tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Multistrada. Trzy wymiary motocyklowej przygody
NAS Analytics TAG

Ducati Multistrada. Trzy wymiary motocyklowej przygody

Autor: Artykuł sponsorowany 2020.05.04, 09:10 Drukuj

Multistrada udowadnia, że istnieją rzeczy uniwersalne, które wszędzie sprawdzają się znakomicie. Popularność tego modelu skłoniła producenta do sprofilowania oferty dla różnych klientów. Dzięki temu dosłownie każdy może znaleźć Multistradę idealną dla siebie. 

W zasadzie nie ma znaczenia, czy twoim żywiołem są kręte górskie drogi hiszpańskiego wybrzeża, dalekie autostradowe wyprawy czy szutry z dala od ludzkich siedzib. Każdy z trzech modeli Ducati Multistrada sprawdzi się w dowolnych warunkach – zarówno na drodze, jak i bezdrożach, z pasażerem lub bez. 

Gdzie leży tajemnica tego modelu? Jak konstruktorom udało się stworzyć motocykl, który nie tylko świetnie wygląda, ale jest także wygodny, niezawodny, trwały i idealnie dopasowany do każdej nawierzchni? Kluczem do rozwiązania tej zagadki jest unikalna kombinacja doświadczenia i technologii. 

Pierwsza Multistrada, 1000DS stworzona w roku 2003, nie miała łatwo. Choć była motocyklem udanym pod względem technologicznym, jej stylistyka zdecydowanie wyprzedziła swoje czasy i nie każdemu przypadła do gustu. Jednocześnie doceniano jego wielozadaniowość, prowadzenie i dynamiczny silnik. 

Ducati nie zniechęciło się do tego typu motocykla. Wręcz przeciwnie – inżynierowie wykorzystali szansę poprawy tego, co nie było wystarczająco dobre, a styliści przygotowali prawdziwą bombę. Kiedy w 2010 roku nowa Multistrada trafiła do salonów, motocykliści dosłownie oszaleli na jej punkcie. Motocykl sprzedawał się znakomicie, stając się głównym konkurentem BMW R 1200 GS czy KTM 1190 Adventure.

A jednak Multistrada zawsze miała nad tymi motocyklami przewagę. Oprócz tego, że była świetnym turystykiem, znakomicie radziła sobie w terenie, to okazała się też fantastycznym motocyklem sportowym, czego najlepszym dowodem jest zwycięstwo Multistrady 1200 w wyścigu Pikes Peak Hill Climb dwa razy z rzędu (w 2011 i 2012 r.)! 

Dziś w ofercie Ducati są trzy modele Multistrady: 950, 1260 i 1260 Enduro. Każdy z nich maksymalnie dopracowany i zapewniający niezrównane wrażenia z jazdy. Każdy przeznaczona do innego typu motocyklowej aktywności, spełniający nieco inne potrzeby swoich użytkowników. Choć wszystkie mają geny wielozadaniowca i sportowego ducha Ducati, to jednak trzy różne motocykle. 

Ducati Multistrada 950 S

Charakterystyczna linia, kratownicowa rama i niepowtarzalny silnik L-Twin o mocy 113 KM. Z modelem Multistrada 950 fani Ducati otrzymali wszystko, co kochają w tej marce, umieszczone na pokładzie lekkiego, zwrotnego, a przy tym bardzo szybkiego i świetnie wyposażonego motocykla turystycznego.  

Multistrada 950 przyciąga przede wszystkim znakomitą ergonomią. Po zajęciu miejsca kierowcy czuć, że wszystko jest idealnie na swoim miejscu, a ciało układa się w naturalny sposób. Szeroka kierownica wyposażona w osłony dłoni od pierwszego momentu daje poczucie pełnej kontroli nad maszyną. Kolorowy wyświetlacz TFT w kokpicie jest bogaty w informacje, a przy tym nieprzeładowany i bardzo czytelny.

Ducati Multistrada 950 S

Dwie największe zalety Multistrady 950 to silnik i zawieszenie. Jednostka napędowa Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 i mocy 113 KM budzi silne emocje już po pierwszym odpaleniu. Generuje wspaniały dźwięk, przyjemne wibracje, a w czasie jazdy daje motocyklowi silnego kopa w każdym zakresie obrotów. Jej osiągi zapewniają ogromny zapas na każdym rodzaju dróg - od lokalnych po autostrady. 

Przednie koło o średnicy 19 cali i regulowane zawiasy o długim skoku sprawiają, że Ducati Multistrada 950 znakomicie czuje się na asfalcie, nawet tym o bardzo niskiej jakości, a także nie poddaje się na szutrowych przelotach i dojazdach w lekkim terenie. W połączeniu z wygodną i odpowiednio wyprofilowaną kanapą w każdych warunkach zapewnia kierowcy i pasażerowi dużą dawkę komfortu. 

Wyposażenie motocykla jest bardzo bogate już w standardowej wersji - kontrola trakcji, ABS działający w zakrętach, tryby jazdy, system VHC do ruszania pod górę oraz pełne oświetlenie LED. W bogatszej wersji 950S znajdziemy ponadto m.in. półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook, quickshifter i tempomat.

Ducati Multistrada 950 to model, który dzięki swojej mocy, wygodzie, jakości wykonania i wyposażeniu znajduje się bardzo blisko ideału motocykla turystycznego. Pozwala również na bardzo rzadkie wizyty w serwisie. Wymiana oleju wymagana jest raz w roku lub co 15 tysięcy km, a regulację luzów zaworowych wykonuje się co 30 tysięcy km. 

Ducati Multistrada 1260 S

Większa Multistrada spodoba się szczególnie tym, którzy kochają daleką turystykę. To właśnie pod tym kątem została zaprojektowana 1260 S. Widlasty silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu ma 1262 cm3, zaś moc to imponujące 158 KM. 

Dzięki bardzo korzystnemu przebiegowi momentu obrotowego, który dostępny jest w dolnym i średnim zakresie obrotów, podróż z pasażerem i bagażem w każdych warunkach jest ekscytującym przeżyciem. Nieważne czy zwiedzasz Alpy, czy jesteś w drodze na Lazurowe Wybrzeże. 

Multistrada 1260 S ekipa

Multistrada 1260 S wyposażona jest w cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Enduro i Urban. Każdy z nich oznacza zmianę nie tylko mocy silnika, ale też ustawienia ABS, kontroli trakcji, kontroli wheelie, a także półaktywnego zawieszenia. 

Choć Multistrada 1260 zapewnia wygodną, wyprostowaną pozycję, przyspiesza jak rasowy sportbike. Trzeba się do tego przyzwyczaić, bo taka moc nie jest typowa dla tego typu motocykli. Co więcej – dzięki znakomitej ergonomii, nie musimy obawiać się walki z wiatrem – przez to też na tym motocyklu niemal nie czuć prędkości. 

1260 S bez problemu zabierze cię na koniec świata, ale także doskonale poradzi sobie na torze. Potencjał sportowy tej bestii jest zadziwiający i godny podziwu – bez problemu depcze po piętach typowo sportowym maszynom. Czasem nawet zostawia je w tyle. 

Dla kogo Multistrada 1260? Na pewno dla tych, którzy kochają szybką turystykę, lubią górskie winkle i czasem mają ochotę na torowanko. Bezdroża nie są żywiołem tej wersji, ale kiedy trzeba, to i z nimi poradzi sobie bez większego kłopotu.

Ducati Multistrada 1260 Enduro

Jeśli pragniesz odkrywać, eksplorować, nieustannie poznawać świat i zachwycać się jego pięknem, to najdoskonalszym narzędziem, które ci w tym pomoże, jest odpowiednio wszechstronny i wielozadaniowy motocykl.

Za kierownicą Ducati Multistrady 1260 Enduro możesz wytyczać swoje własne drogi. Ten model to zaproszenie do świata wielkiej przygody, do świata piękna oraz nieskończonych możliwości. Zabierze cię wszędzie tam, gdzie zapragniesz, bo z Multistradą 1260 Enduro twojej przygody nie ograniczają wyłącznie drogi asfaltowe. Te mają za zadanie jedynie doprowadzić cię do punktu, gdzie prawdziwa przygoda się rozpoczyna.

Box z opisami Multi Enduro

Multistrada w wersji 1260 Enduro to najbardziej wszechstronny i wielozadaniowy motocykl, jaki kiedykolwiek powstał w bolońskiej fabryce marzeń. Stanowi on rozwinięcie modelu Multistrada 1260.

Wersję Enduro osadzono na bezdętkowych, szprychowych kołach z aluminiowymi felgami. Przednie 19-calowe koło dodaje kierowcy śmiałości w terenie i pozwala na więcej. W porównaniu do poprzedniego modelu nowe koła są o ok. 2 kg lżejsze. Kolejnym elementem wyróżniającym model Multistrada 1260 Enduro jest ogromny, aż 30-litrowy zbiornik paliwa, zapewniający imponujący zasięg na jednym tankowaniu.

Multistrada 1260 Enduro zapewnia komfort podróżowania zarówno kierowcy, jak i pasażerowi. Motocykl wyposażony w zestaw kufrów i liczne turystyczne atrybuty oraz najnowocześniejsze systemy elektroniczne pozwoli pewnie, wygodnie i bezpiecznie pokonywać tysiące kilometrów w poszukiwaniu niezapomnianych przygód.

Więcej informacji na temat wszystkich wersji Multistrady znajdziesz na ducatipolska.pl

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę