BMW R18 dosta³ akcesoria od Wunderlich. Teraz wygl±da jak klasyczny bobber
Premiera modelu BMW R18 blisko trzy lata temu wzbudziła wielkie emocje. Potężny bokser o pojemności 1800 cm3 zamontowany w ramie majestatycznego cruisera to dla wielu osób spełnione marzenia. Niemcy odpowiedzieli na liczne prośby o wprowadzenie do oferty BMW cruisera wagi ciężkiej. Ale na tym nie koniec.
R18 powstał jako nowe oblicze BMW R 5 z 1936 roku. Jego rama ze stożkowo rozciągniętych, owalnych rur oraz ikoniczny silnik typu bokser czynią go legendą w historii motocykli bawarskiej marki. BMW R18 wyjeżdża z fabryki i od razu atakując bardzo klasycznym wyglądem.
Podczas gdy większość jego amerykańskich konkurentów z silnikami V-Twin szuka sposobów na unowocześnienie platformy cruisera, Bawarczycy wykorzystują ponadczasowe aspekty tej kategorii. Trzeba sobie uświadomić, że dwucylindrowe serce R18 to największy bokser BMW od 1923 roku i najmocniejszy widlak, jakiego kiedykolwiek zastosowano w seryjnej produkcji motocykli niemieckiej marki.
Niektórzy klienci chcą jednak bardziej rozwinąć estetykę bobbera R18. Dla nich Wunderlich przygotował dodatkowe błotniki i owiewki, które dopełniają styl retro. Wunderlich od ponad 35 lat projektuje i produkuje wysokiej jakości akcesoria do motocykli BMW. Aktualnie w katalogu producenta znajduje się blisko 4 tys. pozycji do wszystkich obecnych oraz starszych modeli niemieckiego producenta. Teraz Wunderlich dołącza również przednie i tyle błotniki RockBob. Ręcznie wykonane błotniki z aluminium mają za zadanie podkreślić klasyczny wygląd R18.
Z przodu błotnik mierzy 528 mm długości i 140 mm szerokości. Minimalistyczny kształt zyskuje również dzięki mocowaniu rozpórki, która za pomocą czterech śrub łączy się z widelcem teleskopowym R18. Tylny błotnik z czteropunktowym mocowaniem jest podobny do przedniego. Stylowy element zawiera również dwa uchwyty ze stali nierdzewnej do montażu tylnych świateł 3 w 1.
Jeśli chodzi o owiewkę kokpitu Wunderlicha, firma wykonuje opływową gondolę z wysokiej jakości tworzywa ABS. Owiewka montowana na kierownicy pasuje do przedniego reflektora, nadając klasycznemu cruiserowi sportową sylwetkę. Dzięki szerokości 340 mm, wysokości 429 mm i głębokości 340 mm, owiewka Cockpit zapewnia nieznaczną, chociaż zauważalną ochronę przed wiatrem, ale przede wszystkim podkreśla styl R18.
Wunderlich oferuje owiewkę Cockpit w dziewięciu różnych wersjach kolorystycznych. Jak większość akcesoriów BMW, tanio nie jest. W przeliczeniu na złotówki owiewka Cockipt kosztuje ok. 3000 zł.
Błotniki RockBob występują w wielu schematach malowania, ale przedni element kosztuje ok. 2400 zł, a tylny ok. 2900 zł. Jeżeli jesteś posiadaczem R18, który chce mieć niestandardowy wygląd bobbera bez wymagającej wiele zachodu, ręcznie wykonanej pracy, nowe akcesoria Wunderlicha są idealną opcją, chociaż na pewno nietanią.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze