tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Barton Classic 125 - z klas±
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Barton Classic 125 - z klas±

Autor: Lovtza 2015.07.23, 15:18 21 Drukuj

Zawsze marzyły ci się choppery, ale nie masz prawa jazdy na motocykl? Nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami rozszerzyła dostęp do małych motocykli i wielu posiadaczom samochodowej kategorii B umożliwiła realizację młodzieńczych marzeń.

Dostępność do motocykli, poza kwestią uprawnień do kierowania nimi, ogranicza także inny, bardzo przyziemny czynnik - pieniądze. Dziś bierzemy zatem na warsztat temat, który dla wielu może wydać się interesujący. Tani motocykl, do jazdy którym nie potrzeba posiadać prawa jazdy kategorii A. Czy kupowanie takiego choppera ma w ogóle sens?

NAS Analytics TAG

Detal cieszy oko

Barton Classic 125, bo o nim dziś będzie mowa, już w pierwszym kontakcie robi dobre wrażenie. Wygląda jak typowy chopper, z dużym 18 calowym kołem z przodu. Kombinacja ilości lakieru, chromu i czarnej farby wydaje się być dobrze dobrana. Nigdzie nie ma tandetnych chińskich nakładek, osłonek i udziwnień. Sprzęt bazuje na sprawdzonych i przerabianych w Europie i Stanach wzorcach.

Tym co bardzo nam się spodobało, była jakość wykonania. Bardzo ładnie położony lakier, dobrze naniesione chromy i powłoki na ramie i podwoziu. Spasowanie całości nie budzi zastrzeżeń. To bardzo tani pojazd, a mimo wszystko jakość wykonania prezentuje się lepiej, niż w przypadku np. H-D Street 750. Uwagę poświęcono nawet takim detalom jak estetyczne śruby, ładne przełączniki i dobrze poskładane lampy. Wystarczy zresztą popatrzeć na zdjęcia, tutaj nie ma żadnych luzów i nic nie odstaje.

Ładnie wygląda także zestaw wskaźników. Mamy tutaj do dyspozycji analogowy obrotomierz, cyfrowy prędkościomierz oraz wskaźnik paliwa i liczniki przebiegów. Fajnie wyglądają felgi i tłumik, które wyglądają jak zapożyczone z produkcji typowo japońskiej. Jeśli chodzi o ergonomię, to motocykl jest nieco zbyt mały dla osób o wzroście powyżej 180 cm. Mimo to siedzi się na nim wygodnie i jazda na krótszych dystansach nie stanowi większego problemu.

Sprawdzony napęd

Do napędu maszyny konstruktorzy wykorzystali sprawdzony jednocylindrowy silnik, który trafia na wyposażenie wielu 125-tek produkowanych w Kraju Środka. Jednocylindrowiec ten znany jest z trwałości i bezproblemowej obsługi. Do tego w najnowszym wydaniu wyposażony został w wałek wyrównoważający, co oznacza, że poziom wibracji generowany przez singla jest bardzo niski.

Szkoda, że piec zasilany jest gaźnikiem, który wymaga nauczenia się obsługi sprzęgła. Cieszmy się jednak z tego co jest. Singiel odpala bezproblemowo na ciepło i na zimno, szybko się nagrzewa i nadaje Classicowi dynamikę adekwatną do oferowanej mocy, czyli w zupełności wystarczającą do jazdy po mieście i na krótkich podmiejskich dystansach. Barton podobnie jak inne maszyny tej klasy sprawnie rozpędza się do około 90 km/h. Potem wszystko zależne jest od nachylenia terenu, siły i kierunku wiatru…. Idealnie byłoby mieć w takiej maszynie coś w stylu V2, ale jednocylindrowy sinik kręci się sprawnie i nie boi się wysokich obrotów, biegi zmieniają się bezproblemowo, a sprzęgło pracuje precyzyjnie. Czasem potrzeba dłuższej chwili, aby znaleźć luz.

