, że bak zajmuje w przedniej części motocykla znaczną objętość. Z drugiej strony objętość ta w warunkach miejskich nie jest potrzebna - dostępność paliwa jest w zasadzie nieograniczona.
Pomysł BMW opiera się właśnie na tym założeniu - w warunkach miejskich, gdzie pojemność zbiornika paliwa nie jest sprawą kluczową, mógłby on oddać część zajmowanego miejsca baterii wspomagającej silnik elektryczny hybrydy. Kiedy użytkownik potrzebowałby maksymalnej pojemności zbiornika, baterię można by usunąć.
Rozwiązanie takie umożliwiałaby właśnie elastyczna konstrukcja dolnej części zbiornika. Jak twierdzą dziennikarze włoskiego magazynu Motociclismo, rozwiązanie takie mogłoby znaleźć się już w przyszłorocznych modelach R1250 GS.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze