Ducati pracuje nad komunikacją między pojazdami. Producent testuje pakiet rozwiązań z Lamborghini
Ducati przedstawiło pierwsze szczegóły na temat swoich rozwiązań z zakresu komunikacji między pojazdami. Wcześniej producent współpracował z Audi, a teraz dołączyło też Lamborghini. Włosi zdradzili, jak wyglądają szczegóły projektu i co mogą zaproponować w przyszłości.
Choć w momencie przejęcia Ducati przez grupę Volkswagen wielu śmieszkowało, że doczekamy się Multistrady w dieslu, to jednak współpraca ta ma wiele zalet i nie chodzi tu tylko o zabezpieczenie finansowe i uporządkowanie struktur oraz procesów. Ducati może też swobodnie i kompleksowo pracować nad systemami poprawiającymi bezpieczeństwo motocyklistów. Producent pochwalił się swoimi prototypowymi rozwiązaniami.
Już w 2015 roku BMW, Honda i Yamaha założyły Connected Motorcycle Consortium, które ma na celu stworzenie systemu pozwalającego na komunikację między pojazdami. Z czasem do projektu dołączyli inni producenci, a wśród nich znalazło się Ducati. Podczas prezentacji na torze Lausitzring użyto motocykla Ducati Multistrada i samochodu Lamborghini Urus. Zaprezentowano trzy systemy, które mają poprawić bezpieczeństwo motocyklistów.
Pierwszy system to Intersection Movement Assist, który ma pomóc w bezpiecznym przejeździe przez skrzyżowanie. Kiedy motocykl zbliża się do skrzyżowania, to informuje o tym inne pojazdy i np. na wyświetlaczu samochodu wyświetla się ostrzeżenie o nadjeżdżającym jednośladzie, co sugeruje zachowanie szczególnej ostrożności. Drugi system to Left Turn Assist, który ma ostrzec kierowcę skręcającego w lewo o nadjeżdżającym jednośladzie. Scenariusz, w którym kierowca skręca w lewo i nie widzi motocykla to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem kierowców jednośladów.
Trzeci system to Do Not Pass Warning i tu jako scenariusz przedstawiono sytuację, w której motocykl stojący w korku, chce wyprzedzić samochód znajdujący się przed nim i nie widzi, że w kolejce jest jeszcze jedno auto, które chce skręcić w lewo. Wtedy na wyświetlaczu motocykla pojawi się stosowne ostrzeżenie. Oczywiście warunkiem jest to, żeby motocyklista i kierowca włączyli kierunkowskaz.
- Kwestia bezpieczeństwa na drodze jest bardzo ważna dla Ducati. Pokazaliśmy to już w przeszłości, będąc pierwszym producentem motocykli, który wyposażył całą gamę produktów w ABS z funkcją działania w zakrętach i pierwszym, który przedstawił system wykrywania pojazdów w martwym polu. Zaprezentowane dzisiaj osiągnięcia napawają nas dumą i jesteśmy przekonani, że komunikacja między pojazdami zostanie wprowadzona we wszystkich samochodach i motocyklach, kiedy będziemy na to gotowi i będzie pełnić główną rolę w zmniejszeniu liczby i ograniczeniu skutków wypadków z udziałem motocyklistów - powiedział Simone Di Piazza, manager ds. innowacji w marce Ducati.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJa bym się jeszcze zastanowił nad wprowadzeniem tych powiadomień na telefon, w końcu to też jedna z głównych przyczyn nie uwagi w ruchu.
Odpowiedz