tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW S1000XR - pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW S1000XR - pierwsze wrażenia

Autor: Lovtza 2015.05.12, 18:59 8 Drukuj

Za mną blisko 250 kilometrów przejechanych po malowniczych i krętych katalońskich drogach wokół Barcelony. S1000RX czuje się tutaj jak ryba w wodzie. Wijące się między wzgórzami drogi uwypuklają jego zwrotność i poręczność. Świetne zawieszenie ze znakomitymi gumami Diablo Rosso II daje niewiarygodną przyczepność i zachęca do mocniejszego składania maszyny w wiraże. Nowy układ ABS Pro umożliwiający hamowanie w złożeniu daje pewność siebie przy dynamicznym ładowaniu się w winkle. Potem wystarczy tylko płynnie przejść na gaz, aby 160 konny czterocylindrowiec wystrzelił cię z łuku niczym z procy. Ta sportowo-turystyczna nowość od BMW jest zdecydowanie bardziej sportowa, niż turystyczna…

Kilka wrażeń na szybko. Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra. Cały dzień w siodle nie odziera człowieka z godności. Wysokość siodła jest regulowana, szeroka kielnia dobrze leży w dłoniach i pozwala na bardzo precyzyjne i dynamiczne przekładanie maszyny z zakrętu w zakręt. Zadziwiająco dobrze działa osłona przed pędem powietrza. Mała, regulowana szyba daje skuteczną ochronę przy prędkościach nawet powyżej 180 km/h umożliwiając autostradowe przeloty w mocno nieprzepisowym tempie.

NAS Analytics TAG

Większość z patentów zastosowanych w XRze znacie już z innych modeli BMW. Mam tutaj na myśli takie rozwiązania jak regulowane elektronicznie zawieszenie ESA II, układy DTC i ABS Pro, tempomat, quick-shifter, zmienne tryby pracy silnika i wiele innych. Jak to działa w nowym bawarskim turystyku?

Uprzedzając główny test już teraz mogę powiedzieć, że bardzo dobrze. Motocykl świetnie prowadzi się w zakrętach, choć z uwagi na zastosowanie szerszego czterocylindrowego silnika wymaga nieco więcej siły na kierownicy przy zmianie kierunku w porównaniu z dwucylindrowymi konkurentami takimi jak 1190 Adventure czy Multistrada 1200. Na przyczepnych lokalnych drogach kierowca dostaje mnóstwo informacji zwrotnej na temat tego co dzieje się z przyczepnością przedniego i tylnego koła. Dopracowana elektronika sprawia, że typowy kierowca nie jest w stanie poczuć ingerencji ABSu, czy kontroli trakcji. Na super przyczepnych miejscowych drogach w temperaturach zbliżających się do 30C gumy kleiły tak dobrze, że musiałem umyślnie prowokować elektronikę do interwencji, aby zamigały odpowiednie lampki, ale i tak nie było to łatwe.

Silnik to oczywiście przeszczep z S1000RR. W trybie Dynamic i Dynamic Pro oferuje 160 koni mechanicznych. Przy 228 kg wagi motocykla gotowego do jazdy daje to bardzo dynamiczny pakiet. Świetnie sprawia się Gear Shift Assist Pro, który umożliwia zmianę biegów do góry i do dołu bez użycia sprzęgła. Tym sprzętem da się jeździć spokojnie, ale jeśli ktoś potrzebuje dreszczu emocji, wystarczy podkręcić gazem i od 6000 obrotów koń wyrwa do przodu jak smagnięty batem. Układ napędowy z czterema cylindrami oferuje tą unikalną kombinację mocy i kultury pracy. W przypadku S1000XR podana jest ona w najlepszym wydaniu.

Nowa BMka to bardzo dobry wóz i z miejsca będzie poważnym konkurentem dla wszystkich w klasie motocyklowych SUVów. Komfort, osiągi, zaawansowana technologia - to pakiet, który zawsze znajdzie swoich zwolenników. Więcej na temat S1000XR już wkrótce na stronach Ścigacz.pl!

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę