tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Chcia³e¶ pojechaæ motocyklem do Cambridge? To teraz zap³acisz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Chcia³e¶ pojechaæ motocyklem do Cambridge? To teraz zap³acisz

Autor: Andrzej Sitek 2022.11.02, 11:19 Drukuj

Nowe konsultacje przeprowadzone przez Greater Cambridge Partnership (GCP) mogą doprowadzić do tego, że motocykliści zostaną ukarani za to, że są… motocyklistami.

Oczywiście oficjalnie powód jest inny. Podobno chodzi o to, że silnikowe jednoślady stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa, są hałaśliwe i wchodzą w konflikt z rowerzystami.

NAS Analytics TAG

W związku z tym  GCP zaproponował opłatę w wysokości 5 funtów dziennie dla motocykli podróżujących przez Cambridge i w bezpośredniej okolicy.

W tym miejscu warto wyjaśnić, że GCP składa się z Cambridge City Council, Cambridgeshire County Council, South Cambridgeshire Council i University of Cambridge, a celem tego organu władzy jest uzyskanie uprawnień i inwestycji od rządu centralnego w celu poprawy sytuacji w tzw. Greater Cambridgeshire.

To właśnie w ramach nowych konsultacji o przyjemnej nazwie  "Making Connections", GCP zaproponowało przekształcenie transportu w Cambridge i okolicach, a w zasadzie nowe szykany dla motocyklistów.

Teoretycznie plan dotyczył propozycji ulepszenia sieci autobusowej, tras pieszych i rowerowych, ale przy okazji dodano też pomysł o utworzeniu tzw. strefy zrównoważonego podróżowania. W tej strefie motocykle i motorowery byłyby obciążone opłatą w wysokości 5 funtów dziennie, czyli taką samą jak samochody, za poruszanie się po niej w dni powszednie między 7 rano a 19.

Co ciekawe, GCP nie przedstawiło żadnych danych na poparcie tezy, że motocykle kolidują z rowerami, ograniczając się do populistycznych haseł o poprawie jakości powietrza, mniejszej emisji spalin i zatłoczenia. Zapomniano przy tym o zdolności silnikowych jednośladów do  filtrowania ruchu pojazdów, mniejszych gabarytach od aut, zmniejszania zatorów i niższych poziomów emisji  spalin - w porównaniu do samochodów.

Na dodatek istnieją już badania dotyczące  powyższych zagadnień. Naukowcy z Uniwersytetu w Westminster dowiedli, że największe ryzyko urazów w przypadku jazdy na rowerze związane jest ze słabą infrastrukturą rowerową, a motocykle nawet nie zostały wymienione wśród zagrożeń dla cyklistów.

Ponadto wykazano, że tendencje wzrostowe w ruchu motocyklowym, nie spowodowały wzrostu liczby kolizji z udziałem motocykli i nie ma dowodów na to, że jazda na motocyklu jest bardziej niebezpieczna niż jazda na rowerze w Cambridge.

GCP ma zatem jasne dowody rozbrajające tezę o zagrożeniu dla rowerzystów przez motocyklistów. I co? I nic. Należy się 5 funtów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê