Suzuki Bandit 650S
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Następna strona »
Suzuki Bandit 650S
Spośród 3 testowanych maszyn Suzuki Bandit 650S ma najbardziej korzystną cenę. Również prowadzenie Bandita jest czystą przyjemnością. Trochę gorzej - w porównaniu z BMW F 800 S - wygląda sprawa regulacji zawieszenia tylnego. Aby zmienić wstępne napięcie amortyzatora tylnego, musimy wyposażyć się - podobnie jak w przypadku Yamahy FZ6 Fazer S2 - w klucz noskowy. Możliwa jest również regulacja napięcia sprężyn przedniego widelca. Nowy Bandit prowadzi się dostojnie i płynnie, a jego komfortowe zawieszenie dobrze radzi sobie z dość dużą masą zarówno w trasie, jak i w precyzyjnej jeździe miejskiej. 222 kg na sucho to sporo, jednak w czasie jazdy czuć wyraźnie, że B650 jest solidnie zawieszony i trudno oprzeć się wrażeniu, że zawias jest tu właśnie taki, jaki być powinien. Również pozycja za kierownicą jest wyprostowana, a przez to bardzo komfortowa. Na koniec należy dodać, że Bandit jest zaskakująco zwrotny, co - w przeciwieństwie do masy - wydatnie ułatwia czynności manewrowe.
Silnik Suzuki Bandit 650S to zupełnie nowa rzędowa „czwórka", charakteryzująca się bardzo dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnik wspaniale ciągnie już od 3500 - 4000 obr/min, a z imponującego tłumika dobiega wówczas subtelny, jedwabisty bas. W codziennej miejskiej przepychance ten właśnie zakres obrotów, wraz z jego dźwiękową oprawą, towarzyszy nam najczęściej i staje się niewątpliwym źródłem frajdy w obcowaniu z Banditem. Gdy przytrzymamy manetkę, wskazówka obrotomierza chętnie wędruje ku czerwonemu polu, a niesłabnące przyspieszanie okraszone jest cudowną przemianą subtelnego basu w drapieżny ryk. Słowa zachwytu należą się perfekcyjnie pracującej skrzyni biegów. W dużej mierze jest to zasługa hydraulicznego sprzęgła, które zazwyczaj możemy spotkać w pojazdach „z wyższej półki".
Hamulce Suzuki Bandit 650S oferują równie dobrą „dozowalność" i wysoką skuteczność, co hamulce modeli konkurencyjnych. Również i w Suzuki możemy opcjonalnie zainstalować system ABS, zapobiegający blokowaniu przedniego koła w momencie hamowania.
Tablica wskaźników Suzuki Bandit 650S nie zawiera ani wskaźnika aktualnego biegu (czym ustępuje BMW F 800 S), ani cyfrowego wskaźnika temperatury silnika. Zgodnie ze współczesnymi standardami zawiera ciekłokrystaliczny prędkościomierz i analogowy obrotomierz. Oprócz tego znajdziemy tu między innymi liczniki przejechanej odległości, wskaźnik poziomu paliwa i zegarek.
Dane Techniczne
Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC |
Pojemność skokowa | 656 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 65,5 mm x 48,7 mm |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maksymalna | 85 KM przy 10500 obr/min |
Moment obrotowy | 61,5 Nm przy 8900 obr/min |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Rozrusznik | elektryczny |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Długość całkowita | 2130 mm |
Szerokość całkowita | 780 mm |
Wysokość całkowita | 1225 mm |
Rozstaw osi | 1470 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedzenia | regulowana 770/790 mm |
Masa suchego pojazdu | 222 kg |
Zawieszenie przód | widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Zawieszenie tył | wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe, 7-stopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, 4-stopniowa regulacja tłumienia siły odbicia |
Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy |
Opony |
Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W |
Zbiornik paliwa | 19,0 L |
Norma czystości spalin | EURO 3 |
Filmy:
|
|
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam Chcia³em zapytac o realna prêdko¶æ maksymalna tego bandita. Poniewa¿ producent podaje ¿e wynosi ona 205 km/h a ja widzialem klipy na youtube pokazujace v-max na poziome 250 km/h. Oraz jaka...
OdpowiedzJa swoim bandziorem jecha³em 240 km h a prêdko¶æ przelotowa to oko³o 190 km. Jak dla mnie nie czuæ wagi suzuki.
OdpowiedzPosiadam Bandita 650 S i mysle ze do turystyki jest motocyklem idealnym.W ciagu jednego roku zrobi³em 17000km bez najmniejszej awarji-kupilem z przebiegiem 5000km.Oczywiscie w trakcie eksploatacji ...
OdpowiedzBandit to legenda. A jego najnowsze wcielenie jest naprawdê udanym, dopracowanym motocyklem uniwersalnym. Brawo dla Suzuki!
OdpowiedzNa zdjêciach jest zdecydowanie Bandit 650 :) Bandit 1250 wyposa¿ony jest w zupe³nie inny wahacz tylnego zawieszenia oraz inne hamulce. To takie najwa¿niejsze ró¿nice widoczne na pierwszy rzut oka. ...
OdpowiedzNa zdjêciach jest Bandit 1250 a to artyku³ o Bandicie 650
OdpowiedzBardzo fajnie, ¿e Bandit dobrze brzmi ale to cecha wielu motocykli. Obiecali¶cie ocenê tych trzech sprzêtów pod k±tem ich wszechstronno¶ci. Maszyny te kupuj± chyba raczej ludzie, którzy ...
Odpowiedz