tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bardzo nietypowa trajka
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bardzo nietypowa trajka

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2013.02.12, 08:48 3 Drukuj

Od wielu lat budowa motocykli wygląda tak samo. Wystarczy mieć ramę, silnik, zawieszenie, kierownicę i dwa koła. No właśnie, dwa? Może jest inne wyjście? Pewnie, że jest. Można zrobić trajkę. Customizerzy z całego świata od dawna tak robią, ładując do swoich wynalazków silniki z Corvetty. Ale tutaj mamy jeszcze inny pomysł - dwa koła w rzędzie. Inżynier z Wielkiej Brytanii Jon Parsons, właściciel Dynamic Design Studio postanowił, że chce temat ogarnąć inaczej. Powodem był paskudny highside, którego zaliczył w czasie jazdy swoim Kawasaki. "Więcej kół = więcej kontroli" pomyślał, i zaczął pracować nad trójkołowym motocyklem.

Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Przede wszystkim, dodatkowe koło zapewnia większą powierzchnię stylu opony z nawierzchnią, co sprawia, że motocykl efektywniej przyspiesza, ale także lepiej radzi sobie z terenem, zwłaszcza z luźnymi powierzchniami i podjazdami. Poprawia się także sterowność i co najważniejsze dla twórcy, można się pochylać jak na klasycznym motocyklu. Zerknijcie na film, w którym możemy zobaczyć to cudo w akcji. Obecny design dotyczy motocykla raczej offroadowego, dlatego też zastosowano szerokie, balonowe opony, które jak widać radzą sobie nieźle. Co jednak powiecie na palenie dwóch gum na światłach albo efektowne drifty z dwoma strumieniami dymu?

NAS Analytics TAG

Bądźmy jednak na chwilę poważni. Wydaje się, że takie rozwiązanie sprawdziłoby się w wyścigach offroadowych. Na piachu dwa koła oznaczają dwa razy więcej przyczepności, a co za tym idzie, o wiele efektywniejsze przenoszenie mocy oraz większą kontrolę na zakrętach. Nie sądzimy, że ten design przyjmie się niedługo w Motocrossie, ale w imprezach przełajowych?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę