Casey Stoner po pierwszym te¶cie RC213V 2014
Wczorajsze testy Hondy na Motegi zostały zakłócone deszczem, ale drugiego dnia Stoner i ekipa HRC mieli zdecydowanie lepsze warunki do pracy. Australijczyk wykręcił 47 okrażeń na obu modelach RC213V - tym w specyfikacji 2013 oraz nowym prototypem na rok 2014. Na testach obecny był szef ekipy Stonera Cristian Gabbarini, japończycy wystosowali również oficjalny komentarz do testu oraz udostępnili zdjęcia dla prasy. Mimo to Honda nie ujawniła czasów uzyskanych przez byłego Mistrza Świata.
Komentarz Stonera do wydarzeń na Motegi był następujący: "Na szczęście dziś pogoda poprawiła się znacząco, właściwie było nawet całkiem gorąco, dzięki czemu byliśmy w stanie produktywnie spędzić czas na torze i mogliśmy popracować nad naszym programem testów. To był generalnie rzecz biorąc produktywny dzień. Szczęśliwe nasz plan nie był zbyt napięty, przez co większość rzeczy byliśmy w stanie zrobić dziś po wczorajszym deszczu. Super było znowu spotkać zespół, nawet jeśli nie było nas tutaj zbyt wielu i chciałbym podziękować Hondzie za całe wsparcie jakie od niej otrzymałem"
Jak już wcześniej wspominaliśmy, zaangażowanie Stonera w testy Hondy wznowiło falę spekulacji na temat ewentualnego powrotu Australijczyka do MotoGP. Sam zainteresowany szybko uciął wszelkie domysły w tej sprawie:
"To było naprawdę fajne uczucie być na motocyklu po dziewięciomiesięcznej przerwie i jestem zadowolony z tego jak test wypadł, ale nie zmienia to mojego stanowiska co do startów z dziką kartą. Takich startów nie ma w moich planach".
Obecny na torze Shuhei Nakamoto z HRC dodał: "W trakcie dwóch dni testów z Caseyem byliśmy w stanie zebrać dużą ilość informacji i pomysłów na dalszy rozwój motocykla. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku zwiększenia tempa naszego rozwoju i mamy nadzieję, że to w konsekwencji da nam zwycięstwo w przyszłorocznych mistrzostwach. Skupiliśmy się wyłącznie na RC213V, ale w kolejnych testach poprosimy Caseya aby przetestował produkcyjną wyścigówkę dla MotoGP i aby poprawił poziom jej osiągów w przyszłości".
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNie ka¿dy team staæ na pe³ny prototyp. Lepiej jest kupiæ tak zwan± "produkcyjn± wy¶cigówkê", która jest tylko minimalnie wolniejsza od prototypu(czytaj równie szybka co prototyp Ducatti), ni¿ ...
OdpowiedzProdukcyjna wy¶cigówka dla motoGP co to za bezsens. Albo to klasa motocykli prototypowych albo cywilnych.
Odpowiedz