Co ważne to bardzo oszczędny silnik. Do baku wchodzi 13 litrów, co oznacza że przy zużyciu paliwa na poziomie 3l/100 km możecie zapomnieć o wizytach na stacji benzynowej przez dłuższy czas.

Podwozie do poprawki

Podwozie to najsłabszy punkt prezentowanego motocykla. Nie chodzi przy tym o jego wytrzymałość, bo ta jest całkiem w porządku. Na dobrych drogach motocykl prowadzi się precyzyjnie, nie wężykuje i nie zaskakuje w nieprzyjemny sposób kierowcy. Problem pojawia się na dziurach, które ujawniają braki w doborze tłumień. Classic 125 podskakuje na wybojach, albo buja w sposób mało przyjemny. Gdy załączacie hamulce maszyna mocno nurkuje do przodu. Nie ułatwia to jazdy, a szczególnie nie ułatwia to wyczucia przyczepności kół. Same opony zastosowane w tej maszynie również nie powalają swoim „klejeniem”.

Co ciekawe hamulce są całkiem niezłe. Przód bezproblemowo daje sobie radę z opanowaniem rozpędzonego Classica, szczególnie gdy jest wspomagany hamulcem tylnym. Bęben w tylnej osi nie został tam zainstalowany wyłącznie na pokaz, daje realną siłę hamowania i nawet będziecie w stanie ją kontrolować.

Całokształt

Ten sprzęt rzeczywiście do siebie przekonuje. Zazwyczaj mamy w redakcyjnym garażu motocykle dużo droższe i dużo mocniejsze, ale korzystanie z Classica w załatwianiu spraw na mieście nie było żadnym problemem. Nieźle pracująca jednostka napędowa, ładny wygląd i przyzwoite zachowanie na drodze z pewnością warte są 5190 zł, bo tyle wynosi cena tego pojazdu.

Dane techniczne:

Pojemność silnika 124,00 cm3
Silnik czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Moc maksymalna 11 kM / 9000 obr./min.
Zapłon CDI
Rozruch elektryczny, nożny
Przeniesienie napędu łańcuch
Hamulec przód/tył tarczowy/bębnowy
Wymiary (dł./szer./wys.) 2000x800x1130 mm
Kolory czarny, czerwony
Rozstaw osi 1295 mm
Felgi aluminiowe przód i tył
Opony przód/tył 90/90-18 / 110/90-16
Masa pojazdu 124,5 kg
Poj. zbiornika paliwa 13 l
Zużycie Paliwa 3 l / 100km
Gwarancja 2 lata
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
w trasie Barton Classic 125 Scigacz plzakret Barton Classic 125 Scigacz pl
NAS Analytics TAG
guma Barton Classic 125 Scigacz pllewy zakret w Barton Classic 125 Scigacz pl
miasto Barton Classic 125 Scigacz plprawy przod Barton Classic 125 Scigacz pl
prawa strona Barton Classic 125 Scigacz plod lewej Barton Classic 125 Scigacz pl
lewy tyl Barton Classic 125 Scigacz plw plenerze Barton Classic 125 Scigacz pl
bagaznik Barton Classic 125 Scigacz plhamulec Barton Classic 125 Scigacz pl
kolo przednie Barton Classic 125 Scigacz pllewa manetka Barton Classic 125 Scigacz pl
licznik Barton Classic 125 Scigacz plprawa manetka Barton Classic 125 Scigacz pl
przedni hamulec Barton Classic 125 Scigacz plreflektor Barton Classic 125 Scigacz pl
reflektor bok Barton Classic 125 Scigacz plsilnik lewa strona Barton Classic 125 Scigacz pl
silnik prawa strona Barton Classic 125 Scigacz plsiodlo Barton Classic 125 Scigacz pl
stopka Barton Classic 125 Scigacz pltylna lampa Barton Classic 125 Scigacz pl
tlumik Barton Classic 125 Scigacz pltylny hamulec Barton Classic 125 Scigacz pl
 zebatka Barton Classic 125 Scigacz pl
Komentarze 15
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê