tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW F800S
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG

Motul Wash & Wax

Czyści i chroni bez użycia wody. Pozostawia trwałą ochronną woskową powłokę.

Motul
Wash
Wax

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

BMW F800S

Autor: Artur Owczarczyk 2007.10.03, 15:05 8 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5

 

NAS Analytics TAG

BMW F 800 S

Cenowo BMW F 800 S nie wypada zbyt dobrze w konfrontacji z podobnymi produktami Yamaha i Suzuki. Jednak osoby, które oczekują od życia czegoś więcej niż tylko najbardziej korzystnych cenowo produktów, z pewnością zainteresują się rozwiązaniami technicznymi, oferowanymi przez BMW.

BMW prowadzi się bardzo dobrze. Szczególne słowa uznania należą się montowanemu seryjnie w modelu BMW F 800 S amortyzatorowi skrętu. Niesamowicie poprawia on stabilność prowadzenia w zakrętach i usztywnia całość konstrukcji, dając kierowcy wrażenie dosiadania maszyny sportowej. Lekki masą i wyglądem, a jednocześnie sztywny, pojedynczy wahacz BMW jest kolejnym rodzynkiem w tej klasie motocykli. Regulację napięcia wstępnego amortyzatora tylnego wykonuje się bardzo łatwo dzięki dostępnemu od zewnątrz pokrętłu. W porównaniu z konkurencją jest to duży zaleta BMW F 800 S. Wadą jest z kolei brak możliwości regulacji napięcia sprężyn w widelcu przednim. Wada ta może dać znać o sobie w sytuacji, gdy będziemy poruszali się tym motocyklem z pełnym obciążeniem.

Zawieszenie w BMW F 800 S jest zestrojone bardzo sztywno (zwłaszcza w porównaniu z pozostałymi dwoma motocyklami). Może to trochę przeszkadzać w atakowaniu asfaltowej tarki, czy wszelkiej maści dziur i przeszkód występujących w powierzchniach płaskich naszych miast. W zamian za takie „niedogodności" otrzymujemy maszynę, która w dynamicznej i nieco bardziej agresywnej jeździe prowadzi się bardzo przewidywalnie, niezwykle stabilnie i precyzyjnie. Sprawę dodatkowo poprawia wspomniany wcześniej amortyzator skrętu, likwidujący nerwowość przedniego zawieszenia, które pośród naszej trójki ustawione jest zdecydowanie najostrzej.

Praca zawieszenia BMW, w połączeniu z pochyloną pozycją jeźdźca, wywołuje niedwuznaczne poczucie sportowego smaku, mimo iż siedzisko znajduje się dość wysoko, a silnik nie przypomina konstrukcji wyścigowych. Ale to właśnie pozycja za sterami F 800 S jest tym, co w pierwszej chwili wyróżnia go na tle FZ6 i B650, na których siedzimy raczej wyprostowani i zrelaksowani, wypatrując dalekiej trasy. W tym miejscu nie mamy wątpliwości, że małe BMW interesuje się sportem, choć na pierwszy rzut oka może na to nie wygląda. Sportowe możliwości podkreśla też wynoszącą 182 kg, masa.

W F 800 S dostajemy skonstruowany od podstaw rzędowy dwucylindrowiec, kryjący wiele nowatorskich rozwiązań technicznych. Jego osiągi są imponujące, a jeden ruch nadgarstkiem skutecznie je demonstruje. Jest bardzo żwawy, chętnie przyspiesza już od najniższych obrotów, ale w zamian za to zakres użytecznych obrotów jest trochę za wąski. Ogólnie jednak silnik stanowi mocną stronę całości, nawet pomimo niezbyt precyzyjnie działającej skrzyni biegów i „trudnego" luzu... Na pochwałę zasługuje pasek zębaty w układzie przeniesienia napędu. Pracuje on dużo ciszej niż łańcuchowe napędy konkurentów i dodatkowo jest bezobsługowy.

No tak, skoro już wiemy jak się rozpędzić, warto poszukać klamki hamulca. W testowanej maszynie hamulce działają bardzo dobrze. Opcjonalnie możemy również wyposażyć nasz motocykl w układ ABS. Jednak zanim postanowimy powierzyć ABSowi zadanie uratowania nas z opresji, powinniśmy na placu manewrowym przyzwyczaić się do jazdy z tym systemem. Otóż w trakcie działania ABS możemy odnieść wrażenie, że nasze zawieszenie zachowuje się bardzo dziwnie. Hamując mocno z początku mamy wrażenie, że zawieszenie nieoczekiwanie„wstaje". Jest to sygnał, że opona właśnie wyczerpała limit swojej cierpliwości i wpaść w poślizg, w związku z czym ABS zwolnił tarczę hamulca, którą spowolniliśmy zbyt gwałtownie.

Jeżeli chodzi o zestaw wskaźników, to w praktycznie każdym motocyklu standardem jest w tej chwili analogowy obrotomierz i ciekłokrystaliczny prędkościomierz. W tak też sposób rozwiązano dwa główne wskaźniki na desce BMF F 800 S. Od konkurentów - Yamahy FZ6 S2 i Bandita 650S - odróżnia BMW wskaźnik aktualnego biegu.

Jeżeli chodzi o stronę wizualną, to oprócz nietuzinkowego wyglądu całego motocykla na szczególne słowa uznania zasługują przepiękne felgi. Godne pochwały jest również ergonomiczne rozmieszczenie wentyli w felgach. Dzięki temu wybiegowi podłączenie przewodu powietrza przy pompowaniu opony wreszcie nie wymaga cyrkowych wygibasów.

Dane techniczne

Pojemność 798 cm3
Cylindry 2
Zawory na cylinder 4
Średnica cylindra/skok 82 mm/75,6 mm
Moc 62,5 kW (85 KM) przy 8.000 obr.
Moment obrotowy 86 Nm przy 5,800 obr.
Stopień sprężania 12,0:1
Zapłon Elektroniczny (BMS-K)
Rozrusznik Elektryczny
Prędkość maksymalna ponad 200 km/h
Średnie spalanie przy stałej prędkości 90 km/h 3,4 l/100 km
Średnie spalanie przy stałej prędkości 120 km/h 4,4 l/100 km
Paliwo PB95
Felga przednia Stop aluminium 3,5 x 17”
Felga tylna Stop aluminium 5,5 x 17”
Akumulator 12 V / 14 Ah
Opona przednia 120/70 ZR 17
Opona tylna 180/55 ZR 17
Długość 2028 mm
Szerokość 860 mm
Wysokość 1155 mm
Wysokość siedziska 820 mm
Rozstaw osi 1466 mm
Masa na sucho 182 kg
Pojemność zbiornika paliwa (rezerwa) 16 l (4 l)


Filmy:

BMW F800 Miasto
BMW F800 Miasto2
lovtza Michal Bozalek BMW F800
0-100 BMW F800
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę