BMW S1000RR HP4 - Panigale killer
Bawarski koncern bardzo nie lubi, jak kto¶ próbuje zdj±æ ich z tronu. Ostatnio dopu¶ci³o siê tego Ducati, ze swoim flagowym wymiataczem Panigale. W zwi±zku z tym BMW przygotowa³o broñ miejscowego ra¿enia – S1000RR HP4. HP4 oznacza oczywi¶cie High Performance i liczbê cylindrów, ale inna interpretacja brzmi „Nie ma bata, aby W³osi byli lepsi od nas”. Na pierwszy rzut oka to nic innego, jak S1000RR w wersji „bardziej”. High Performance nie objawia siê tutaj w jaki¶ spektakularny sposób. Moc, mimo zastosowania uk³adu wydechowego Akrapovic, pozosta³a niezmieniona (na li¶cie akcesoriów widnieje HP Race power kit, który ma lekko podnie¶æ moc i poprawiæ przebieg krzywej momentu obrotowego). Motocykl schudnie jednak o 8,8 kg, co w ¶wiecie superbike’ów oznacza zmianê rozmiaru z L do S.
To nie koniec dobrych wiadomo¶ci. HP4 bêdzie uzbrojone w Dynamic Damping Control (system dynamicznej regulacji t³umienia). Nad wszystkim bêdzie czuwa³ komputer, który bêdzie zbiera³ i analizowa³ dane z zawieszenia i na bie¿±co dostosowywa³ je do jazdy. Do tego 3-stopniowy launch control. Je¶li chodzi o cenê, to na razie wszyscy milcz±, ale nie spodziewajmy siê okazji bud¿etowej. Podsumujmy zapowiadane przez BMW motocykle, które maj± byæ pokazane jesieni± na targach. Mamy HP4, ch³odzonego ciecz± GSa, S1000RR w wersji naked i co¶, co wydaje siê byæ muscle bike’m. Zapowiada siê ciekawie. Obok mo¿ecie zobaczyæ zdjêcia najwyra¼niej bêd±ce slajdami z prezentacji.
|
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeWkoncu pozadne zaciski M4 wlozyli.
OdpowiedzWkoncu pozadne zaciski M4 wlozyli.
OdpowiedzNie wiem czy to jest killer. Na pewno to ¶wietne moto. Panigale te¿ jest ¶wietne. jest zajebiste. Przejechalem na Panigale 15000km i toru równie¿ zaczynam powoli próbowaæ. Dla mnie nadaje siê i do ...
OdpowiedzKto nie potrzebuje ten kupi sobie cos innego, sorry ale jak widze, ze ktos pisze "wsadzili parê nikomu niepotrzebnych bajerów" to chyba nie ma pojecia co pisze. Nie kazdy kupuje super sporta ,zeby...
OdpowiedzChcia³bym, ¿eby by³o tak jak piszesz. Ale jak my¶lisz na 100 kupionych supersportów ile zobaczy w swoim ¿yciu tor? My¶lê, ¿e sukcesem by³oby w PL aby by³ to choæby 1 na 100. Tak samo ile GS'ów w wersji Adventure pojedzie do Mongolii? Nie odbieram jednak nikomu prawa do kupna tego, co mu siê podoba. Na tym to wszystko polega, aby ka¿dy wybra³ to, co w mu siê podoba. Pozdrawiam!
Odpowiedzile lat mozna klepac ta sama linie?? Te bajery srednio mnie obchodza bo nie jezdze po torze. A instalowanie tej masy elektroniki robi sie juz nudne wiadomo, ze na torze licza sie ulamki sekund, ale...
OdpowiedzWróci³em w³a¶nie w W³och i mówcie co chcecie ale motocykle Ducati s± piêkne! A co do tej Bumki. To wsadzili parê nikomu niepotrzebnych bajerów i bêdzie mo¿na braæ 5 tys. EUR wiêcej. Ale co tam ...
Odpowiedz