tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Crossowe modele KTM 2016 - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Crossowe modele KTM 2016 - pierwsze wrażenia

Autor: Beavis 2015.05.23, 13:17 Drukuj

Właśnie wróciliśmy ze światowej premiery najnowszych crossówek austriackiej marki. KTM wraz z modelami MY16 przygotował szereg poważnych zmian. Czy zapowiedzi o nowej jakości w segmencie mają odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Z wrażeń na gorąco: po pierwsze, legendarny włoski tor Maggiora jest niesamowity! Żadne ujęcia z kamery i żadne zdjęcia nie są w stanie oddać specyfiki tego miejsca. Zbudowany na zboczu tor jest piekielnie techniczny, poprzecinany ogromnymi skokami i głębokimi koleinami. Sprawy nie ułatwiał lejący przed dwa dni deszcz. Po drugie, w nowych KTM-ach zmian jest naprawdę wiele. Ponad 90% części jest zupełnie nowa, z poprzednich modeli zostały praktycznie tylko układy hamulcowe.

NAS Analytics TAG

Inżynierowie KTM-a obecni na prezentacji zaznaczali, że bardzo rzadko zdarza się możliwość budowy motocykla od podstaw - zwłaszcza w offroadowym segmencie. To z reguły przecież ewolucje poprzednich modeli, a nawet jeśli pojawiają się większe zmiany to albo w jednostce napędowej albo w zawieszeniu albo w ramie. Rzadko jednak występują jednocześnie. W tym przypadku zaczynano od przysłowiowej pustej kartki. Co robi się w takie sytuacji? Improwizuje! KTM przez długi czas szukał idealnego położenia wału korbowego, tworząc wiele prototypów. Centralizacja mas wirujących i obniżenie masy całkowitej były nadrzędnym celem przy projektowaniu nowych modeli. Dzięki temu, że spece od silników współpracowali ze specami od ram, ci ostatni mogli powiedzieć w dokładnie którym miejscu ma znaleźć się wał. W koło tego miejsca budowano dalej motocykl, co jest dość unikatowe i niezmiernie ciekawe. 

Dzięki temu w przypadku modelu 450 SX-F obniżono wagę o ponad 5 kg! Przy wzroście mocy na poziomie 2 KM to wynik wręcz spektakularny. Odchudzanie dotknęło wszystkie czterosuwowe modele oraz dwusuwowe 125SX i 150SX. Czy jednak różnica w właściwościach jezdnych pomiędzy MY15, a MY16 jest tak wielka? Na to pytanie odpowiemy przy okazji naszego testu, który już niedługo na stronach Ścigacz.pl! 

Foto: KTM

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę