Czyszczenie i smarowanie motocykla. Zadbaj o swój sprzêt przed sezonem!
Czysty i zadbany motocykl odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją. Zanim wiosenne temperatury na stałe zagoszczą na naszych drogach, sprawdź, wyczyść i dokładnie zakonserwuj swój sprzęt!
Pierwsze ciepłe dni uświadamiają nam, że sezon zbliża się wielkimi krokami. To dobry czas na przejrzenie własnego parku maszynowego - wyczyszczenie i nasmarowanie tego, co powinno działać bez zarzutu. To czynności, które każdy motocyklista może wykonać sam.
Zacznij od czyszczenia
Smarowanie brudnych elementów nie ma najmniejszego sensu. Zanim zabierzesz się za cokolwiek, najpierw porządnie wyczyść motocykl. Jeśli zostawiłeś go na zimę bez mycia, nie obejdzie się bez porządnego szorowania na mokro. Jeśli jednak motocykl jest tylko trochę przybrudzony, sięgnij po Castrol Bike Polish, który rozpuszcza osady z brudu, olejów i smarów pozostawiając czystą powierzchnię bez smug. Aby usunąć wodę z trudno dostępnych miejsc, takich jak układy zapłonowe i styki elektryczne, użyj środka Castrol Motorcycle DWF. Skutecznie zabezpiecza ona także śruby i nakrętki przed korozją.
Do metalowych elementów motocykla znakomicie nadaje się Metal Parts Cleaner - skutecznie usunie olej i zabrudzenia nie tylko z chromów, ale również z gaźników, tarcz hamulcowych, kierownic, świec, przełączników elektrycznych i innych powierzchni metalowych.
Ważna rzecz - smarowanie
Kto nie smaruje, ten nie jedzie. Układ smarowania motocykla jest jak krwiobieg - olej przepływa przez silnik, skrzynię biegów i sprzęgło. Tutaj nie ma miejsca na kompromisy i ryzyko. Do motocykla koniecznie stosuj tylko najlepszy i sprawdzony olej.
Oleje motocyklowe Castrol, stosowane jako pierwsze między innymi w motocyklach Triumph, perfekcyjnie smarują podzespoły dzięki specjalnej technologii TriZone. Dzięki temu zużycie silnika ograniczone jest do minimum nawet na najwyższych obrotach.
Przy okazji wymiany oleju warto sprawdzić płyn chłodniczy i, w razie potrzeby, wymienić go. On także ulega starzeniu, trzeba wymieniać go maksymalnie co dwa lata.
DOWIEDZ się więce na temat olejów motocyklowych: https://www.scigacz.pl/Oleje,dla,wymagajacych,Zaden,problem,17685.html
Zadbaj o napęd
Wielu z nas pomija niestety prawidłową konserwację łańcucha napędowego. Tymczasem zaniedbania mogą mieć bardzo przykre konsekwencje - począwszy od rdzy, przez zatarcie ogniw, aż do zniszczenia uszczelnień, czy nawet pęknięcia ogniwa.
Warto regularnie czyścić łańcuch i, oczywiście smarować go odpowiednim środkiem, na przykład Castrol Chain Spray O-R. Czysty i dobrze nasmarowany łańcuch pozwoli wykorzystać pełnię parametrów motocykla.
Filtry, hamulce, zawieszenie
Filtr powietrza umożliwia silnikowi "oddychanie", czyli prawidłowe spalanie paliwa. Jeśli filtr będzie brudny, moc silnika spadnie. Papierowy wkład filtra zawsze wymieniaj na nowy, filtr gąbkowy możesz wyczyścić i naoliwić, by uzyć go ponownie.
Kontrolę stanu układu hamulcowego najlepiej zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi. Samemu bierz się za hamulce tylko wtedy, kiedy jesteś absolutnie pewien, że wiesz co robisz. Na początku sprawdź płyn hamulcowy - jeżeli ma więcej niż 2 lata, nadaje się tylko do wymiany.
Olej w amortyzatorach także wymaga okresowej wymiany - najczęściej co 2 lata lub 20 000 km. Przy tej okazji można pokusić się o regulację, by dopasować działanie zawieszenia do własnych potrzeb. Regulacja taka nie jest czynnością łatwą i wymaga dużego doświadczenia, więc warto zlecić ją profesjonalistom.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePodsumowywujac reklama produktow Castrol
Odpowiedz