Build Your Dreams. Chiński BYD już na siódmym miejscu w produkcji pojazdów!
Chińska firma BYD wyprzedziła w sprzedaży samochodów między kwietniem a czerwcem 2024 roku japońskie koncerny Honda Motor i Nissan Motor, stając się tym samym siódmym co do wielkości producentem samochodów na świecie.
Sprzedaż nowych pojazdów BYD wzrosła o 40%, osiągając 980 tysięcy sztuk w drugim kwartale. Sukces kwartalny chińskiego producenta samochodów był w dużej mierze wynikiem sprzedaży międzynarodowej, która według Nikkei Asia potroiła się, osiągając wzrost o 105 tysięcy pojazdów rocznie.
BYD systematycznie pnie się w górę na światowych rankingach. W drugim kwartale 2023 roku firma zajmowała 10. miejsce na świecie, sprzedając 700 tysięcy pojazdów. Według Marklines popyt na przystępne cenowo samochody elektryczne (EV) BYD pomógł firmie wyprzedzić japońskich producentów z długą tradycją, takich jak Honda i Nissan. Sprzedaż krajowa również odegrała znaczącą rolę w sukcesie BYD, z 35% wzrostem sprzedaży odnotowanym tylko w czerwcu 2024 roku.
Toyota nadal pozostaje na szczycie, sprzedając 2,63 miliona pojazdów w drugim kwartale 2024 roku. Amerykańskie koncerny motoryzacyjne, takie jak General Motors, Ford i Stellantis, również wyprzedzają BYD. Niemniej jednak chińscy producenci samochodów, w tym BYD, stopniowo pną się w górę. Między kwietniem a czerwcem, także Geely i Chery Automobile znalazły się w pierwszej dwudziestce globalnych rankingów sprzedaży.
Największym wyzwaniem dla chińskich producentów samochodów pozostają cła. Stany Zjednoczone zwiększyły taryfy na importowane z Chin pojazdy elektryczne do 100%, a Kanada rozważa wprowadzenie podobnych stawek. Chińscy producenci, w tym BYD, skupiają się jednak na rynku europejskim, gdzie cła są niższe. Komisja Europejska niedawno obniżyła tymczasowe taryfy na import samochodów elektrycznych z Chin do 36,3%, co stanowi znaczną różnicę w porównaniu do stawek nałożonych w Ameryce Północnej.
BYD (Build Your Dreams) to chińska firma technologiczna, która została założona w 1995 roku przez Wang Chuanfu, chemika i inżyniera specjalizującego się w bateriach. Początkowo BYD zajmował się produkcją akumulatorów do telefonów komórkowych, a dzięki niskim kosztom produkcji szybko stał się jednym z największych dostawców akumulatorów na świecie. W 2003 roku firma postanowiła rozszerzyć swoją działalność i weszła na rynek motoryzacyjny, przejmując chińskiego producenta samochodów Qinchuan Automobile Company.
W 2008 roku BYD zdobył światowe uznanie, gdy amerykański inwestor Warren Buffett kupił 10% udziałów w firmie, co przyciągnęło międzynarodową uwagę. W tym samym roku BYD wprowadził na rynek swój pierwszy model hybrydowy, F3DM, który był jednym z pierwszych na świecie masowo produkowanych samochodów hybrydowych plug-in. To wydarzenie ugruntowało pozycję BYD jako innowatora w dziedzinie pojazdów elektrycznych.
W kolejnych latach BYD kontynuował rozwój technologii związanych z bateriami oraz pojazdami elektrycznymi, wprowadzając na rynek różne modele elektrycznych autobusów, ciężarówek, a także samochodów osobowych. Firma stała się jednym z największych na świecie producentów pojazdów elektrycznych, zarówno pod względem sprzedaży, jak i różnorodności oferty.
BYD jest obecnie aktywny na wielu rynkach międzynarodowych, oferując swoje pojazdy w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Firma nie tylko produkuje samochody elektryczne, ale również dostarcza rozwiązania w zakresie energii odnawialnej, takie jak panele słoneczne oraz systemy magazynowania energii.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze