Barton NXT 150. Niedrogi motocykl na pocz±tek przygody w terenie
Rodzina motocykli enduro Barton Motors NXT series powiększa się o nowego zawodnika! Do salonów wjeżdża nowość, NXT 150, czyli złoty środek dla początkujących, młodych adeptów off-roadu czy kobiet lub seniorów chcących zrealizować swoje motocyklowe marzenia. Mocniejszy od motocykli kategorii 125, lżejszy od popularnych dwieście pięćdziesiątek. Dlaczego właśnie od tego modelu zacząć swoją przygodę w terenie?
Dla kogo Barton NXT 150?
Na to pytanie znajdzie się niezwykle dużo argumentów potwierdzających słuszność wyboru modelu Barton NXT 150 na początek przygody z off-roadem. Motocykl ten jest gabarytowo idealnie dobrany do jeźdźca o wzroście od 140, do maksymalnie 170 cm, zatem dobrze będą się na nim czuły osoby w wieku już 10-15 lat, ale także kobiety, które nie będą chciały walczyć z masą i mocą większej dwieście pięćdziesiątki.
Wertykalnie zamontowany silnik
Jednostka napędowa, jaką zamontowano w NXT 150 to ustawiony wertykalnie (jak w wyższych modelach NXT 250, NXT 250L, NXT 300), chłodzony powietrzem, czterosuwowy jednocylindrowiec o pojemności… a jakże 150 cm3. Silnik ten generuje moc 11,5 KM, którą uzyskuje już przy 8500 obr./min. Pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów i rozruch elektryczny oraz nożny to atuty tej bezawaryjnej jednostki.
Najważniejsza jest rama!
Bartona NXT 150 zbudowano na solidnej, stalowej, dwuelementowej ramie kołyskowej, podobnej w konstrukcji do tych, które tworzą większe modele NXT. Do tego mocne półki przedniego zawieszenia, dużo bardziej wytrzymałe od tych z mniejszych pojemności modeli DB czy BTS, to kolejny atut za wyborem właśnie sto pięćdziesiątki.
Duże koła to połowa sukcesu
Także większe, niż w modelu NXT 125, koła to również plus przemawiający za tym modelem. Przednie koło o średnicy 19, tylne 17 cali, pozwalają na płynną jazdę po nierównościach, zapewniają większą dzielność terenową i przyczepność do luźnego podłoża.
Nie zapominajmy o zawieszeniu
NXT 150, jako motocykl, który jest w stanie unieść nawet osobę ważącą 75 kg, posiada regulowane tylne zawieszenie z możliwością ustawienia napięcia wstępnego sprężyny centralnego amortyzatora, które pozwoli dostosować działanie tego elementu do wagi jeźdźca.
I cena i gwarancja!
A największym, zdecydowanie, argumentem przemawiającym za zakupem Bartona NXT 150, jako pierwszego lub jednego z pierwszych w życiu motocykli w pełni offroadowych, jest jego cena. Za kwotę 6 199 zł otrzymujemy solidny, bezawaryjny, wygodny i świetnie wyglądający motocykl idealny do treningu, podnoszenia offroadowych umiejętności, czy też po prostu czerpania przyjemności z jazdy w terenie. Nie zapominajmy też o tym, że Barton daje na swój produkt roczną, fabryczną gwarancję, co nieczęsto zdarza się wśród topowych, niehomologowanych modeli największych motocyklowych marek.
Więcej informacji na stronie producenta.
Dane techniczne
Silnik |
Pojemność 150 cm3 |
Maksymalna moc 8,5 kW / 8500 obr./min. |
Taktowanie i cylindry: 4T, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem |
Rozruch: elektryczny, nożny |
Chłodzenie powietrzem |
Skrzynia biegów manualna 5-biegowa |
Wymiary i waga |
Długość 1850 mm |
Wysokość 1130 mm |
Szerokość 790 mm |
Rozstaw osi 1260 mm |
Waga 98 kg |
Dopuszczalna ładowność 75 kg |
Koła |
Felga przednia stalowa 1.60-19 |
Opona przednia 70/100-19 |
Hamulec przedni tarczowy 230 mm |
Felga tylna stalowa 1.85-16 |
Opona tylnia 80/100-16 |
Hamulec tylny tarczowy 190 mm |
Parametry |
Zbiornik paliwa 6,3 l |
Gwarancja 1 rok |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze