tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Drogą do Urzędowa - przez Himalaje do Polski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka podroze 950
NAS Analytics TAG
motul belka podroze 420
NAS Analytics TAG

Drogą do Urzędowa - przez Himalaje do Polski

Autor: Himalaya Expedition 2011.02.15, 12:22 3 Drukuj

„Drogą do Urzędowa - Himalaya Expedition 2011″, to projekt czwórki przyjaciół, którzy na motocyklach Royal Enfield zamierzają przejechać przez najwyższe góry świata. Celem podróży jest mała miejscowość położona na Wyżynie Lubelskiej - Urzędów, z której wszyscy pochodzimy. Trasa wiedzie przez dziewięć krajów: Indie, Nepal, Azerbejdżan, Gruzja, Turcja, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Słowacja.

Wszystkich nas łączy przyjaźń i pasja do dwóch kołek. Motocykle jakimi jedziemy, to klasyczne Royal Enfield 350 produkowane w Indiach od 1956 roku. W środowisku motocyklowym, Royal słynie nie tylko z klasycznej sylwetki niezmiennej od ponad 50 lat, ale przede wszystkim z nad wyraz intensywnych dolegliwości natury mechanicznej. Startujemy w połowie maja. Pierwszy etap to przelot z Warszawy do Mumbaju, gdzie kupujemy motocykle i ruszamy w trasę.

Od lat pracujemy w branży filmowo-telewizyjnej, więc sztuka robienia filmów nie jest nam obca. Dzięki naszemu doświadczeniu postaramy oddać jak najwierniej ducha wyprawy. Chcemy pokazać magię turystyki motocyklowej, piękne miejsca, wspaniałych ludzi, ale również zmagania z motocyklem i z samym sobą. Mamy nadzieję, że film będzie odpowiedzią na najbardziej prozaiczne pytania z cyklu: „I jak było?”. Powstaną cztery odcinki filmu dokumentalnego przeznaczonego do emisji telewizyjnej, jak również godzinna wersja kinowa.

Kilka słów o uczestnikach:

Przemysław Chruścielewski - Aktualnie student piątego roku Łódzkiej filmówki. Twierdzi, że podczas 8 lat studiowania nie odnalazł tego, co odkrył na motocyklu. Niepoprawny optymista. Jego motto przewodnie to „Stawiaj poprzeczkę ponad realne marzenia.” Tym razem postawił poprzeczkę u podnóża Everestu.

Artur Rej - Fantazję do jazdy motocyklem odziedziczył w genach. Morderca silników. Swoją przygodę z motocyklami zaczynał od jazdy enduro/motocross. Swojego czasu stały bywalec oddziału chirurgii pourazowej. Sentyment do agresywnej jazdy w terenie pozostał mu do dziś. Nie może doczekać się już pokonywania terenowych przeszkód 22-konnym Royal Enfieldem.

Michał Barabasz - Chociaż prawo jazdy na motocykl posiada niemalże najdłużej z całej czwórki, do tej pory podróżował rowerem. Nieraz wychodząc z domu mówi: „Wracam za dwa miesiące”, by na rowerze zwiedzić kawałek świata. Tym razem zmierzy się przede wszystkim z siłą umysłu, a nie tylko z siłą własnych mięśni. Z nosem w mapach czuje się jak ryba w wodzie.

Piotr Bryszewski - Na temat mechaniki motocyklowej wie wszystko, podobno pierwszego Junaka rozkręcił w wieku 7 lat przy dźwiękach AC/DC. Jedyny człowiek w Polsce który usiłował wjechać na Tarnicę (1346 m n.p.m.) motorowerem Komar. Stuprocentowy motocyklista, jeździ odkąd zaczął chodzić.

Trasa wyprawy:

W trakcie całej ekspedycji planujemy przejechać łącznie około 12000 km.

Urzędów – Warszawa – Mumbai – Indore – Agra – Kanpur – Azamgarth – Barhalganj – Siwan – Motihari – Raxaul – (Indie 2200 km) – Birganj – Hetauda – Kathmandu – Patan – Bhaktapur – Pokhara – Butwal – Mahendranagar – (Nepal 1200 km) – Khatima – Kichha – Haldwani – Ranikhet – Karnaprayag – Srinagar – Rishikesh – Haridwar – Dehra Dun – Mussoorie – Chakrata – Hatkoti – Kumharsain – Aut – Manali – Keylong – Leh – Srinagar – Pathankot – Amritsar – Ludhiana – Sangrur – Jind – New Delhi – (Indie 3300 km) – Baku – Balakan – (Azerbejdżan 450 km) – Lagodekhi – Tbilisi – Manglisi – Ninotsminda – Batumi – (Gruzja 620 km) – Sarp – Trabzon – Giresun – Susehri – Sivas – Kayseri – Goreme – Derinkuyu – Aksaray – Konya – Cetince – Pamukkale – Aydin – Selcuk – Izmir – Bergama – Kilitbahir – Kesan – Edirne – (Turcja 2450 km) – Svilengrad – Haskovo – Plovdiv – Karlovo – Lovec – Pleven – Kneza – Orjahovo – (Bułgaria 450 km) – Bechet – Craiova – Scoarta – Novaci – Sebes – Alba Iulia – Abrud – Stei – Oradea – (Rumunia 600 km) – Biharkeresztes – Püspökladány – Nadudvar – Debrecen – Sátoraljaújhely – (Węgry 250 km) – Slovenské Nové Mesto – Michalovce – (Słowacja 140 km) – Komańcza – Sanok – Dynów – Przeworsk – Biłgoraj – Wysokie – Urzędów – (Polska 300 km)

Oryginalność i zarazem wyjątkowość wyprawy wiąże się nierozerwalnie z motocyklami. Royal Enfield to konstrukcja sprzed ponad 50 lat, nieprzystosowana do tak dalekich i trudnych podróży. Jeżeli uda się osiągnąć cel, będzie to wydarzenie na ogromną skalę, a motocykle będziemy mogli postawić w salonie przy kominku.

Póki co wyprawa „Drogą do Urzędowa – Himalaya Expedition 2011” wciąż poszukuje sponsorów, a więc każda forma współpracy oraz pomocy jest dla uczestników mile widziana. Kontakt oraz więcej szczegółów znaleźć można na stronie Drogą do Urzędowa.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka podroze 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka podroze 950
    NAS Analytics TAG
    na górę