Bandit 650S, FZ6 Fazer S2, czy F800S - Podsumowanie
Rozpiętość cenowa poszczególnych modeli motocykli jest naprawdę spora. Patrząc tylko na cenę sprawa tego, który motocykl wybrać, wydaje się przesądzona. Jednak już po paru chwilach rozważań i porównań okazuje się, że dostajemy niezły orzech do zgryzienia. To prawda, że są to nowoczesne konstrukcje; silniki sterowane komputerem, wtrysk paliwa i cała reszta elektronicznych gadżetów to już dziś norma. Ktoś może więc zapytać - co tu porównywać? Cena mówi sama za siebie... I jeżeli komuś to wystarcza, jeżeli ktoś kieruje się wyłącznie kasą, a nie walorami użytkowymi maszyny, to należy milcząco przyznać, że ma do tego prawo. Jednak jeżeli oczekujemy od życia nieco więcej niż tylko najkorzystniejszych cenowo produktów, to musimy zwrócić uwagę na to, że każda maszyna ma wiele do zaoferowania. Byłoby wielkim nietaktem walory te pominąć i poprzestać wyłącznie na analizie cen.
O ile Bandit i Fazer, ze względu na pozycję jeźdźca, geometrię zawieszenia i sposób oddawania mocy, dają się prowadzić intuicyjnie i dość łatwo, o tyle F 800 S stawia poprzeczkę nieco wyżej i w związku z tym powinien on trafić w ręce jeźdźca dysponującego już pewnym stażem.
Na płaszczyźnie kosztowej Fazer zajmuje strategiczną środkową pozycję i ma sporo do zaoferowania swojemu posiadaczowi; świetne zawieszenie, doskonałe hamulce, no i wreszcie - bardzo mocny silnik oraz niebagatelnie niską masę. Dwoista natura Yamahy z pewnością podbije wiele serc - zarówno pośród amatorów sportowych szaleństw, jak i wśród zwolenników spokojnej, bliższej lub dalszej turystyki.
Wysoka cena BMW odzwierciedla jego aspiracje do klasy wyższej i wydaje się być uzasadniona zastosowanymi nowinkami technicznymi, wyposażeniem oraz akcentem stylistycznym. Płacąc za F 800 S w istocie podarowujemy sobie znakomity i wymagający wyższych umiejętności motocykl sportowy, odziany w odrobinę luksusu.
Szukając kompromisu na drodze pomiędzy światem realnym, a zawieszonymi weń marzeniami, Bandit 650 wydaje się jednak najlepszym wyborem. Jest to pozycja najbardziej „budżetowa" spośród testowanych maszyn, oferująca jednocześnie przyzwoite osiągi oraz ogólnie wysoki poziom w swojej klasie. Ponadto trzeba przyznać, że całość konstrukcji jest bardzo wdzięczna. Bandit prowadzi się bardzo przyjemnie, a jedyne co może zniechęcać to jego wyczuwalnie duża masa. Prawdziwym asem w rękawie jest jego wygląd, do złudzenia przypominający model z silnikiem 1250 cm3.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeFazer nigdy mi nie spalil wiecej jak 7-8 litrow, kiedys nawet ok 10 przy sredniej predkosci ponad 200. Ogolnie na codzien pali na poziomie 5 do 5,5 przy dosyc dynamicznej jezdzie.
Odpowiedzgdzie mozna spotkac taka yamahe mucho gusto
OdpowiedzA co ze zu¿yciem paliwa??? Wydawa³o by siê ¿e test to ¶wietna okazja do sprawdzenia zapewnieñ producenta w tym zakresie a przy okazji jest to istotny parametr dla wielu u¿ytkowników, a tu nigdzie ...
OdpowiedzDrogi Kolego Zu¿ycie paliwa - ciê¿ka sprawa, powiedzmy tak 4,5 do 12 l i to nie ¿art, wszystko zale¿y jak je¼dzisz. pozdro robertka
OdpowiedzDrogi Kolego Zu¿ycie paliwa - ciê¿ka sprawa, powiedzmy tak 4,5 do 12 l i to nie ¿art, wszystko zale¿y jak je¼dzisz. pozdro robertka
OdpowiedzMój F800 S ma na miescie co¶ 4.1 l na 100km. Na trasie jak wolno jade to i za 3.4 mozna jezdzic.
Odpowiedzzastanawiam sie na kupnem F800, mozesz powiedziec o nim cos wiecej? chetnie dowiem sie jak sie sprawuje kiedy zjedziesz np na lesna droge i czy sie w ogole do tego nadaje.planuje wyprawe do ukrainy i chcilabym sie dowiedziec nieco wiecej o tym motocyklu, zuzycie paliwa zdecydowanie mowi mi ze to dobry wybor na dalekie wypady, podoba mi sie rowniez jego design
Odpowiedz