Bud¿etowy motocykl Harley-Davidson. Amerykanie wybrali nowego partnera
Już od jakiegoś czasu co chwila pojawiają się informacje o pracach marki Harley-Davidson nad budżetowym motocyklem. Ostatnie podejście miało być robione przy współpracy z koncernem Qianjiang, ale na razie żadna maszyna nie została pokazana, choć były nawet zdjęcia szpiegowskie. Teraz Amerykanie wybrali nowego partnera.
W marcu 2021 r. pojawiły się wizualizacje motocykla, który miałby być dzieckiem QJMotor i Harleya. Później były zdjęcia szpiegowskie rzekomych gotowych egzemplarzy, a nawet fotografie z hamowni, gdzie motocykl miał logotypy amerykańskiej marki. Prace ruszyły po tym, jak Jochen Zeitz skasował modele Street 500 i 750 stworzone głównie z myślą o rynkach azjatyckich, ale dostępne również w Europie. Teraz Harley ma nowego partnera, z którym łączy go już historia współpracy.
Kiedy Jochen Zeitz obejmował stery w Milwaukee, jedną z decyzji było wycofanie się z Indii w 2020 r. Interesy w tym kraju przejęło Hero MotoCorp i według Business Standard to właśnie Hero ma być producentem, który stworzy motocykl segmentu o pojemnościach od 350 do 850 cm3 sygnowany logo marki Harley-Davidson. Według podawanych przez portal informacji, maszyna miałaby pojawić się na przełomie 2023 i 2024 roku, a za jej sprzedaż byłyby odpowiedzialne obie strony.
Niranjan Gupta, dyrektor ds. finansowych Hero MotoCorp potwierdził na spotkaniu z inwestorami, że podjęto decyzję o rozpoczęciu współpracy. Zdawkowo dodał, że opracowywany przez obie marki motocykl jest już w zaawansowanym stadium przygotowań i miałby trafić na rynek indyjski pod koniec roku fiskalnego 2024. Do października 2023 r. Harley sprzedał w Indiach 287 motocykli, a najlepiej sprzedają się Pan America 1250 Special i Sportster S. Na drugim miejscu jest Triumph (276 szt.), a na trzecim - Kawasaki (188 szt.).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze