Ducati 1299 Panigale S tylko minimalnie wolniejsze od motocykla WSBK
Kierowca testowy Ducati wykręcił czas o zaledwie 4 sekundy wolniejszy od motocykla klasy Superbike - na seryjnym Panigale z lusterkami!
Alessandro Valia, etatowy kierowca testowy Ducati, pokonał okrążenie toru Mugello w czasie 1:55,3, dokładnie 4 sekundy wolniej niż Nicky Hayden w 2013 roku na motocyklu, którym ścigał się Carlos Checa w WSBK. Niesamowite w tym wszystkim jest to, że testowy kierowca Ducati korzystał z seryjnego Panigale S, wyposażonego w światła, lusterka i kierunkowskazy!
W trakcie próby osiągnięcia najlepszego okrążenia na torze Mugello, udało mi się wykręcić czas 1:55,3. Byłem w szoku! To niesamowity czas, jak na produkcyjny motocykl ze światłami, kierunkowskazami i lusterkami! - komentował podekscytowany Alessandro Valia.
Oczywiście, trzeba wziąć poprawkę na kilka czynników. Przede wszystkim, nowe Panigale posiada silnik o pojemności 1285cc. Dzięki temu osiąga 205 KM, ale też nie mogłoby być homologowane do WSBK, gdzie limitem pojemności dla motocykli dwucylindrowych jest 1200cc (stąd w ofercie Ducati na 2015 oprócz 1299 Panigale istnieje też wersja homologacyjna 1199 Panigale R). Po drugie, Alessandro jeździł bogatszą z wersji motocykla, wyposażoną chociażby adaptacyjne zawieszenie Ohlins, obok pełnego pakietu elektronicznych stróży. Nie posiadamy także informacji dotyczących tego, na jakich oponach wykręcono ten spektakularny czas. Trzeba pamiętać, że w świecie wyścigów 4 sekundy to przepaść. Z drugiej strony, czas kierowcy testowego porównywano do czasu Nicky Haydena, jakby nie patrzeć ex-Mistrza MotoGP.
Pointa jest jedna - nowe 1299 Panigale jest bardzo szybkie, a my nie możemy się doczekać, kiedy przerzucimy nogę przez siedzenie motocykla z Bolonii.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzerekord tego toru to 1:21 ustalony dla F1 przez Romain Grosjean. Dla motogp - rok 2013, 1:47- Dani Pedrosa na motocyklu HONDA. W 2014 najgorszy czas -23 miejsce Michel Fabrizio (ART) ...
OdpowiedzUdajesz, że jesteś idiotą, czy się mocno starasz?? jak można porównywać f1, konstrukcja za biliony oiro, motocykle motogp i tego typu rzeczy to seryjnie produkowanego motocykla, który już za nieco ponad 100 tysi możesz sobie kupić?? to są prototypy nie dopuszczone do ruchu publicznego, a poza tym są potwornie drogie i poza aukcjami typu jakis zespół upada i sprzedaje jako atrakcję swój motocykl (prototyp) to nie ma szans na kupno czegoś takiego. Nawiązanie do czasu Haydena było tylko i wyłącznie pokazaniem potencjału sprzętu. Druga sprawa proszę pokaż mi motocykl fabryczno-drogowy, który miałby jakiekolwiek szanse na rywalizację?? kupując drogową hondę cbr 1000 rr otrzymujesz kotleta, który poza mocnym średnim zakresem obrotów i przyzwoitym prowadzeniem w zakrętach oraz mocnych wyjściach z zakrętu nie oferuje nic więcej. Co on ma wspólnego z prototypem, który ma silnik V4 i jest naszpikowany elektroniką? przecież cbr ma silnik rzędowy. Przykładowa honda jest daleko w d*** za rywalami i producent ma generalnie gdzieś klientów, wyścig zbrojeń po prostu przechodzi im koło nosa, podobnie jak Suzuki, dodało ABS i klękajcie narody. Na całe szczęście coś się dzieje w innych stajniach (czy. fabryczne motocykle typu BMW s1000rr, nowa R1, zmiany w ducati).
OdpowiedzCo do cbr 1000rr: "Perfomance bikes" z maja 2014 orzekł ,że jest ona lepsza niż zx-10r .to samo pózniej stwierdzili redaktorzy "Motorrada".Również w Motormanii cbr zebrał bardzo dobre noty. We wszystkich przypadkach testowana była wersja SP.Wynika z tego,że Honda nie jest tak daleko jak się wydaje. Trzymaj się faktów a nie własnych projekcji.
OdpowiedzWszystko pięknie ładnie, aaaaaleeee.... WSBK to kategoria, w której mogą startować WYŁĄCZNIE motocykle produkowane SERYJNIE. Co za tym idzie Panigale wykręciło czas gorszy o 4 sekundy niż mistrz MotoGP dosiadający (może nie do końca, ale w 90% - mam na myśli sprytne obchodzenie zasad FIM) seryjnego motocykla. W takim świetle widać, że nowe Panigale wcale taką rewolucją w projektowaniu nie jest :) Tym bardziej, żę 4 sekundy w wyścigach motocykli to przepaść. Potencjał ten sprzęt ma, ale nie tak wielki jak Ci się wydaje, zwłaszcza że to 1300cc (a więc odpadają starty na tym w WSBK) :D
OdpowiedzRozumiem, że patrzył w lusterka czy go coś nie wyprzedza a przed zakrętami włączał kierunkowskazy i stąd te 4 sek. różnicy ?
Odpowiedz