BMW R1200R – rewolucyjna ewolucja
Firma BMW zaprezentowa³a nowe wcielenie swojego najbardziej stonowanego golasa. BMW R1200R to chyba najbardziej konserwatywny ze wszystkich modeli marki, sam producent nawet nie nazywa go nowo¶ci±, a kolejn± ewolucj±. I tak jest w rzeczywisto¶ci.
¯adnych fajerwerków stylistycznych, wszystko na swoim miejscu i totalne rodzinne podobieñstwo. Gdyby nowe postawiæ obok starego, niemal nie zauwa¿yliby¶my ró¿nic. Marka BMW nie by³aby jednak sob±, gdyby nie zaskoczy³a czym¶ swoich klientów przy okazji wprowadzenia nowego motocykla do oferty. Od lat BMW s³ynie z wprowadzana kolejnych innowacji do motocykli, które najczê¶ciej maj± za zadanie poprawê bezpieczeñstwa. Nie inaczej jest w przypadku nowej eRki.
Zewnêtrznie nic na to nie wskazuje-typowy dla BMW Telelever z przodu, nowa jednostka typu bokser, znana ju¿ doskonale z wcze¶niejszych modeli i oczywi¶cie ABS. I na tym nie koniec. Teraz BMW jako pierwsze oferuje w opcji kontrole trakcji w motocyklu „dla ludu”. Dotychczas ten uk³ad, przez BMW nazwany ASC (Automatic Stability Control), stosowany by³ jedynie w wyczynowych motocyklach klasy motoGP i niektórych (Ducati T.Baylissa) superbike`ach. System zapobiega niekontrolowanym u¶lizgom napêdzanego ko³a i zapewnia zawsze dostateczn± przyczepno¶æ, niezale¿nie od nawierzchni, po jakiej siê poruszamy. A wiec BMW po raz kolejny oferuje nam dodatek, który zwiêksza bezpieczeñstwo.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze