
Motul Wash & Wax
Czyści i chroni bez użycia wody. Pozostawia trwałą ochronną woskową powłokę.
Motul
Wash
Wax
Suzuki Bandit 650S
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Następna strona »
Suzuki Bandit 650S
Spośród 3 testowanych maszyn Suzuki Bandit 650S ma najbardziej korzystną cenę. Również prowadzenie Bandita jest czystą przyjemnością. Trochę gorzej - w porównaniu z BMW F 800 S - wygląda sprawa regulacji zawieszenia tylnego. Aby zmienić wstępne napięcie amortyzatora tylnego, musimy wyposażyć się - podobnie jak w przypadku Yamahy FZ6 Fazer S2 - w klucz noskowy. Możliwa jest również regulacja napięcia sprężyn przedniego widelca. Nowy Bandit prowadzi się dostojnie i płynnie, a jego komfortowe zawieszenie dobrze radzi sobie z dość dużą masą zarówno w trasie, jak i w precyzyjnej jeździe miejskiej. 222 kg na sucho to sporo, jednak w czasie jazdy czuć wyraźnie, że B650 jest solidnie zawieszony i trudno oprzeć się wrażeniu, że zawias jest tu właśnie taki, jaki być powinien. Również pozycja za kierownicą jest wyprostowana, a przez to bardzo komfortowa. Na koniec należy dodać, że Bandit jest zaskakująco zwrotny, co - w przeciwieństwie do masy - wydatnie ułatwia czynności manewrowe.
Silnik Suzuki Bandit 650S to zupełnie nowa rzędowa „czwórka", charakteryzująca się bardzo dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnik wspaniale ciągnie już od 3500 - 4000 obr/min, a z imponującego tłumika dobiega wówczas subtelny, jedwabisty bas. W codziennej miejskiej przepychance ten właśnie zakres obrotów, wraz z jego dźwiękową oprawą, towarzyszy nam najczęściej i staje się niewątpliwym źródłem frajdy w obcowaniu z Banditem. Gdy przytrzymamy manetkę, wskazówka obrotomierza chętnie wędruje ku czerwonemu polu, a niesłabnące przyspieszanie okraszone jest cudowną przemianą subtelnego basu w drapieżny ryk. Słowa zachwytu należą się perfekcyjnie pracującej skrzyni biegów. W dużej mierze jest to zasługa hydraulicznego sprzęgła, które zazwyczaj możemy spotkać w pojazdach „z wyższej półki".
Hamulce Suzuki Bandit 650S oferują równie dobrą „dozowalność" i wysoką skuteczność, co hamulce modeli konkurencyjnych. Również i w Suzuki możemy opcjonalnie zainstalować system ABS, zapobiegający blokowaniu przedniego koła w momencie hamowania.
Tablica wskaźników Suzuki Bandit 650S nie zawiera ani wskaźnika aktualnego biegu (czym ustępuje BMW F 800 S), ani cyfrowego wskaźnika temperatury silnika. Zgodnie ze współczesnymi standardami zawiera ciekłokrystaliczny prędkościomierz i analogowy obrotomierz. Oprócz tego znajdziemy tu między innymi liczniki przejechanej odległości, wskaźnik poziomu paliwa i zegarek.
Dane Techniczne
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 656 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 65,5 mm x 48,7 mm |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maksymalna | 85 KM przy 10500 obr/min |
Moment obrotowy | 61,5 Nm przy 8900 obr/min |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Rozrusznik | elektryczny |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Długość całkowita | 2130 mm |
Szerokość całkowita | 780 mm |
Wysokość całkowita | 1225 mm |
Rozstaw osi | 1470 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedzenia | regulowana 770/790 mm |
Masa suchego pojazdu | 222 kg |
Zawieszenie przód | widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Zawieszenie tył | wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja tłumienia siły odbicia |
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy |
Opony |
Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W |
Zbiornik paliwa | 19,0 L |
Norma czystości spalin | EURO 3 |
Filmy:
|
|
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeWitam Chciałem zapytac o realna prędkość maksymalna tego bandita. Ponieważ producent podaje że wynosi ona 205 km/h a ja widzialem klipy na youtube pokazujace v-max na poziome 250 km/h. Oraz jaka...
OdpowiedzJa swoim bandziorem jechałem 240 km h a prędkość przelotowa to około 190 km. Jak dla mnie nie czuć wagi suzuki.
OdpowiedzPosiadam Bandita 650 S i mysle ze do turystyki jest motocyklem idealnym.W ciagu jednego roku zrobiłem 17000km bez najmniejszej awarji-kupilem z przebiegiem 5000km.Oczywiscie w trakcie eksploatacji ...
OdpowiedzBandit to legenda. A jego najnowsze wcielenie jest naprawdę udanym, dopracowanym motocyklem uniwersalnym. Brawo dla Suzuki!
OdpowiedzNa zdjęciach jest zdecydowanie Bandit 650 :) Bandit 1250 wyposażony jest w zupełnie inny wahacz tylnego zawieszenia oraz inne hamulce. To takie najważniejsze różnice widoczne na pierwszy rzut oka. ...
OdpowiedzNa zdjęciach jest Bandit 1250 a to artykuł o Bandicie 650
OdpowiedzBardzo fajnie, że Bandit dobrze brzmi ale to cecha wielu motocykli. Obiecaliście ocenę tych trzech sprzętów pod kątem ich wszechstronności. Maszyny te kupują chyba raczej ludzie, którzy ...
Odpowiedz